2026-08-11, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstBannow83
I andra stycket går du helt fel. Om du har en tung akademisk examen, är chef på ett företag med 35k anställda och ligger i den 99 percentilen lönemässigt är du knappast en medelmåtta. Hur tänker du där min förvirrade vän? För övrigt gravt osmakligt att förolämpa en människa som nyligen bragts om livet.
Nu tycker jag inte att medelmåtta är en förolämpning. Det är det de allra flesta av oss är.

Visst har hon som du skriver, en tung utbildning. En utbildning som ungefär 1 400 personer tar examen från varje år. Och det finns just nu ca 36 000 yrkesverksamma jurister. Addera likvärdiga utbildningar och så kommer vi fram till att det inte är någon exceptionell merit att plugga till jurist.

Men visst, hennes lön är hög. Likväl så finns det väl typ 30 000 personer som har högre lön i landet. Medelmåttig lön blir fel det kan jag hålla med om men vi pratar ändå inte om en exceptionellt hög lön.

Jag tycker bara som väl även andra gjort, att man hissar upp hennes anställning och lön till något närmast onåbart, samtidigt som hans jobb och lön ska omvandlas till snäppet bättre än att stå med stråhatten i handen utanför ICA Maxi. Och i detta hittar man också motivet till mordet. Jag tror inte pengar har med hans fega mord att göra. Inte på något sätt.
Citera
2026-08-11, 10:19
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Vad är det framkommit tråden att de skulle ha åkt tillsammans ? Kan du länka till något inlägg ? Blir väldigt lätt trådsanningar om du hävdar att "det inte alls verkar ha varit så" utan att komma med källa. Sen visar det sig att att istället är det dina egna antaganden! Jag har inte läst ett enda inlägg om att de skulle åkt tillsammans så länka till det nu, tack!

Dessutom hade de planerat att ha fest. Sen om de åkte ut exakt samtidigt är ointressant, de hade PLANERAT för att vara där så han kom inte ut och överraskade henne på nåt sätt. Skärp dig nu. All info finns i tråden, det ska inte någon annan behöva leta rätt på åt dig.
Citera
2026-08-11, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Dessutom hade de planerat att ha fest. Sen om de åkte ut exakt samtidigt är ointressant, de hade PLANERAT för att vara där så han kom inte ut och överraskade henne på nåt sätt. Skärp dig nu. All info finns i tråden, det ska inte någon annan behöva leta rätt på åt dig.
Skärp dig själv! Det där om festen vet vi inte vem som planerat den och vilka som var tänkt att närvara. Högst oklart och mkt spekulationer om det. Det är absolut intressant om de åkte dit tillsammans eller var och för sig.
Citera
2026-08-11, 10:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det var ju hon som bytte sin lägenhet till den nya! Ta av dig skygglapparna någon gång!

Men denna postare gör ju samma sak i alla trådar där kvinnor mördats - han gör dom till med/skyldiga till sin egen död. Det är bara att kolla hans posthistorik.

Han är en ökänd misogynist på flashback.
MATA INTE TROLLET.
Citera
2026-08-11, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Det finns väl för övrigt knappt något som är en sanning i den här tråden rörande vad som skedde på ön de dagar de var där, förutom att hon blev mördad. Allt är ju uppenbart hypoteser som i vissa fall iaf bygger lite på relevant fakta och i andra fall är tagna helt i luften från folk som just joinat tråden.
Det enda som är fakta är att hon är mördad.
Det håller jag med dig om! Finns vissa som kommer med ren fakta, resten är spekulationer.
Citera
2026-08-11, 10:30
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Skärp dig själv! Det där om festen vet vi inte vem som planerat den och vilka som var tänkt att närvara. Högst oklart och mkt spekulationer om det. Det är absolut intressant om de åkte dit tillsammans eller var och för sig.

Vad fan spelar det för roll?

-Jag åker ut på fredag, så kommer du ut på lördag. Så som vi BESTÄMT.

Du verkar ju mer av lovligt lågpannad.
Citera
2026-08-11, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Vad fan spelar det för roll?

-Jag åker ut på fredag, så kommer du ut på lördag. Så som vi BESTÄMT.

Du verkar ju mer av lovligt lågpannad.
Finns noll fakta som styrker att de skulle ha sagt så! Sluta spamma tråden för att du börjar tappa fattningen!
Citera
2026-08-11, 10:34
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Finns noll fakta som styrker att de skulle ha sagt så! Sluta spamma tråden för att du börjar tappa fattningen!

Allt tyder på det, så det är en välgrundad spekulation till skillnad från dina vimserier. Läs tråden, idiot.
Citera
2026-08-11, 10:36
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonewiththewind
Misstänkte mördarens ex larmade polisen

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lnrwJL/misstankte-mordarens-ex-larmade-polisen

Ja …där kom äntligen kan rätta ansikte fram👺 denne annars så, i offentliga/sociala sammanhang, annars så milda herr ”Balsam”…jag anar en stor portion passivaggressivitet här
Citera
2026-08-11, 10:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Tror han var chockad, i medicinsk mening. Måste ha varit desorienterad, som du beskriver och befann sig dessutom inte på hemmaplan.

Att han fick tag på en kajak kan ha varit möjligt eftersom det finns sådan uthyrning på Sollenkroka brygga. Men vet inte själv hur nära han var från uthyrningen då mycket verkar vara utspritt på flera små öar.

Anar att han inte själv trodde detta skulle komma.
Något måste ha utlöst en "frenzy" som kan ha bottnat i närvaron av BOs ex.

Frågan är väl också varför exet var där öht?
Vad menar du?
Citera
2026-08-11, 10:42
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja …där kom äntligen kan rätta ansikte fram👺 denne annars så, i offentliga/sociala sammanhang, annars så milda herr ”Balsam”…jag anar en stor portion passivaggressivitet här
Anmäld till socialen av x-frun dessutom.
Citera
2026-08-11, 10:48
Medlem
slemhinders avatar
Angående att han skulle dykt upp spontant på Sollenkroka ö:

• Åklagaren säger till Aftonbladet att ”de skulle fira semester ihop ute på fastigheten”. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vrVmoj/misstankte-mannen-haktas

• Vid tillslag mot hans adress hittade man en kalender där han ska ha skrivit upp att han skulle befinna sig på landet: ”Bland annat genomfördes en insats på mannens hemadress i centrala Stockholm. Där hittades bland annat en kalender där det stod att mannen skulle befinna sig ”på landet” för tillfället." https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8pXeV2/pojkvannen-jagades-i-33-timmar-efter-mordet-pa-skargardson

• I Expressens rapportering står att ”flera vittnen såg dem tillsammans dagarna före mordet”. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/misstankta-skargardsmordaren-faordig-i-forhor/

Det skulle kunna vara så att han planerat på egen hand och åkt dit för att överraska, det är dock en teori jag inte tror på personligen. Jag tolkar åklagarens sätt att formulera sig som att vistelsen var planerad och att fler visste om att den skulle ske.

Det finns inga tillgängliga uppgifter om de åkte dit gemensamt eller om de åkte var för sig, att ÅÅ t.ex. redan var där ute och TN kom dit senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in