Precis. Men för mig är det som avgör det hela är att det är så långt spår och in till samma rum där Tor hade gömts.
Är man inte inblandad och flyttar kroppen enbart för att dölja den skulle man släppa taget direkt innanför ytterdörren - det måste vara så otäckt att göra den handlingen, paniken och illamåendet...och man hade inte bara genom en slump hamnat med Gärd inne vid Tor...
Och hade man blivit hotad att dra in och gömma kroppen hade det inte skett så bestämt - jag tror man hade brutit ihop, stannat upp innanför dörren och bett om att få släppa taget för nu är vi ju inne = vi hade sett ansamlingar med blod.
En så distinkt och målmedveten rörelse som det är frågan om här, beroende på hur blodspåret ser ut, tyder på att man vill till en specifik plats i ladan och även om den som hotar skulle gå bredvid och skrika hade inte spåret blivit så i en kontinuerligt svepande rörelse in i rummet därinne.
Citat:
Ursprungligen postat av
Noetlovskij
På den sista bilden här
https://imgur.com/a/6bE3UOU
Syns hur den som släpat henne tittat sig över axeln, sett stolen och det som står i "svängen" och tänkt "Hm, här måste jag ta ut svängen lite så inte någon arm eller något fastnar i stolen och jag behöver mecka runt där".
Jag tänkter att en som släpar i panik drar rakt inåt, råkar välta lite grejer på vägen, kanske får backa tillbaka lite och "ta ut svängen" och försöka igen.
Det ser ut, som du säger, som en väldigt lugn och kontinuerlig rörelse, hela släpningen.