2026-08-10, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Sluta tro på allt skit du läser på nätet.

Det samma!

Men ok - rent konkret: tror du det muslimska inflytandet

1. ökar
2. minskar

vid ökad muslimsk invandring?
Citera
2026-08-10, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Det var så mycket flams i ditt inlägg så jag bestämde mig för att koncentrera mig på detta för stunden.

Den historien har för fan nästan alla våra partier. Sossarna tex, exempelvis med de sk judepassen 1938.

Dessutom är SD det mest Israelvänliga partiet vi har idag. Vänstern är helt nerbesudlade med antisemiter och islamister.

men snälla...vi pratar om valet att hysa nazistiska åsikter EFTER andra världskriget dvs efter man fått skrivet på näsan vad den ideologin ställer till med.

Och självklart är SD israelvänliga, idag är inte den man vill skylla allt på judarna....utan ja vadå?
så Israel är på samma sida.

Men det ideologiska jävla idiotin är fortsatt densamma, det förklenade behovet av att skylla allt på någon "annan".
Citera
2026-08-10, 16:18
Medlem
Alltså TS-författaren är gift och har 3 barn med en svensk white trash kvinna som lovat sina söner att leta upp horor åt dem om deras framtida fruar inte släpper till tillräckligt ofta. Själv har han rest iväg för att köpa utblottade tjejer utomlands med familjens fulla kännedom härvidlag.

Så hela tråden är bogus och skräp precis som tråd-författaren själv.
Senast redigerad av gum69mo 2026-08-10 kl. 16:21.
Citera
2026-08-10, 16:33
Medlem
Citat:
Nej, inte för mig. Jag kallar mig gärna feminist men också gärna "antifeminist" om vi snackar modern feminism. Man kan inte vara för båda sorterna, de är varandras motpoler i många avseenden.

Hatar är ett starkt ord och jag kan nog säga att jag hatar hatet hos matriarkatet idag, som tex manifesterar sig i skolan och annan offentligverksamhet. Tolkar heller inte TS som att hans hat är generiskt. Han verkar dock frustrerad likt många andra unga män idag. Som sagt, andelen vettiga unga kvinnor verkar betydligt mindre än hos min generation.

Nej det är det inte.

Vi har inget "matriarkat", ytterligare en foliehatt lögn.

Läs trådstarten igen, där framgår det tämligen öppet hur TS ser samhället som identiskt med enbart män.
och kvinnor som nån slags bifigurer som män kan "välkomna till samhället" så länge kvinnorna ställer upp på skit som TS önskar.
Att kvinnor är subjekt och deltagare i samhällen världen över i alla tider är något som TS aldrig kan fatta.
Citera
2026-08-10, 16:36
Medlem
Citat:
Det samma!

Men ok - rent konkret: tror du det muslimska inflytandet

1. ökar
2. minskar

vid ökad muslimsk invandring?

Är fakta att de flesta muslimer som invandrar till sverige hoppar av sin religion och blir sekulära ateister eller agnostiker...
På ungefär samma sätt som ex. kristna svenskar hoppade av religionen så fort kyrkan släppte sitt grepp om dem.

googla så får du se.
Citera
2026-08-10, 19:41
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Är fakta att de flesta muslimer som invandrar till sverige hoppar av sin religion och blir sekulära ateister eller agnostiker...
På ungefär samma sätt som ex. kristna svenskar hoppade av religionen så fort kyrkan släppte sitt grepp om dem.

googla så får du se.

Det var inte det han frågade.
Citera
2026-08-11, 06:48
Medlem
Citat:
men snälla...vi pratar om valet att hysa nazistiska åsikter EFTER andra världskriget dvs efter man fått skrivet på näsan vad den ideologin ställer till med.

Och självklart är SD israelvänliga, idag är inte den man vill skylla allt på judarna....utan ja vadå?
så Israel är på samma sida.

Men det ideologiska jävla idiotin är fortsatt densamma, det förklenade behovet av att skylla allt på någon "annan".

Nej, du gör kanske det, för det passar din argumentation. SD är dumma. Osv.

