Citat:
Ursprungligen postat av
ErnstBannow83
I andra stycket går du helt fel. Om du har en tung akademisk examen, är chef på ett företag med 35k anställda och ligger i den 99 percentilen lönemässigt är du knappast en medelmåtta. Hur tänker du där min förvirrade vän? För övrigt gravt osmakligt att förolämpa en människa som nyligen bragts om livet.
Nu tycker jag inte att medelmåtta är en förolämpning. Det är det de allra flesta av oss är.
Visst har hon som du skriver, en tung utbildning. En utbildning som ungefär 1 400 personer tar examen från varje år. Och det finns just nu ca 36 000 yrkesverksamma jurister. Addera likvärdiga utbildningar och så kommer vi fram till att det inte är någon exceptionell merit att plugga till jurist.
Men visst, hennes lön är hög. Likväl så finns det väl typ 30 000 personer som har högre lön i landet. Medelmåttig lön blir fel det kan jag hålla med om men vi pratar ändå inte om en exceptionellt hög lön.
Jag tycker bara som väl även andra gjort, att man hissar upp hennes anställning och lön till något närmast onåbart, samtidigt som hans jobb och lön ska omvandlas till snäppet bättre än att stå med stråhatten i handen utanför ICA Maxi. Och i detta hittar man också motivet till mordet. Jag tror inte pengar har med hans fega mord att göra. Inte på något sätt.