2026-08-10, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Två extra utbetalningar? Är det inte sådant här de håller på med i korrupta länder med skitekonomier? Extra löner och annat inför sommaren och annat. En typisk förklaring till hur Grekland fungerar som det gör.

Som sagt. Barnfamiljer. Den mest omhuldade och bidrags överösta gruppen i hela samhället. När kommer andra grupper i samhället att få extra utbetalningar? Det finns fattigpensionärer, arbetslösa och andra som har större behov än barnfamiljer.
Precis, barnfamiljer har redan fått tillräckligt.
Citera
2026-08-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeMadeYou
Exakt, därför jag tycker sossarnas linje med att ösa bidrag hit och dit och försöka få folk att vara tacksamma är skitförslag.
Att du är en höginkomsttagare enligt egen utsago är föga troligt, snarare en medelmåtta och en loser.
Jag är en mästare på att läsa mellan rader.
Citera
2026-08-10, 20:20
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mayiy31000
Det sista är ej den politik som Socialdemokraterna går till val på.

Om du vill minska kostnadsposten för kriminella invandrare finns det bättre alternativ

No shit..
Citera
2026-08-10, 20:22
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
"Barnbidraget är i dag 1 250 kronor. Socialdemokraternas vallöfte innebär att ett extra barnbidrag betalas ut två gånger per år, i december inför jullovet och i juni inför sommarlovet."

"Socialdemokraterna vill att det dubblerade barnbidraget införs permanent. På SVT:s fråga om hur satsningen ska finansieras svarar Magdalena Andersson:"

"– En viktig del i vår politik är att få fart på svensk ekonomi och få fler i arbete, då kommer det in mer pengar till statskassan. Vi vill sluta slösa skattepengar på välfärdskapitalister, då finns det också pengar till att höja barnbidragen."

"Det skulle innebära 5 000 kronor mer per år för en tvåbarnsfamilj. Satsningen är inte inkomstprövande utan omfattar alla med barn."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s-lovar-extra-barnbidrag-infor-jul-och-sommarlov

Jaha, svenskar lycka till, landet kommer att köras sönder totalt efter valet!

1. S vill inte ha några krav på vilka som ska kvalificera för "bidraget" utan alla får som har barn. Det innebär att en somalisk familj med, säg 6 ungar, som får 1250 varje månad för varje enskild unge således får två barnbidrag extra, vilket i ovanstående fall ger 2500 extra x 6 ungar vilket ger 15 000 kr extra. S säger UTTRYCKLIGEN att satsningen är inte inkomstprövande utan omfattar alla med barn, d.v.s. att man inte behöver arbeta eller betala inkomstskatt, ALLA FÅR som har barn, och ni kan gissa vilka S riktar in sig på!

2. Vidare vill S permanenta det, vilket innebär i praktiken att S tänker säkra och genomföra folkutbytet genom att sönderfinansiera det svenska samhället, svenskar som arbetar blir fattigare och får mindre skatt och kan därmed inte lika lätt finansiera sina egna barn, medan invandrare får manna från himlen för att skaffa fler barn.

3. Sedan har vi finansieringen! S har ett konstigt sätt att finansiera det, lite som M pratar de om ökade intäkter, d.v.s. fler i arbete och fler intäkter för företag för att sedan när de går in på detalj handlar det helt plötsligt att beskatta medelklass och rika företagare på deras förvaltade medel. T.ex. skattefriheten för ISK, en pålaga av en s.k. "beredskapsskatt" som Hultqvist påstår är för försvaret, men det finns ingen garanti för att så är fallet.

4. Summa summarum, vi vet alla varför S gör så här och vi vet vad konsekvenserna blir, detta är folkmord deluxe, stryp din fiende och finansiera ditt valunderlag och säkra folkutbytet.
1. Såklart att alla ska ha lika rätt till barnbidraget. Allt annat vore förödande för det här landet. M och SD har redan sått tillräcklig splitt i det här landet.

2. Självklart vill man säkra det. Jag tror att detta kommer att vara populärt och folka kommer att tycka att det är rättvist istället för en massa pellejöns-förslag som bara gynnar rika.

3. S finansierar sina förslag till skillnad från M och SD som bara lånar upp pengar och låter barnen i nästa generation betala.

4. Att kalla detta för folkmord tyder ju på att du kanske borde uppsöka läkare istället för at spendera tiden med att skriva här.
Citera
2026-08-10, 22:24
Medlem
Bidragspopulisterna i Ssss slänger fram valfläsk.

Tillsammans med Mp och V ska dom se till att floden av muslimer fortsätter.
Citera
2026-08-10, 23:10
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bangaranga
Tidö borde helt enkelt kontra med höjt barnbidrag åt alla, hela tiden. Varför hålla igen?
Tidö kommer förlora, det har jag redan sagt och det jag säger är vad som kommer ske. Men Magdalena är en ulv i fårakläder hon också. En satanist byts ut mot en annan satanist. Demondockorna avlöser varandra.
Citera
2026-08-10, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Tidö kommer förlora, det har jag redan sagt och det jag säger är vad som kommer ske. Men Magdalena är en ulv i fårakläder hon också. En satanist byts ut mot en annan satanist. Demondockorna avlöser varandra.
Ännu mindre orsak att hålla igen på valfläsket. Tidö kommer ju aldrig att behöva leverera på det eftersom de kommer att förlora valet. De kan lika gärna lova allt åt alla nu.
Citera
2026-08-11, 00:49
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ännu mindre orsak att hålla igen på valfläsket. Tidö kommer ju aldrig att behöva leverera på det eftersom de kommer att förlora valet. De kan lika gärna lova allt åt alla nu.
Sant. Kanske om de säger att de dubblar a-kassan, kanske de har någon slags chans, haha.
Citera
2026-08-11, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Håller med om att bidrag ska vara behovsprövade. Förmögna och höginkomsttagare behöver förstås inga bidrag från staten till sin försörjning. Nu har ju inte barn någon inkomst så jag förstår resonemanget med att ge det till alla, men det blir ändå fel.

Man kan ju se det som en återbetalning av en minimal del av skatten höginkomsttagare betalar. Tror det är jäkligt vanskligt att gå in och besluta om belopp där det anses att någon tjänar tillräckligt. Blir ju lite märkligt om någon som tjänar 50 000 kr i månaden ska anses berättigad till bidrag samtidigt som det nog är den gruppen som behöver bidraget mest.
Citera
2026-08-11, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
KD hade nu också ett förslag där ett barn också skulle ge 36000kr mer på pensionskontot vilket skulle ge ca 700kr/mån mer när personen sen går i pension. Mycket mer värt skulle jag säga tillsammans med skatteavdraget.

Ja, och så vill de höja barnbidraget till 2000 kr varje månad till en kostnad om 16 500 000 000 kr. Jag kan tycka att det är vettigt att höja inför sommarlov och jul.
Citera
2026-08-11, 06:25
Medlem
Fina Gubbens avatar
Väldigt bra förslag. Mycket bättre än Moderaternas 5000kr villkorat till överklassen. Hoppas att flerbarnstillägget också betalas ut till oss som har multipla barn.

En positiv konsekvens är att detta ökar incitament till att skaffa barn, något Sverige behöver.
Citera
2026-08-11, 06:55
Medlem
Vilka får därmed dubbel beskattning inför varje jul- och sommarlov?

Vilka tvingas betala?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in