2026-08-11, 20:23
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Varumärken som fortsätter att utvecklas dör inte ut förrän personen dör ut (om ”personen” är varumärket). Dom kan skifta fokus. Om du ständigt dras till unga tjejer som står på scen är det inte konstigt att du inte märker av dom senare när dom utvecklas i sin karriär. Några väljer säkert att gå i någon form av pension och känner sig klara med det ytliga livet.
Ja det stämmer. Men vissa tappar det psykiskt, jag har inte sagt att deras liv eller karriär är över. Bara att det förändras för dem.
Citera
2026-08-11, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Jaja, du kan välja att avvika från sociala koder om du vill. Du kan väl inte rå för det ändå.

Det finns inga sociala koder om vad för frågor man får ställa en närstående.
Sen är ju frågan ”vill jag veta?”, beroende på vad man nu undrar och om man undrar.
Citera
2026-08-11, 20:26
Medlem
Citat:
Ja det stämmer. Men vissa tappar det psykiskt, jag har inte sagt att deras liv eller karriär är över. Bara att det förändras för dem.

Hur hade du känt om du blev behandlad som en cirkus-apa och fast i en bur större delen av ditt liv?
Citera
2026-08-11, 20:30
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Det finns inga sociala koder om vad för frågor man får ställa en närstående.
Sen är ju frågan ”vill jag veta?”, beroende på vad man nu undrar och om man undrar.
Haha jo, och "finns det risk att du skulle bli peddo" är en av dem. Ställer du den frågan till en man så kan det få omedelbara konsekvenser.

Dessutom sa du att du skulle ställa frågan till "nya partners" det är ju helt sjukt.

Citat:
Hur hade du känt om du blev behandlad som en cirkus-apa och fast i en bur större delen av ditt liv?
Men det där är bullshit, det är inte synd om dem. Det är synd om barn i Afrika som jobbar i sandminor och dör av undernäring och malaria.
Senast redigerad av Negerhanen 2026-08-11 kl. 20:34.
Citera
2026-08-11, 20:32
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Jag menar att man ska lära kvinnor att en dag kommer deras utseende att tyna bort och då får man leva med det. Ifall du vill lära dina nåt annat - varsågod. Jag har sett många kvinnor flippa när en man, eller män i allmänhet inte vill ha dem.
Min hemsnikrade psykosociala teori angående sk "Karens" (internetterm för en privilegierad, vit medelålders kvinna som upplevs som bortskämd, krävande och ibland rasistisk i sitt beteende mot andra, särskilt servicepersonal och personer av annan etnicitet.) är att beteendet hos dessa kvinnor - som under tonårstiden och vuxenlivet, kanske fram till 35- eller 40-års ålder sett bra ut och kunnat dra fördel av sitt utseende - uppstått som en följd av att under hela sitt liv blivit bemött som prinsessor av fjäskande simpar och white knights.

Men nu, när de inte är fertila längre och männen inte längre ser något intressant hos dem, blir behandlade som en alldeles vanlig människa och inte en prinsessa slår det slint i skallen på dem.
Citera
2026-08-11, 20:43
Medlem
Citat:
Haha jo, och "finns det risk att du skulle bli peddo" är en av dem. Ställer du den frågan till en man så kan det få omedelbara konsekvenser.

Dessutom sa du att du skulle ställa frågan till "nya partners" det är ju helt sjukt.

Men det där är bullshit, det är inte synd om dem. Det är synd om barn i Afrika som jobbar i sandminor och dör av undernäring och malaria.
Har fått erfara att det gett omedelbara negativa konsekvenser. Det bryr väl inte jag mig på. Jag behöver mentalt utbyta och någon som kan mer än första lagret.

Cirkus-apan har sina strider liksom barnen som dör av sandminor. Vem får mest uppmärksamhet?
Vem fyller våra mobiler med dynga och tål vi egentligen att matas med nått annat än ett polerat yttre?
Citera
2026-08-11, 20:49
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Min hemsnikrade psykosociala teori angående sk "Karens" (internetterm för en privilegierad, vit medelålders kvinna som upplevs som bortskämd, krävande och ibland rasistisk i sitt beteende mot andra, särskilt servicepersonal och personer av annan etnicitet.) är att beteendet hos dessa kvinnor - som under tonårstiden och vuxenlivet, kanske fram till 35- eller 40-års ålder sett bra ut och kunnat dra fördel av sitt utseende - uppstått som en följd av att under hela sitt liv blivit bemött som prinsessor av fjäskande simpar och white knights.

