2026-08-11, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paprikasvans
Hur många gummistövlar har ungen nu egentligen????

Framförallt vad är det för storlek hon köper? De ser enorma ut!!
Citera
2026-08-11, 16:36
Medlem
FruKrokodils avatar
Är det mig det är fel på men jag skulle aldrig komma på tanken att posta bilder på någon könsolja för svampig torr snipa 😩.
Inget pris, ingen info, var väl inte ens reklamlänk denna gång.
Varför gör hon såhär mot sig själv?

Och sen lekstugan- hon vill visa den, fine, men gå för fan utanför dörren och fota den istället för att man ska få se genom en smutsig fönsterruta.
Citera
2026-08-11, 16:38
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
Framförallt vad är det för storlek hon köper? De ser enorma ut!!

Jag tror ärligen att Hanna inte vet vilken strl Lars har i skor så hon beställer istället en i varje storlek mellan typ 23-27. Förr eller senare så passar några stövlar/skor.
Citera
2026-08-11, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag tror ärligen att Hanna inte vet vilken strl Lars har i skor så hon beställer istället en i varje storlek mellan typ 23-27. Förr eller senare så passar några stövlar/skor.

Nej hon skulle väl aldrig våga ta hjälp i en skoaffär.
Citera
2026-08-11, 17:13
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surkorv
Nej hon skulle väl aldrig våga ta hjälp i en skoaffär.

Eller mäta själv hemma med en linjal eller måttband. Lättare att köpa nytt på vinst och förlust.

Tror Hanna själv är uppvuxen med att alla kläder och skor ska "ha att växa i", så därför även Lars alltid går i sjöstora kläder och skor. Sen tror jag inte Hanna kan räkna ut ungefär hur snabbt Lars växer, det hade hon problem med redan när Lars var spädbarn.
Citera
2026-08-11, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Eller mäta själv hemma med en linjal eller måttband. Lättare att köpa nytt på vinst och förlust.

Tror Hanna själv är uppvuxen med att alla kläder och skor ska "ha att växa i", så därför även Lars alltid går i sjöstora kläder och skor. Sen tror jag inte Hanna kan räkna ut ungefär hur snabbt Lars växer, det hade hon problem med redan när Lars var spädbarn.

Nej hur skulle hon orka mäta?? Roligare att shoppa ju!

Pyjamas i 110/116 också. Undra hur lång Lars är egentligen?
Citera
2026-08-11, 18:49
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Nej hur skulle hon orka mäta?? Roligare att shoppa ju!

Pyjamas i 110/116 också. Undra hur lång Lars är egentligen?

Som sagt, Hanna höftar lite och tar en storlek som känns bra för stunden.
Märkligt att inte ha koll på såna enkla saker som sitt enda barns storlek när barnet varit Hannas enda livsmål.
Citera
2026-08-11, 19:19
Avstängd
Citat:
Ja varvat med att ge sken av att hon tror att hon är yngre än hon är, med nappflaska, blöja, bebistallrik, frukt till varje måltid, klämmisar, pekböcker osv. Sällan hon prickar rätt.
Men hon är 6 när hon ska sitta i framsätet😅😅
Citera
2026-08-11, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenkattunge
Det är extremt ofta hon ger sken av att hon tror att hennes barn är 5-6 år istället för snart 3.

Verkligen. Vilken treåring har kul med blyertspennor och pennvässare!? Hanna såg väl inte ens vad det var, bara att det var Stitch på…
Citera
2026-08-11, 19:50
Medlem
DiskussionFlyktings avatar
Larsa ska äta på bebistallrikar medan hon pusslar 42-bitars pussel o leker skola med sitt skolset, i jättestövlar och jättepyjamas. Fullt rimligt. I blöja med, eftersom Hanna inte orkar sluta med det.
Citera
2026-08-11, 23:41
Medlem
Är nyfiken på hur det går med Lars potträning.
Blev också väldigt tyst om det.
Citera
2026-08-12, 00:25
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123
Är nyfiken på hur det går med Lars potträning.
Blev också väldigt tyst om det.

Satt precis och tänkte på det. För ett år sedan dvs under förra sommaren så skulle Lars pott-tränas inför förskolan. Ett år senare så har Lars fortfarande blöja 24/7.
Jag vet att det kan ta lite tid att få barnen helt torra men ett år utan minsta resultat😩.
Något säger mig att Hanna trodde det var mycket enklare än det var, och så fort föräldraskapet bjuder på lite motstånd så krakelerar Hanna.

Nu är Lars såpass gammal och säkerligen bra mycket slugare än sin mamma så skulle inte förvåna mig om Lars har blöja även nästa sommar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in