Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Det räcker knappast som någon sorts förklaring förstår du väl.
För det första är det inte ens bevisat att SE var ute denna kväll. Än mindre just kl. 21 då det är aktuellt för att ö.h.t. ha möjlighet att iaktta paret Palme vid Grand.
Flertal frågor kvarstår givetvis:
Hur vet SE att paret Palme ska promenera hem? Eller sitter han bara där och glor?
Har du ens varit på plats och kollat avståndet från Skandiahuset till Grand?
Är övertygad om att man inte ser bort till Grand p.g.a. vinkeln från Skandiahusets långsida.
Du släpper alltså SE som Mårtens "grandman" eller ska SE hinna med att vara den personen också.
Intressant att höra om du själv har möjlighet att kliva ur din hypotes för ett tag och ställa relevanta kontrollfrågor för att se om den håller? Vilka frågor skulle du i.s.f. vilja ställa dig själv?
Nej, det är lite spekulation så klart.
Han brukade äta ute när han jobbade över enligt vakterna.
De säger han åt ute denna kväll.
Han säger sig inte ha gjort det. Varför skiljer det? Jag anser att det är för att han sett de och anar att det inte är bra att erkänna det.
Grand till Skandia, går att mäta på Google maps. = 150 m.
Långsidan, bara ta en hård vinkel så ser du tillräckligt.
Mårten, antingen det eller 3e våningen. Ej bägge.
Frågor till mig själv: Jag kikar gärna på CA och Sydafrika men det finns inte så mycket där att ta på.
CP är inträngd med skohorn.
SE stämplar in och ut på platsen. Är vapentränad. Säger sig ha ett förväxlat signalemente men signalementet stämmer på honom.
Kroppen, keps, väska och mörk rock.