2026-08-11, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Jag gillar inte heller islam men araberna kommer inte klara av att ta över nåt alls. De är varandras största fiende antagligen för att de inte är ett enhetligt folk till att börja med.

Ok, till skillnad från dig då som plockar påståenden ur rumpan på löpande band?

Jag tycker du relativiserar. Jag ser islam som ett hot. Ett växande sådant med tanke på massinvandringen.
Citera
2026-08-11, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fel.
Misogyna värderingar av att kvinnor ska underordnas män, förbjudas ditt och datt, kontrolleras sexuellt och tvingas hit och dit förekommer i så gott som alla abrahamitiska religioner och i de flesta andra för övrigt.
Ortodoxa judar, Hinduister, Div. av ortodox kristendom, mängder av kristna rörelser /sekter etc etc uppvisar samma gravt kvinnoförtryck som islam.

Jag förstår att du efter att ha läst en massa djuplodade analyser anser detta. Det är emellertid inget som syns i vardagen som med islam. Islam är offensivt och på frammarsch. Vill du inte se det är det djupt tragiskt med tanke på hur mycket tid och energi du uppenbart lägger ner på detta.
Citera
2026-08-11, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Det gör misandri också.

Jag tyckte nån skrev att han var gift.
Nej misandriska värderingar existerar inte. Det som existerar är en del riktigt arga kvinnor och feminister, som i vårt samhälle har fått plattformar att höras och synas på, samt vissa män som inte klarar ta den fullständigt berättigande kritiken.
Citera
2026-08-11, 13:08
Medlem
Citat:
Ja män som skiljer sig idag kan förvänta sig att få delad vårdnad och tom enskild vårdnad i de fall mamman inte vill eller bedöms som inte fungerande förälder.
Oj vad dåligt!

Lagar gynnare inte muslimer eller religösa mer än andra grupper.

Det finns statistik på att invandrare är överrepresenterade i anmälda våldtäkter.
Men alla invandrare är inte muslimer och alla våldtäkter anmäls inte. Fakta är att en fet majoritet anmäls inte alls, ex sådana som begås av partners eller andra närstående.

Nej det hade varit skitbra om det hade fungerat som det är tänkt.

HMF i sin nuvarande form är ett hot mot något av det viktigaste vi har - yttrandefriheten.

Det är bara att läsa i statistiken och notera namn på de dömda så ser man även vilken typ av invandrare som är överrepressenterade.
Citera
2026-08-11, 13:09
Medlem
Citat:
Nej misandriska värderingar existerar inte. Det som existerar är en del riktigt arga kvinnor och feminister, som i vårt samhälle har fått plattformar att höras och synas på, samt vissa män som inte klarar ta den fullständigt berättigande kritiken.

En spegel till dig.
Citera
2026-08-11, 14:25
Medlem
Citat:
Jag tycker du relativiserar. Jag ser islam som ett hot. Ett växande sådant med tanke på massinvandringen.
Och jag ser alltså saker som misogyni, diktatur religiös eller politiskt, auktoritarism, ovetenskap och dumhet m.m som hot.
Och dessa saker existerar som sagt lite överallt.
Och inte härkomst eller mångkultur.
Citera
2026-08-11, 14:33
Medlem
Citat:
Nej det hade varit skitbra om det hade fungerat som det är tänkt.

HMF i sin nuvarande form är ett hot mot något av det viktigaste vi har - yttrandefriheten.

Det är bara att läsa i statistiken och notera namn på de dömda så ser man även vilken typ av invandrare som är överrepressenterade.

Det fungerar.
Däremot så är det betydligt fler män än kvinnor som inte varit närvarande föräldrar eller som har andra problem i livet som inte samspelar då bra med att vara en bra förföljer, våld och kriminalitet ex.
Och därför blir siffrorna kring enskild vårdnad som de blir.

Aldrig slagit dig atti begreppet yttrandefrihet så ingår även friheten slippa utsättas för hat och skit ägnat att tysta människor?
Citera
2026-08-11, 14:39
Medlem
Citat:
Och jag ser alltså saker som misogyni, diktatur religiös eller politiskt, auktoritarism, ovetenskap och dumhet m.m som hot.
Och dessa saker existerar som sagt lite överallt.
Och inte härkomst eller mångkultur.