Jag vet inte riktigt hur mycket detta har med tråden att göra.

Kanske ändå. De mest islamvänliga partierna är också de mest kvinnofientliga, eftersom islam är det mest antifeministiska vi har idag. Kanske det finns en poäng att överge någon som är så självsvåldig, självhatisk och självskadebenägen som unga moderna feminister...
Citera
2026-08-11, 06:59
Medlem
Citat:
Nej det är det inte.

Vi har inget "matriarkat", ytterligare en foliehatt lögn.

Läs trådstarten igen, där framgår det tämligen öppet hur TS ser samhället som identiskt med enbart män.
och kvinnor som nån slags bifigurer som män kan "välkomna till samhället" så länge kvinnorna ställer upp på skit som TS önskar.
Att kvinnor är subjekt och deltagare i samhällen världen över i alla tider är något som TS aldrig kan fatta.

Du vill gärna att det ska vara en lögn. Du vill inte se hur åratal av indoktrinering i skolan där man redan i unga år lär ut att flickor är värda mer än pojkar och vad det har gjort med pojkarna när de blivit unga vuxna. De får nog och slår tillbaka. Som i trådstarten. Den moderna feminismen skapade detta, och nu skyller den ifrån sig, igen.

Vidare... prova att jobba i offentlig verksamhet och se hur kvinnodominerad den är, att det sitter kvinnor på de flesta chefsposter och att de anställer kvinnor. Skattemedlen för offentlig verksamhet går till kvinnor. En diskriminering som det inte talas om.

Den moderna feminismen skapar lagar som samtyckeslagen, som gör att män drar sig ut utan att ens försöka, av rädsla för att bli oskyldigt dömda. Vid skilsmässor får i princip bara kvinnor vårdnaden. Osv.

Och den nya vänstern skapar även lagar som enbart gynnar muslimer och som skapar anarkotyranni för svenskar med HMF-lagen som tydligaste exempel.

Den röda tråden modern feminism-islamism-kommunism-antisemitism.
Citera
2026-08-11, 07:11
Medlem
Citat:

googla så får du se.

Nej, det är inte fakta. Det är fel. Man behöver bara gå ut på stan för att se att det inte är så. Slöjor, muslimskägg, muslimdemonstrationer var något som inte ens existerade när jag växte upp.
De är här för bidragen och för att utnyttja systemet. De har inga som helst intentioner att överge sin religion.
Det du håller på med är ett självskadebeteende. Du är feminist och samtidigt så försvarar du och relativiserar du islam. Fattar du inte att svenska kvinnor kommer att bli de första offren? De första att kulturellt förslavas i en växande islamering. Är det det du vill? Kör på för fan då.

Det behövs en helt ny våg feminism som står upp kraftfullt mot islam! Det tycker jag som man. Jag har tex inte alls någon lust att kvinnan som jag lever med ska offras. Men detta motstånd måste starta hos kvinnor. Skulle det starta hos män så så kommer makteliten med moderna feminister att stoppa det. Det behövs en post-modern feminism och det är bråttom.
Citera
2026-08-11, 07:40
Medlem
Citat:
Du vill gärna att det ska vara en lögn. Du vill inte se hur åratal av indoktrinering i skolan där man redan i unga år lär ut att flickor är värda mer än pojkar och vad det har gjort med pojkarna när de blivit unga vuxna. De får nog och slår tillbaka. Som i trådstarten. Den moderna feminismen skapade detta, och nu skyller den ifrån sig, igen.

Vidare... prova att jobba i offentlig verksamhet och se hur kvinnodominerad den är, att det sitter kvinnor på de flesta chefsposter och att de anställer kvinnor. Skattemedlen för offentlig verksamhet går till kvinnor. En diskriminering som det inte talas om.

Den moderna feminismen skapar lagar som samtyckeslagen, som gör att män drar sig ut utan att ens försöka, av rädsla för att bli oskyldigt dömda. Vid skilsmässor får i princip bara kvinnor vårdnaden. Osv.