Men nu, när de inte är fertila längre och männen inte längre ser något intressant hos dem, blir behandlade som en alldeles vanlig människa och inte en prinsessa slår det slint i skallen på dem.
Ja, typ så.

Citat:
Har fått erfara att det gett omedelbara negativa konsekvenser. Det bryr väl inte jag mig på. Jag behöver mentalt utbyta och någon som kan mer än första lagret.

Cirkus-apan har sina strider liksom barnen som dör av sandminor. Vem får mest uppmärksamhet?
Vem fyller våra mobiler med dynga och tål vi egentligen att matas med nått annat än ett polerat yttre?

Hur sjuk är du? Du menar på allvar att de barnen och nån bortskämd diva som tjänar hundratals miljoner har jämförbara strider? Jag spyr.
Citera
2026-08-11, 20:50
Medlem
Citat:
Titta får man ju..

Precis! Men det är lite smågulligt att min partner gör det diskret! Sedan vet jag ju min partners smak vid det här laget... Så ser vi en snygg person i min partners smak, som är i ungefärlig ålder av 30-60, så kikar jag diskret på min partner, som diskret tittar på den snygga personen. Hehe! Inget vi någonsin pratar om. Varför skulle vi? Jag låter det vara min partners lilla hemlighet... Och har min hemlighet i att jag vet min partners hemlighet!

Själv är jag nog inte lika diskret när jag ser någon som är snygg... Tyvärr. Men min partner vet att jag tycker om att vila ögonen på vackra ting, människor osv. Och blir tack och lov inte svartsjuk över det! Min partner vet ju att jag anser att min partner är den mest attraktiva personen!
Citera
2026-08-11, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Stämmer inte. Det normala för heterosexuella män oavsett ålder är att tända på kvinnor från ca 15 till 40.

Nej, det är inte normalt om man är typ över 32+ att gå runt och vilja ligga med 15-åringar! Faktiskt inte! När 15-åringen öppnar munnen och börjar prata, så är det väldigt uppenbart att hon är ett barn.

Det normala för en heterosexuell man är att tända på vuxna kvinnor på cirka 20+ och uppåt, som är snygga och sexiga.
Citera
2026-08-11, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq

Utsidan tar dig ingenstans utan någon form av upparbetad charm eller social skils. Sånt bevaras om man inte är en missunnsam och osäker person.

Det verkar som att en del trångsynta personer TROR SIG VETA att kvinnor som dom anser vara attraktiva på något sätt alltid skulle ha fått saker serverat utan att ha lyft ett finger. Verkligheten är något annat för många av dom.
Ett polerat yttre i kombination med ”framgång” visar inte vad som sker bakom kulisserna och historian om människan.
Citera
2026-08-11, 20:59
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, det är inte normalt om man är typ över 32+ att gå runt och vilja ligga med 15-åringar! Faktiskt inte! När 15-åringen öppnar munnen och börjar prata, så är det väldigt uppenbart att hon är ett barn.

Det normala för en heterosexuell man är att tända på vuxna kvinnor på cirka 20+ och uppåt, som är snygga och sexiga.
Det är inte normalt om man är 22 heller.

Men du förstår som vanligt inte innebörden.
Citera
2026-08-11, 21:00
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Utsidan tar dig ingenstans utan någon form av upparbetad charm eller social skils. Sånt bevaras om man inte är en missunnsam och osäker person.

Det verkar som att en del trångsynta personer TROR SIG VETA att kvinnor som dom anser vara attraktiva på något sätt alltid skulle ha fått saker serverat utan att ha lyft ett finger. Verkligheten är något annat för många av dom.
Ett polerat yttre i kombination med ”framgång” visar inte vad som sker bakom kulisserna och historian om människan.
Hade jag varit van med att kvinnor fjäskat och svansat efter mig hela livet, och mitt i allt upphör det, eller fasas ut, skulle jag också få psykbryt, skulle inte du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in