2026-07-24, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Kommer alltid rösta SD och stöttar deras politik även om man inte alltid håller med i olika frågor.

SD sa för 15-20 år sedan är en självklarhet för övriga partier idag. SD växer för varje år som går.

Jag vill ha ett bättre Sverige och jag vill skicka hem Islam och kriminella kaosbabbar och göra Sverige tryggt igen.

Så SD är då rätt val.

Det dom åstadkommit hittills är ju att låta kaosarna stanna, även Åkesson vände ju om utvisningarna, sen har dom tagit in ungefär lika många till och ovanpå det 40 000 från Indien, Pakistan och Bangladesh varje år. 160 000 nya vänner att bråka om jobben med, samtidigt som dom skurit i a-kassa och sjukförsäkringen.

Rekord i dödsfall på arbetet varje år sen dom tog över.

Gillar man det så är ju SD rätt val.
Citera
2026-07-25, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Som jag har sagt: De fyra skitpartierna AfS, MED, Ambition Sverige och ÖP kommer tillsammans att få högst 30 000 bortkastade röster och detta är rödgrönas våtaste dröm. Fäst inlägget, så återkommer vi till det den 13 september.

Tror att dessa fyra kommer ta över 100k röster . Nyans tar röster från vänstersidan, men vilken gråsosse ser det som positivt?
Om du känner till historien då minns du hur Mp och Kd kom in i riksdagen. Det är för tidigt att komma med självsäkra prognoser.
Citera
2026-07-25, 08:39
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
2018 dök det även upp en undersökning från sentio som visade 2 % för afs som Kasslern var helt lyrisk över. Så det är bara flum.

Han kämpar inte för "Sverige och svenskarna" han kämpar för sin egen plånbok. Det är alla bidrag och betalande medlemmar som driver honom.
Afs är ett parti som går bakåt inte framåt, och efter floppen 2018 borde det lagts ned. Men eftersom de fick typ 5 miljoner i bidrag i valkampanjen fick kasslern dollartecken i ögonen. Det är därför han kör sin reklamkampanjs o ränner land o rike runt på torgmöten. Det är allt en syn när han står där och sprätter i sin kostym medan man ser åhörare i hoodies och militärbrallor...

Haha klockrent! Ja om den sk kasslern är vårt hopp så kan vi redan nu gräva ner oss och dö! Den mannen är all about the money. Noll trovärdighet. Bor i Finland som Svensk nationalist. Ställde upp som förstenamn för AFS i EU valet (ärligt talat alla apologeter här inne, såg det professionellt ut? Hade de ingen annan kandidat än partiledaren själv som nr1?)fastän han HATAR EU men lönen skulle ha suttit fint.
Mannen försöker inte ens dölja sin girighet. Läst här några gånger av the usual suspects att de som röstar tidö för att slippa kommunistregimen befinner sig i någon jävla sekt. Undrar vem det är som är sektmedlemmar här ”kompisar”. Ett fantasifoster med en girig, sliskig och oärlig sektledare.
Citera
2026-07-25, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Register8
Tror att dessa fyra kommer ta över 100k röster.

Inte ens nära 50 000 bortkastade röster som förstärker den rödgröna oppositionen. Min prognos:

AfS 13 000
MED 9 000
ÖP 5 000
Ambition Sverige 1 000
Citera
2026-07-25, 10:16
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Det stämmer absolut. Unga män mellan 18-29.

Varför utgår du från att de är incels? Det brukar vara fler vänstermän som är det. Ditt påstående om nazism har inget med verkligheten att göra heller.
Citera
2026-07-25, 14:31
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Det gjorde de väl, men de tänkte att Åkesson verkade vettigare än Reinfeldt. Vilket han knappast var iofs.
Nej, ingen tänkte så, folk började rösta på sd då de ville ha en förändring, likadant kommer hända med AFS.

Klart som fan man inte kan sitta och tänka att man inte kan rösta på partiet för att dom just nu är för små, hur tror du partier blir större?
Citera
2026-08-10, 19:45
Medlem
GanskaRoligts avatar
1% är fullt möjligt. Förhoppningsvis blir det mer än så.
Citera
2026-08-10, 20:51
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
1% är fullt möjligt. Förhoppningsvis blir det mer än så.

Jag gissar på mellan 0.4-0.8 procent.
Citera
2026-08-10, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag gissar på mellan 0.4-0.8 procent.

När det gäller partier under 1%, det är mer intressant med antal röster. Jag gissar:

2018, 22 000 röster
2022, 16 000 röster
2026, 11 000 röster
Citera
2026-08-10, 21:32
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:
Inte ens nära 50 000 bortkastade röster som förstärker den rödgröna oppositionen. Min prognos:

AfS 13 000

Citat:
När det gäller partier under 1%, det är mer intressant med antal röster. Jag gissar:

2026, 11 000 röster

Minskar antalet i din påhittade prognos varje gång Åkesson säger att svenskheten sitter i passet?

Om någon vecka är din prognos 2000.
Citera
2026-08-10, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Minskar antalet i din påhittade prognos varje gång Åkesson säger att svenskheten sitter i passet?

Om någon vecka är din prognos 2000.

Ja, det är nu efter Richard Jomshofs perfekta utspel som ca 2 000 AfS-väljare har börjat gå över till SD.
Citera
2026-08-12, 00:38
Bannlyst
75,000 röster på AFS som sämst. Gärna över 100,000 röster på EU-motståndaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in