2026-08-10, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Det här med att vilja ha ekonomisk vinning vid en skilsmässa har inget med brottet att göra (anser jag)

Jo, för vi som försöker förstå hans motiv och person gör det det. Hans tidigare beteende och förehavanden kan vittna om mycket som har bäring på fallet.
Citera
2026-08-10, 22:25
Medlem
smickras avatar
Citat:
Är det nytagen

Upplagd på Facebook 16 februari 2024
Citera
2026-08-10, 22:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfie81
Jo, för vi som försöker förstå hans motiv och person gör det det. Hans tidigare beteende och förehavanden kan vittna om mycket som har bäring på fallet.
Ja men enbart vilja ha kakan vid skilsmässa är inget onormalt
Han hade väl varit dryg och bufflig, samtidigt tusentals män är det vid separationer
Citera
2026-08-10, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Inte särskilt ung. 45+ då.

Personen (som flera av oss kallar X i tråden) har beskrivit beteendet från TN på flera sätt, dvs inte bara vid polistillfället. X beskrivningar finns i vissa handlingar i bodelningstvistemålet (2021/2022).

Kränkningar är beskrivna, och den otrygghet X upplevde. På flera olika sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Nu var det ju en situation då MGM och x inte verkade komma överens och hade en tvist i rätten.
Klart som f-n stt de ville ställa varandra i dålig dager.
. .
Om hon tillkallade polis för att han var "oskön" och elak säger det väl en del också. Polisen ansåg sig tydligen inte behöva ta till några åtgärder. Därvid inte sagt att han måste ha varit ett helgon. Sådana finns det få av.
Det är upp till var och en om man vill koppla när någon beskrivit rädsla för en annan person, som ett resultat av en pågående rättstvist. Eller om man vill försöka ta en person - som sagt sig känna rädsla - på allvar.

Är det så att du utgår från att larmet från kvinnan handlade om just detta "oskön" och "elak" (i stunden)? Leta gärna bland dagens inlägg från slemhinder. Där finns det lite mer beskrivningar.

"Klart som f-n"(skriver du) att om det finns ett pågående tvistemål, så vill kvinnan (nu) pga tvistemålet "ställa" mannen "i dålig dager". Och sen klämmer du i med att polisen inte vidtog "några åtgärder".

Det är såklart upp till var och en att bedöma allvarligheten i det X (i partsinlagor) har beskrivit om rädsla och kränkningar.
(Och det kanske dyker upp någon, vid någon tidpunkt i tråden, som kan komma att ifrågasätta även uppgifterna om orosanmälningar också.)

Jag kan absolut inte säga, i nuläget att jag är 100 procent säker på vissa saker. Och det går att hålla två tankar samtidigt i huvudet:
- Det MÅSTE inte vara så att en part i en relation talar sanning. Det KAN vara så att parter i en pågående tvist kan tendera att lyfta fram negativa faktorer om den andra.
- Men det kan också vara så att de olika beskrivningarna som X har lämnat om mannen, visar på att det finns reella problem.
Baserat på de beskrivningar jag läst hittills, så lutar jag åt ett håll.

Mannen är i alla fall nu häktad för misstanke om mord. Misstankegrad: sannolika skäl.

Senast redigerad av To.Ivrig 2026-08-10 kl. 22:43.
Citera
2026-08-10, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Jättedålig tråd. Vi har fått läsa mängder av insändare om att BO har alla möjliga psykiska och fysiska fel även till det mest intima. Dessutom kvinnohatare, lögnare och utnyttjare. Nu skriver folk här att han är taveltjuv och dessutom nämns barnporr?

Finns det möjligtvis någon eller några med substans som kan bekräfta dessa anklagelser så att det inte blir en massa trådsanningar och spret?
Tja hans ex har ju uttalat sig om vilken trevlig människa han är ... duger inte det för dig för att få en uppfattning om honom ? Sen har han ju både misshandlat o knivhuggen brottsoffret som dog...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamsiboll
Tja hans ex har ju uttalat sig om vilken trevlig människa han är ... duger inte det för dig för att få en uppfattning om honom ? Sen har han ju både misshandlat o knivhuggen brottsoffret som dog...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lnrwJL/misstankte-mordarens-ex-larmade-polisen?utm_source=androidapp&utm_medium=share
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Varför tog hon då med honom ut på ön?

Det var kanske först där det blev uppenbart för henne
Även om man har på känn så förlåter man lite då o då tills man känner att det är nog
Citera
2026-08-10, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Tror du kan ha rätt i detta. Betänk också att han rent fysiskt också var beroende av ÅÅ som tagit egen båt till ön. Barnet med flickvän kom troligen med Waxholmsbåt.
Så om det uppstod bråk kan ÅÅ ha gett ett ultimatum- " Jag kör in dig till fastlandet och sen är det här slut", och då svartnade det för hans ögon.

Bara en teori.

Tror det kan vara så enkelt tyvärr.
Citera
2026-08-10, 22:39
Medlem
Citat:
Ja
Dessutom
Som varannan man ute på gatan
Förutom att han inte ser glad ut eller har ett snällt leende /ögon
Citera
2026-08-10, 22:41
Medlem
henkesss avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lnrwJL/misstankte-mordarens-ex-larmade-polisen?utm_source=androidapp&utm_medium=share

Väldigt osympatisk den där herren. Låter som det bara var en tidsfråga innan det vart ett mord.
Citera
2026-08-10, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Väldigt osympatisk den där herren. Låter som det bara var en tidsfråga innan det vart ett mord.
En bitter farlig jävel
Citera
2026-08-10, 22:43
Medlem
Citat:
Som du kanske förstår är jag fullt medveten om dådet i tråden. Det är därför jag inte vill läsa en massa spret som inte bevisar något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in