2026-07-24, 02:34
Medlem
AFS är nu uppe i 1%! 🥳🎈

Samtidigt rasar Sverigedemokraterna med 4,4% sedan den senaste mätningen i april och Liberalerna tappar ytterligare 0,3% och samlar endast 2% av svenska folkets röster.

De rödgröna leder nu med hisnande 12% vilket betyder att det inte ens är någon mening för Tidölaget att diskutera regeringsfrågan, det är kört.

Föga förvånande är Centerpartiet de stora vinnarna tillsammans med Vänsterpartiet som tillsamman ökar hela 3,6%. 🫶

Moderaterna och KD ökar också och Moderaterna är snart landets näst största parti igen.

En röst på AFS kan därmed inte ses som bortkastad, tvärtom.

Istället för att stödrösta på L kan man alltså med gott samvete rösta på AFS och öka deras chanser markant att komma in i Riksdagen 2030. Får de 2% i det kommande valet innebär det att de kommer få gratis valsedlar samt att dessa kommer läggas ut i samtliga vallokaler.

Det finns därmed goda chanser att kratta manegen för en framtid där Sverige kommer först och där stödet för sionismen kraftigt minskas. 🌈🙏

Hur tänker ni andra kring den förändrade spelplanen?

Edit: Nordisk opinion: SD faller - Mitten lyfter
Senast redigerad av Mechila 2026-07-24 kl. 02:51.
Citera
2026-07-24, 02:41
Medlem
lagfrukts avatar
AFS kommer bara bli infiltrerade av agenter och mutade om de tar sig över 4% demokraturspärren.

Tänk så här. Om röstande hade gett er makt, då hade ni inte tillåtits rösta.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-07-24 kl. 02:44.
Citera
2026-07-24, 03:00
Medlem
FallerIfallerAs avatar
804 som svarade är inte mycket till mätning!
Citera
2026-07-24, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
AFS kommer bara bli infiltrerade av agenter och mutade om de tar sig över 4% demokraturspärren.

Kanske, men Kasselstrand framstår som betydligt vettigare och mindre korrupt än Åkesson. Jag har inget som helst förtroende för svensk "demokrati" men kommer nog rösta på dem om jag orkar bry mig om att gå till en vallokal.
Citera
2026-07-24, 03:12
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Kanske, men Kasselstrand framstår som betydligt vettigare och mindre korrupt än Åkesson. Jag har inget som helst förtroende för svensk "demokrati" men kommer nog rösta på dem om jag orkar bry mig om att gå till en vallokal.

Jag håller med, jag följer inte politik för det är världens slöseri med tid. Men när jag råkat höra honom har han låtit rationell och en man av sanning. Inte sånn där lömsk prestigepolitiker utan en vanlig man som bara vill ordna upp landet.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-07-24 kl. 03:47.
Citera
2026-07-24, 03:44
Medlem
Citat:

Och själv röstar du på ett riksdagsparti antar jag?
Tumregeln är att ju radikalare ett parti är desto mindre är risken för korruption. Hellre AfS än SD iaf som vi redan vet har korrumperats riktigt ordentligt. Fete Åkesson är mätt och belåten och är nöjd med dessa fyra år baserat på vad han själv har sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
804 som svarade är inte mycket till mätning!

Tror inte du vet hur dessa mätningar fungerar, hur många tror du deltar i de övriga "godkända" mätningarna då?

Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn

Jag tror bestämt att det är bättre att rösta på ett mindre vettigt parti än att inte rösta alls. De ledande politikerna och övriga etablissemanget skulle helt klart föredra att dissidenter stannade hemma i soffan än att rösta på "fel" partier.

För övrigt fick Örebropartiet 0,6 % i denna mätning. Vore sjukt kul om både AfS och ÖP klarade enprocentspärren. Snart är något av dessa större än liberalerna.
Citera
2026-07-24, 04:53
Medlem
Citat:

Vilken typ av valfusk är det du tänker pågår. Vilken del av röstsystemet är det som inte är transparent?
Citera
2026-07-24, 05:47
Medlem
Förlåt men att rösta på AFS är att kasta sin röst i sjön. 100%

Tycka vad man vill om partiet - men dom kmr inte komma in i riksdagen 2026. Men visst, spelar man the long game
Senast redigerad av Lostinflashback 2026-07-24 kl. 05:49.
Citera
2026-07-24, 06:02
Medlem
Det finns en tråd om opinionsundersökningar, kasta denna i papperskorgen
Citera
2026-07-24, 07:36
Avstängd
karjus avatar
Japp, då väntar vi istället tills AfS kan få minst 51% av rösterna innan vi ens funderar på att rösta på dem. Allt annat vore idioti och man förtjänar att bli gruppvåldtagen av negrer om man resonerar på annat vis.

Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback

Tycka vad man vill om partiet - men dom kmr inte komma in i riksdagen 2026. Men visst, spelar man the long game
Citera
2026-07-24, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback

Så är det. De rödgröna måste leva i en drömperiod just nu tack vare AfS, MED, Ambition Sverige och ÖP. Fyra partier som tillsammans inte ens når 30 000 röster, men som arbetar dag och natt för att splittra Tidösidan och därmed stärka de rödgröna.
Citera
2026-07-24, 08:13
Medlem
citymormors avatar
AFS med ledning framstår som ett gäng välklädda wannabe stekare som gör spetsiga uttalanden för att få röster.
Tycker provocerande saker och väljer den åsikt som "låter mest".

Det känns som dom är ute efter att få in så mycket pengar som möjligt och ha kul genom att provocera.
Ger inte ett professionellt intryck.

Det spelar ändå ingen roll vad vi röstar på, tåget rullar ändå vidare på samma räls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in