Citat:
Ursprungligen postat av
Myror-Elefanter
Nu har jag läst igen och jag ser inget av det du tolkar in. Jag ser en man som fått nog av förtryck skapat av moderna feminister och som inte ställer upp på det längre. Han vill flytta utomlands, så då slipper du honom. Han hoppas finna ärbara kvinnor. Han vill slippa manshatet i Sverige. Det strukturella manshatet.
Vet du vad som också är strukturellt? Islams kvinnosyn!
Jag fattar vad du menar när du ser en fara i män som lyssnar på Andrew Tate mfl. Det är bara det att dessa unga män som ger upp att hitta en vettig kvinna kommer att till slut att hitta någon där det klickar. Då slutar dessa tankar att spela någon roll i deras liv. De har fått någon att älska och det kommer att lösa sig för dem. Detta är en jätteskillnad mot det muslimska kvinnoförtrycket som är strukturellt, organiserat och kulturellt!
Vet du vad, jag ska återge vad en jag känner som jobbar på en grundskola med stor andel muslimer på. Det var lite stökigt i korridoren och de här machomuslimerna i högstadiet var på väg att drälla in i en lärare som var höggravid varpå en kollega var tvungen att ruta till och påpeka att hon var gravid. Vet du vad en av dessa machomuslimsnorungar sa då? "Ja vi ska ta det lugnt hon kan ju bära på en son".
Du måste bara börja fatta att hotet inte primärt kommer från det som ETC mfl numera använder som slagträ - sk "incels" utan från islam. Du gräver din egen och alla andras grav med att fortsätta klandra "vita män".
Vilket förtryck?
Att TS inte kan hitta knull?
1. Män har rösträtt
2. Män/ kvinnor har samma juridiska rättigheter
3. Män har rätt till utbildning, arbete och rätt äga och tjäna sina egna pengar
4. Män har rätt till sina egna kroppar och liv etc etc etc...
Det finns inget "FÖRTRYCK" av män i Sverige idag, ingenstans i världen finns det vågar jag påstå.
Kvinnors kroppar och liv är inget som staten längre kan bestämma över och portionera ut i lagom doser till män.
Och "ärbara kvinnor" ?? Bah! Det TS vill ha är kvinnor han kan köpa, våldta och utnyttja.