2026-08-11, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Reinfeldt var bättre än Löfven, jag röstade inte på Reinfeldt för det.

Eftersom SD fanns inte i valet 2006, men nu finns. Rösta på SD eller KD eller M i det kommande valet.
Citera
2026-08-11, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Eftersom SD fanns inte i valet 2006, men nu finns. Rösta på SD eller KD eller M i det kommande valet.

De var visst med i valet.

Du undviker kärnfrågan.

Att säga rösta på mig för att alternativet är sämre är inte särskilt smart taktik eller önskvärt.
Citera
2026-08-11, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Även det varit deras tankar från grunden så är det bra att uttala det nu så även övriga får höra det nu när "normen" ändrats angående invandring och man förstår att detta har medfört kostnader, skattepengar.
Personligen håller jag inte med om något i SDs politik, men jag tror att det från partiet helt enkelt handlar om att repetera valbudskap i kärnfrågor samt möjligen att visa för väljarna att man fortfarande är det partiet som förespråkar den strängaste politiken i invandringsfrågor.

Taktiken är alltså ungefär densamma som när tex. vänsterpartiet föreslår skattesatsningar riktade mot låginkomsttagare eller när miljöpartiet lägger fram motsvarande förslag med klimat- och miljöfokus. DVS man påminner den närliggande väljarbasen om det egna partiets särprägel jämfört potentiella samarbetspartier.
Citera
2026-08-11, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Hans kärnväljare kommer att hurra.
Han borde tänka lite längre. Om samhället inte lägger resurser på att hjälpa invandrare att integrera sig, så kommer brottsligheten med mycket stor sannolikhet att öka. ”Ghetton” och parallellsamhällen kommer att öka i antal. ”Vi - dem” kommer att befästas.
Det blir också ett "vi-dem" samhälle om en grupp kan leva på bidrag och den andra måste arbeta. Det är inte enkelt att lösa.

Invandring på 70-talet var arbetskraftinvandring och då bar företagen kostnaden för integrering. Invandrarna kunde försörja sig från dag 1. Det är nog den tiden Jimmy drömmer tillbaka till.

Dagens invandrare består mer av flyktingar och det är ofta inget företag som söker deras kompetens. Jag håller med dig om att språkkurser och arbetskurser är en bra investering.
Citera
2026-08-11, 15:47
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Det är ju i regel inte samma etniciter som är arbetsinvandrare som var asylinvandrare. Spelar du bara okkunnig eller är du det på riktigt? Är du sosse?

Varför ska vi fylla landet med indisk arbetskraftsinvandring?
Citera
2026-08-11, 15:47
Medlem
snälla , lär av misstagen avseende sd , gå inte på det igen , så här lät det förra valet också och se hur det blev , sd är knähund åt moderaterna utan bollar öht bara munläder ingen verkstad. så gå inte på det igen.
Citera
2026-08-11, 15:48
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Varför ska vi fylla landet med indisk arbetskraftsinvandring?

Det ska vi inte enligt mig.
Citera
2026-08-11, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
snälla , lär av misstagen avseende sd , gå inte på det igen , så här lät det förra valet också och se hur det blev , sd är knähund åt moderaterna utan bollar öht bara munläder ingen verkstad. så gå inte på det igen.
Knähund (?), oppositionen säger ofta "SD regeringen"...
Citera
2026-08-11, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Knähund (?), oppositionen säger ofta "SD regeringen"...
spelar mindre roll , sd är fortfarande knähund till m. man måste vara både blind och döv och helt utan hjärnceller om man inte fattat det efter den här mandatperioden, tänk er för nu jävligt noga
Senast redigerad av chunky000 2026-08-11 kl. 15:59.
Citera
2026-08-11, 15:57
Medlem
Citat:
spelar mindre roll , sd är fortfarande knähund till m.
Och vice versa i vissa frågor, kallas kompromiss när man inte har 50%+ i riksdagen, vilket verkar bli svårt för oppositionen.
Citera
2026-08-11, 16:01
Medlem
a-mortals avatar
Då finns det inget annat jag kan rösta på. Subventionering av immigranter kan inte fortsätta då det leder till hög arbetslöshet och brist på kompetent arbetskraft.
Citera
2026-08-11, 16:21
Medlem
Citat:
sd är knähund åt moderaterna

Du överdriver här. Vilken knähund pratar du om?

Invandringen till Sverige minskar, vi har fått ordning på rättspolitiken med fler kriminella som fängslas, och skjutningarna minskar. Alla som arbetar eller har arbetat får mer pengar i plånboken. Priserna på mat, bensin och el har sjunkit, inflationen har fallit tillbaka och tillväxten har stärkts.

Mycket av det som SD och Tidö lovade inför valet har genomförts.

Kanske du förstår inte hur dålig skulle vara med MP och V i makten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in