Du har också bestämt dig för att män i gemen går igång på att våldta.
Citera
2026-08-11, 14:43
Medlem
Citat:
Det fungerar.
Däremot så är det betydligt fler män än kvinnor som inte varit närvarande föräldrar eller som har andra problem i livet som inte samspelar då bra med att vara en bra förföljer, våld och kriminalitet ex.
Och därför blir siffrorna kring enskild vårdnad som de blir.

Aldrig slagit dig atti begreppet yttrandefrihet så ingår även friheten slippa utsättas för hat och skit ägnat att tysta människor?

Nej.
Ja för att de förlorar alla vårdnadstvister och stöts bort. Därför blir det som det blir.

Jaså? På samma sätt som religionsfrihet också är friheten att slippa andras religion och makthävdelse?
Citera
2026-08-11, 15:30
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Forumets största edgelord går all in som vanligt.

Det här är dina ord:

Citat:
Ja jag förstår vad du menar, fast tvärtom då eftersom jag är kvinna. När jag var yngre hade jag ingen respekt för män. Jag tyckte de var enkelspåriga, korkade, enkla, primitiva, tråkig humor. I största allmänhet enklare och dummare än jag själv och kvinnor i min omgivning. Verbalt handikappade, lättirriterade, ytliga och tjurskalliga och mitt i alltihopa någon slags överdriven felplacerad självgodhet. Men jag är straight och tänder på män så jag hade dem för sex och underhållning. Jag var den eviga singeln eftersom jag blev så avtänd efter ett tag på dessa enkla och korkade män. För fem år sedan träffade jag dock min nuvarande pojkvän (sambo) som jag rent objektivt inte ser som intelligentare eller för den delen ointelligentare. Men tydligen består kärleken av så mycket mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Allt uppbyggande och livgivande är feminint.

Allt nedbrytande och destruktivt är maskulint.

På detta livnär sig Homo Sapiens. Dock hoppas jag att mänskligheten blir utplånad snart, eftersom vi är ynkliga, oförmögna och inte lär av våra misstag.

Ett tips:
Livet blir både bättre och lättare när man respekterar sina medmänniskor och försöker förstå dem, istället för att avfärda dem som idioter eller använda dem som leksaker. Du kanske inte är så komplicerad, unik och intelligent som du tror?
Citera
2026-08-11, 15:37
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jag tycker inte manlig omskärelse går kallas för könsstympning.
Det som kallas för kvinnlig könstympning avser att helt ta bort vitala delar av könet, ex klitoris och/ eller blygdläppar och sy ihop.
Det är betydligt större ingrepp som leder till försämrade funktioner, svårare hålla sig ren för att nu inte tala om den svåra smärta samlag sen leder till.

Nej där har du fel. Det finns fyra kategorier av FGM, det du kallar könsstympning faller inom de tre första.

Citat:
The World Health Organisation (WHO) identifies four distinct types of FGM/C:

Type I (Clitoridectomy): Partial or total removal of the clitoris.
Type II (Excision): Partial or total removal of the clitoris and the labia minora.
Type III (Infibulation): Narrowing of the vaginal opening, leaving a small opening for urine and menstrual blood.
Type IV (Other): Includes various practices like pricking, piercing, burning or scraping of the genital area.

https://www.fgmcri.org/faqs/what-are-the-types-of-fgmc/?gad_source=1&gad_campaignid=20643219992&gbraid=0A AAAAClOJUBk0A0Vlk1HJRa_qKAqNN5wF&gclid=Cj0KCQjwkOv TBhDgARIsAKUNyRvhEjkLzXoMcD74PmD-PQFhRnqldRzO2u9Rfx0Aa3q3--sKFXYTXNQaApBDEALw_wcB

Manlig könsstympning är jämförbar med kategori fyra eller ett.

Så kom inte och påstå att manligt förtryck inte förekommer, när vi har lagliga skattefinansierade grova övergrepp här i sverige.
Citera
2026-08-11, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det här är dina ord:

Ett tips:
Livet blir både bättre och lättare när man respekterar sina medmänniskor och försöker förstå dem, istället för att avfärda dem som idioter eller använda dem som leksaker. Du kanske inte är så komplicerad, unik och intelligent som du tror?

Skulle detta bevisa att jag hatar män? Och att jag isåfall fortfarande skulle hata män? Har du hört talas om att folk växer upp och utvecklas bortom tonåren och tidiga 20 års åldern?

Du är satan ta mej så jävla patetisk och desperat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in