2026-08-10, 18:52
Medlem
Etniska svenskar ligger väl knappt på 1 eller?
Citera
2026-08-10, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pooker1
Varför skulle man medvetet sätta barn till världen idag
Känns lite ostabilt ut framöver

är ganska stabilt bara man har mycket pengar. aktiemarknaden går ju som tåget.
Citera
2026-08-10, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Etniska svenskar ligger väl knappt på 1 eller?

förmodligen inte
Citera
2026-08-10, 18:54
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Man har vetat sedan över en hel generation, att receptet mot global överpopulation inte stavas krig, svält eller repression. Medicinen handlar om hög utbildning och hög levnadsstandard, särskilt när den medicinen "drabbar" kvinnor.
I Sverige har politikerna helt enkelt bara förstört allt för folket. Sjukvården är rent åthelvete. Sedan springer plattskallarna här runt som yra(ohyra) höns, och tror att barnbidraget är högt. Barnbidraget försvinner i dagisavgifter snabbare än en död häst sjunker i ett snabbträsk.
Citera
2026-08-10, 18:57
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Över en miljon svenskar, majoriteten kvinnor, knarkar psykofarmaka. Många av dom är Gen Z och är riktiga vrak som är helt värdelösa i arbetslivet och knappt anställningsbara. Klart som fan dessa inte kommer skaffa barn för de skulle vara helt värdelösa mödrar.
Citera
2026-08-10, 18:57
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast det finns nog ingen instinkt att skaffa ett visst antal barn. Skaffar man 1-2 är nog instinkten nöjd.

Så kan det vara, jag vet faktiskt inte hur det ligger till. Det är säkert individuellt.

Nu som 30åring med ännu inga barn, så känner jag att mina mamma-instinkter skriker åt mig att skaffa massor, typ 9st söta små liv. Men det blir ju tight, så 2-3st får väl duga.
Citera
2026-08-10, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Så kan det vara, jag vet faktiskt inte hur det ligger till. Det är säkert individuellt.

Nu som 30åring med ännu inga barn, så känner jag att mina mamma-instinkter skriker åt mig att skaffa massor, typ 9st söta små liv. Men det blir ju tight, så 2-3st får väl duga.
Du kan även ändra dig om antalet efter de första 1-2 🙂
Citera
2026-08-10, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pooker1
Varför skulle man medvetet sätta barn till världen idag
Känns lite ostabilt ut framöver
Det mest ostabila som kan inträffa framöver är att vi försvinner.
Citera
2026-08-10, 19:06
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Du kan även ändra dig om antalet efter de första 1-2 🙂

Haha ja där sa du kanske nåt. Time will tell!

Hur många barn skulle du själv vilja ha? Och tror du att det låga barnafödandet idag beror på bristen av vilja att bli mamma hos kvinnor (som jag tvivlar på), eller av att det är mycket hinder i vägen som gör det svårt?
Citera
2026-08-10, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Haha ja där sa du kanske nåt. Time will tell!

Hur många barn skulle du själv vilja ha? Och tror du att det låga barnafödandet idag beror på bristen av vilja att bli mamma hos kvinnor (som jag tvivlar på), eller av att det är mycket hinder i vägen som gör det svårt?
Har två och är mycket nöjd.

Tror att kvinnor vill och har möjlighet till att vilja så mycket mer än att få barn efter barn numera. Därför tror jag inte att ekonomiska stimulanser gör så stor skillnad, vilket det heller inte gjort i länder som provat. Sverige är redan ett av världens bästa länder att få barn i.
Citera
2026-08-10, 19:13
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abscess1122
Män har få incitament att bli pappor nuförtiden. Förr i tiden var det så en blev man över ett hem. Nu är du mer en beta provider till en kvinna som troligtvis kommer skilja sig från dig inom 5 år ändå. Och att ha bonusbarn är big no no på singelmarknaden därefter.

Kanske går det åt den andra riktningen, att kvinnor som lämnar sina män efter 5 år gör det ofta (kanske undermedvetet) för att männen inte vill försörja och vara "mannen över hemmet".
Citera
2026-08-10, 19:14
Medlem
Ankan-mannens avatar
Finns ingen status längre att skaffa barn, föräldrar ses bara som en belastning, som fuskare som stannar hemma så fort lite snorig men de måste ju, samhället har ju blivit så kinkigt, men denna kinkighet hamnar på föräldrarnas skuld.

Föräldrar får skulden för allt, nu ska de bli utkastade om barnen gör fel.

Politikerna satsar ju bara på pensionärer och 100 % arbetande. Barn och föräldrar satsas det inte längre på, vilket direkt påverkar men det påverkar också statusen och som förälder ses man ofta som skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in