2026-08-11, 09:13
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-val-2026?inlagg=1e62011a8660c9fc80064c1f7cb9ad97

Citat:
SD-ledaren Jimmie Åkesson frågades på tisdagen ut i Sveriges Radio Ekot. Han sa då att han inte ser några nya större reformer framför sig på invandringsområdet.

– Vi har förmodligen den mest restriktiva asyllagstiftningen i Europa just nu, det är svårt att komma längre, säger han i SR.

Åkesson säger också att han inte vill lägga några pengar alls på integration.

Jag skulle vilja lägga exakt noll kronor på integration, det är inte en pengafråga, det är en fråga om ett individuellt ansvar att anpassa sig till samhället eller inte.

Han anser att den som inte vill anpassa sig till det svenska samhället kan flytta någon annanstans.

Kommer detta att hjälpa SD att öka sitt antal röster i ytterligare ett val, på samma sätt som i alla val sedan 1988?
Senast redigerad av liapunov13 2026-08-11 kl. 09:17.
Citera
2026-08-11, 09:22
Medlem
Citat:
Åkesson säger också att han inte vill lägga några pengar alls på integration.

– Jag skulle vilja lägga exakt noll kronor på integration, det är inte en pengafråga, det är en fråga om ett individuellt ansvar att anpassa sig till samhället eller inte.

Han anser att den som inte vill anpassa sig till det svenska samhället kan flytta någon annanstans.

Här tror jag att han talar för en stor majoritet av svenska folket. Alla är trötta på hur vi öser miljarder över de som beter sig sämst utan att få något tillbaka.

Citat:
– Vi har förmodligen den mest restriktiva asyllagstiftningen i Europa just nu, det är svårt att komma längre, säger han i SR.

Nu kommer de under beteckningarna "anhöriginvandrare" och "arbetskraftsinvandrare" i stället. Så läget är inte så bra som han vill ge sken av. Och antalet "kvotflyktingar" bör justeras till Noll.
Citera
2026-08-11, 09:23
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-val-2026?inlagg=1e62011a8660c9fc80064c1f7cb9ad97

Kommer detta att hjälpa SD att öka sitt antal röster i ytterligare ett val, på samma sätt som i alla val sedan 1988?

Hans kärnväljare kommer att hurra.
Han borde tänka lite längre. Om samhället inte lägger resurser på att hjälpa invandrare att integrera sig, så kommer brottsligheten med mycket stor sannolikhet att öka. ”Ghetton” och parallellsamhällen kommer att öka i antal. ”Vi - dem” kommer att befästas.
Citera
2026-08-11, 09:23
Medlem
Jag gillar inte SD, men det låter bra. Svartskallarna får anpassa sig eller deporteras, jag ska inte behöva betala för att de ska lära sig svenska eller att inte våldta. Det kan de lära sig själva om de är intresserade, och de flesta är inte intresserade.
Citera
2026-08-11, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Här tror jag att han talar för en stor majoritet av svenska folket. Alla är trötta på hur vi öser miljarder över de som beter sig sämst utan att få något tillbaka.

Jag håller med. De pratar alltid om att höja skatten med 50 miljarder, medan endast SD pratar om att hitta de 50 miljarderna från misslyckade integrationsprojekt.
Citera
2026-08-11, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Han borde tänka lite längre. Om samhället inte lägger resurser på att hjälpa invandrare att integrera sig, så kommer brottsligheten med mycket stor sannolikhet att öka. ”Ghetton” och parallellsamhällen kommer att öka i antal. ”Vi - dem” kommer att befästas.

Bra. Ju mer de beter sig som de apor de är, desto mer ökar stödet för att skicka hem dem en masse.

Alla dyra insatser från kommunen och Kriminalvården är bara som att ge amfetamin till ett damp-barn. En dag tar drogerna (pengarna) slut, och då kommer ungen fortsätta dampa.
Citera
2026-08-11, 09:29
Medlem
Citat:

Det där låter som utpressning. "Ge oss era pengar annars blir vi ännu våldsammare"

Svaret på ett sådant hot bör inte vara att ge dem pengar utan att se till att de flyttar härifrån.
Citera
2026-08-11, 09:42
Medlem
Citat:
Det där låter som utpressning. "Ge oss era pengar annars blir vi ännu våldsammare"

Svaret på ett sådant hot bör inte vara att ge dem pengar utan att se till att de flyttar härifrån.

Håller med till fullo.
Citera
2026-08-11, 09:45
Medlem
Citat:

100% rätt.
Citera
2026-08-11, 09:50
Medlem
pn222jws avatar
Först måste vi ta itu med det nuvarande läget. Oavsett hur det går med regeringsbildning om fem veckor så får vi ju hoppas att det går bra för Sverige 2026-30.

Lite skön humor i dessa seriösa valtider - https://sosselinjen.com/
Citera
2026-08-11, 10:16
Medlem
Vit-Brandbils avatar
SD har helt rätt, varför ska vi integrera dessa människor när de inte ens ska vara kvar i vårt land? Vi har absolut ingen nytta av 300 000 somalier och 500 000 afghaner.

Det viktigaste just nu är att vi också får människorna som tidigare tänkt tanken att fly till sverige att tänka om, sverige vill inte ha oss där så det är bättre att vi flyr till något annat land.
Den bästa och billigaste flyktingen är den som aldrig går över vår gräns.
Citera
2026-08-11, 10:17
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:

Hotet att “ger du mig inte bidrag så kommer jag börja begå brott” håller inte, samhället kan inte ducka för den sortens hot. Svaret måste vara fängelse. Obekväma och överfulla fängelser med äcklig mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in