Och den nya vänstern skapar även lagar som enbart gynnar muslimer och som skapar anarkotyranni för svenskar med HMF-lagen som tydligaste exempel.

Den röda tråden modern feminism-islamism-kommunism-antisemitism.

Gällande den offentliga sektorn är det nog rätt svårt att få män i ledande positioner då det finns så få män överhuvudtaget inom offentliga sektorn.

Sen får du jättegärna uppvisa statistik för att vårdnaden nästan alltid går till kvinnan vid skilsmässa. De flesta skilsmässor leder till delad vårdnad och det är jättesvårt att få ensam vårdnad i Sverige.

Fanns inte hmf-lagen innan det kom så många muslimer?

Om du vill diskutera samtyckeslagen så finns det en hel tråd om den. Konstigt att någon som du som är så mån om kvinnor och deras välbefinnande är så emot samtyckeslagen. Innan samtyckeslagen kom våldtäktsmän undan med att de varken hört eller sett nåt tillräckligt motstånd.
Senast redigerad av gum69mo 2026-08-11 kl. 07:47.
Citera
2026-08-11, 08:53
Medlem
Citat:

Nu har jag läst igen och jag ser inget av det du tolkar in. Jag ser en man som fått nog av förtryck skapat av moderna feminister och som inte ställer upp på det längre. Han vill flytta utomlands, så då slipper du honom. Han hoppas finna ärbara kvinnor. Han vill slippa manshatet i Sverige. Det strukturella manshatet.

Vet du vad som också är strukturellt? Islams kvinnosyn!
Jag fattar vad du menar när du ser en fara i män som lyssnar på Andrew Tate mfl. Det är bara det att dessa unga män som ger upp att hitta en vettig kvinna kommer att till slut att hitta någon där det klickar. Då slutar dessa tankar att spela någon roll i deras liv. De har fått någon att älska och det kommer att lösa sig för dem. Detta är en jätteskillnad mot det muslimska kvinnoförtrycket som är strukturellt, organiserat och kulturellt!
Vet du vad, jag ska återge vad en jag känner som jobbar på en grundskola med stor andel muslimer på. Det var lite stökigt i korridoren och de här machomuslimerna i högstadiet var på väg att drälla in i en lärare som var höggravid varpå en kollega var tvungen att ruta till och påpeka att hon var gravid. Vet du vad en av dessa machomuslimsnorungar sa då? "Ja vi ska ta det lugnt hon kan ju bära på en son".

Du måste bara börja fatta att hotet inte primärt kommer från det som ETC mfl numera använder som slagträ - sk "incels" utan från islam. Du gräver din egen och alla andras grav med att fortsätta klandra "vita män".
Citera
2026-08-11, 08:56
Medlem
Citat:
Nej, det är inte fakta. Det är fel. Man behöver bara gå ut på stan för att se att det inte är så. Slöjor, muslimskägg, muslimdemonstrationer var något som inte ens existerade när jag växte upp.
De är här för bidragen och för att utnyttja systemet. De har inga som helst intentioner att överge sin religion.
Det du håller på med är ett självskadebeteende. Du är feminist och samtidigt så försvarar du och relativiserar du islam. Fattar du inte att svenska kvinnor kommer att bli de första offren? De första att kulturellt förslavas i en växande islamering. Är det det du vill? Kör på för fan då.

Det behövs en helt ny våg feminism som står upp kraftfullt mot islam! Det tycker jag som man. Jag har tex inte alls någon lust att kvinnan som jag lever med ska offras. Men detta motstånd måste starta hos kvinnor. Skulle det starta hos män så så kommer makteliten med moderna feminister att stoppa det. Det behövs en post-modern feminism och det är bråttom.

Kvinnor kommer bli de första "offren" om SD, högerpopulism, div av kristendom eller ex TS manosfär värderingar skulle få makten i Sverige också...så? Kan lova dig att alla dessa är betydligt större krafter i Sverige idag än invandrande muslimer.
Så berätta igen, varför är kvinnohat bara ett problem för dig om det är en mulsim som står bakom men inte ex TS?
Senast redigerad av Merapi 2026-08-11 kl. 09:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in