2026-08-11, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Det verkar inte alls ha varit så.
Ok, berätta mer hur du vet det.
Citera
2026-08-11, 09:56
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ok, berätta mer hur du vet det.
Det här har ju varit uppe ett antal ggr i tråden. Är också nämnt i media.
Man märker att den här tråden loopar ganska mycket.
Fattar att folk inte orkar läsa igenom alla inlägg, då blir det så. Det tillkommer nya personer som har samma fundering om frågor och börjar nysta i saker som redan gåtts igenom tidigare i tråden.
Vad som har framkommit så verkar det ha varit så att de åkte tillsammans. Exet var där samtidigt någon eller några dagar.
Citera
2026-08-11, 10:02
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Av detta kan man dra slutsatsen att MGM inte haft det lätt tidigare.

Inte undra på att deras relation tog slut och att det hela slutade med ett tvistemål.
Det var ju hon som bytte sin lägenhet till den nya! Ta av dig skygglapparna någon gång!
Citera
2026-08-11, 10:04
Medlem
Citat:
Det här har ju varit uppe ett antal ggr i tråden. Är också nämnt i media.
Man märker att den här tråden loopar ganska mycket.
Fattar att folk inte orkar läsa igenom alla inlägg, då blir det så. Det tillkommer nya personer som har samma fundering om frågor och börjar nysta i saker som redan gåtts igenom tidigare i tråden.
Vad som har framkommit så verkar det ha varit så att de åkte tillsammans. Exet var där samtidigt någon eller några dagar.
Jag tycker jag läser tråden noggrant och har följt den från början. Att de skulle åkt tillsammans är heelt nytt för mig, var finns källan till det ?? Vilken dag finns uppgifter på att de skulle åkt ut till ön ? Försök svara på frågan istället för att mästra att man inte hänger med i tråden, tack!
Citera
2026-08-11, 10:05
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det var ju hon som bytte sin lägenhet till den nya! Ta av dig skygglapparna någon gång!
Han vill uppenbart bara provocera.
Citera
2026-08-11, 10:06
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Jag kan bara ta hennes ord för sanna. Och det är beklagligt. Dock har jag svårt att tänka mig larma polisen för arr jag tycker något är "osnyggt" i sak.
Och ja, jag har lång erfarenhet med människors olka betednden. Har inget behov av att redogöra för det här, då det inte hjälper tråden frsmåt. Den är nog spretig ändå.
Nu vet du hur det kunde gått så kanske inte fel att kontakta polisen ändå? Han hade varit hotfull.
Citera
2026-08-11, 10:07
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Jag tycker jag läser tråden noggrant och har följt den från början. Att de skulle åkt tillsammans är heelt nytt för mig, var finns källan till det ?? Vilken dag finns uppgifter på att de skulle åkt ut till ön ? Försök svara på frågan istället för att mästra att man inte hänger med i tråden, tack!
Jag sa inte att jag visste att det var så. Jag skrev at det VERKAR ha varit så av vad som framkommer i tråden.
Det är min uppfattning. Inte en sanning. Vilka som hängt i tråden från början är svårt att hålla koll på. Försök att inte ta åt dig så mycket.
Citera
2026-08-11, 10:11
Medlem
Citat:
Jag sa inte att jag visste att det var så. Jag skrev at det VERKAR ha varit så av vad som framkommer i tråden.
Det är min uppfattning. Inte en sanning. Vilka som hängt i tråden från början är svårt att hålla koll på. Försök att inte ta åt dig så mycket.
Vad är det framkommit tråden att de skulle ha åkt tillsammans ? Kan du länka till något inlägg ? Blir väldigt lätt trådsanningar om du hävdar att "det inte alls verkar ha varit så" utan att komma med källa. Sen visar det sig att att istället är det dina egna antaganden! Jag har inte läst ett enda inlägg om att de skulle åkt tillsammans så länka till det nu, tack!
Citera
2026-08-11, 10:12
Medlem
Anillens avatar
Det är mycket baserat på bevis som lagts fram av många. Att de träffat exet. Att de setts solbada, att de setts på promenad. Känns inte troligt att de skulle ha gjort det dagar innan mordet om han dök upp oanmäld.
Känns väldigt osannolikt.
Citera
2026-08-11, 10:14
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Vad är det framkommit tråden att de skulle ha åkt tillsammans ? Kan du länka till något inlägg ? Blir väldigt lätt trådsanningar om du hävdar att "det inte alls verkar ha varit så" utan att komma med källa. Sen visar det sig att att istället är det dina egna antaganden! Jag har inte läst ett enda inlägg om att de skulle åkt tillsammans så länka till det nu, tack!
Se inlägg ovan. Jag orkar definitivt inte bläddra tillbaka för att hitta de inläggen för att på något sätt styrka min hypotes.
Detta är som sagt inte en sanning, utan av det som framkommit av alla tusen inlägg här så har de setts på promenad, solbadar osv. Det känns osannolikt att man gör det med en person som dykt upp oanmäld mot ens vilja.
Citera
2026-08-11, 10:16
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Det finns väl för övrigt knappt något som är en sanning i den här tråden rörande vad som skedde på ön de dagar de var där, förutom att hon blev mördad. Allt är ju uppenbart hypoteser som i vissa fall iaf bygger lite på relevant fakta och i andra fall är tagna helt i luften från folk som just joinat tråden.
Det enda som är fakta är att hon är mördad.
Citera
2026-08-11, 10:17
Medlem
TN och TNs X (förhållandet tog slut tidigt 2021) och polisen:

Några punkter av det som framkommer i polisens rapport (från larmsamtal samt från patrullen på plats maj 2021):
Från larmsamtalet:
- "Exet har uttalat underliggande hot".
- "Anm svarar kort på mina frågor, känslan är att hon har mer att berätta men inte vågar sig det via telefon."
Patrullen på plats om åtgärd (förutom att prata med parterna):
- "Ptr försökt få mannen att bete sig".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in