2026-08-10, 13:58
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
så mycket text för att bekräfta det jag skrev?

Du trollade fram en siffra på 5 miljoner fat per dag som knappt var snittet för sundet ens genom MOUn.
Citera
2026-08-10, 14:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Du trollade fram en siffra på 5 miljoner fat per dag som knappt var snittet för sundet ens genom MOUn.

nej 3-5mbp i år, dvs jag tog låga och höga toppar, från olika källor , men man kan ju +på en del som inte "synts".
Citera
2026-08-10, 14:21
Medlem
Kommer ni ihåg när Iran bombade det israeliska sjukhuset i Beersheba förra året? Sannolikt inte. När Iran bombar sjukhus skrivs det ju inte om saken i svenska tidningar. Är inte det märkligt, så säg. Jag är ganska övertygad om att knappt någon här i tråden kände till att Iran bombar sjukhus i Israel.

Nu uppmärksammades ändå den iranska bombningen av det israeliska sjukhuset i Beersheba i veckan då Bank of Jerusalem meddelade att man donerar en del shekel för att bygga upp ett center för rehabilitering på sjukhuset. Men den enda svenska tidning som skrev om denna donation och nämnde den iranska bombningen av sjukhuset var kristna tidningen Världen idag.

The Jerusalem Post skriver om saken: https://www.jpost.com/business-and-innovation/all-news/article-904597

Den som är intresserad av att köpa aktier i Bank of Jerusalem bör överväga att gå omvägen via holdingbolaget Expo, som handlas till stor rabatt senast jag kollade. Finns i och för sig bättre, mer stabila och lönsamma banker i Israel men namnet Bank of Jerusalem är ju väldigt fräckt!
Citera
2026-08-10, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Att en Hamasterrorist dödas i Gaza och sen kallas "journalist" innebär inte att Israel har "mördat" en journalist. Inte ens om en riktig journalist dödas i Gaza är det "mord" eftersom det är krig och folk dör i krig.

Fakta är detta: Du vill utplåna den judiska staten Israel. Du vill fördriva och mörda dess befolkning. Du stöttar mullahstyret i Teheran.

Jag läser inte dina länkar eller textmassor. Ingen annan gör det heller. Du är känd som "tokan" på Flashback.

Konspirationsteorier och tokigheter är det enda du kräks ut över tangentbordet. Men inte ens det gör du bra. Sök hjälp.

Att du återkommande censurerar mina inlägg istället för att bemöta fakta/information, säger allt om vilken nivå du ämnar hålla

Att du sen kör det vanliga Hasabaratramset med att jag eller andra som visar dig den händelser ur objektiva verkligheten skulle vilja "utplåna den judiska staten" och "mörda dess befolkning " och att jag "stöttar mulla styret" är bara sorgligt. Jag har förklarat för dig flera gånger att detta inte fungerar längre. Erat propagandanarrativ är dött och begravet

Att du påstår att kända journalister, som exempelvis brittiska Steve Sweeney(som attackeras av terrostaten i videoklippet från BBC), skulle vara "Hamasterrorister" är fullständigt befängt och patetiskt.
Men inte förvånade, det är helt grundläggande i Hasbaran att alltid påstå att dom man mördar är "terrorister " detta oavsett om det är journalister, 3 åringar flickor, ambulanspersonal, läkare osv.

Här nedan kan alla läsa mitt inlägg som du censurerade i ditt svar och själva se att det jag påstår stämmer överns med verkligheten och att du ljuger dig blå i ansiktet

Citat:
Nu ljuger du igen, det här ett mycket tydligt exempel på Hasabarapropaganda .

Här är en rapporter som bla. Visar att terrostaten bara under 2025 mördat minst 56 journalister bara i Gaza

https://cpj.org/wp-content/uploads/2026/05/CPJdocumentation.pdf

https://www.ifj.org/war-in-gaza

För flashback läsare som gillar filmer och mer grafiskt material så är här ett videoklipp som visar hur det kan gå till när israeliska ockupationstrupperna riktar in sig och attackerar journalister . Detta klipp är från södra Libanon och just den här journalisten överlevde med mindre skador, några veckor senare attackerades ytterligare 3 journalister, dessa hade inte samma tur....

Video med attack mot journalister

https://www.bbc.com/news/videos/ce9mz0gl8z7o

Artikel om 3 mördare journalister i Libanon våren 2026

https://www.reuters.com/business/media-telecom/israeli-strike-kills-least-two-lebanese-journalists-al-manar-tv-says-2026-03-28/

Nu väntar vi på att du redovisar en källa/rapport/belägg på att en "stor mängd "journalister mördats av Iran
Citera
2026-08-10, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomBelgare
Att du återkommande mina inlägg

Det Iran du försvarar är en religiös diktatur.

Iran har under mulhornas styre skickat barn över minfälten under kriget mot Irak för att röja dessa med sina liv.

Det Iran du försvarar har så sent som i år slaktat sina egna ungdomar på gatorna bara därför att de sökte frihet och en annan riktning för sitt land.

Det Iran du stöttar finansierar terrorgrupper över hela mellanöstern och har begått terrorattacker över hela jordklotet, inklusive i Sydamerika, Europa och Indien.

Det är en pedofilregim du stöttar som tillåter äktenskap med barn.

Det är en kvinnohatande regim du stöttar, som tillåter män att gifta sig med en prostituerad en dag för att göra det lagligt. Och Slö har informerat dig om att man lät flickorna i regimens fängelser gifta sig över dagen för att kunna våldtas lagligt innan de avrättades.

Detta försvarar du samtidigt som du spyr galla över demokratiska stater.

Det Iran du stöttar byggde upp, utbildade och finansierade Hamas folkmord på judar 7 oktober 2023.

Iran är i alla vettiga människors tankar en skurkstat. Det är för vettiga människor inte acceptabelt att en sådan skurkstat skaffar kärnvapen.

Du är den sista personen som skall kasta anklagelser om epstein och fan och hans moster, som stöttar en pedofil regim i Teheran som våldtar sina fångar innan de avrättas och som massmördar sina ungdomar på gatorna.
Citera
2026-08-10, 15:54
Medlem
Citat:
Kommer ni ihåg när Iran bombade det israeliska sjukhuset i Beersheba förra året? Sannolikt inte. När Iran bombar sjukhus skrivs det ju inte om saken i svenska tidningar. Är inte det märkligt, så säg. Jag är ganska övertygad om att knappt någon här i tråden kände till att Iran bombar sjukhus i Israel.

Nu uppmärksammades ändå den iranska bombningen av det israeliska sjukhuset i Beersheba i veckan då Bank of Jerusalem meddelade att man donerar en del shekel för att bygga upp ett center för rehabilitering på sjukhuset. Men den enda svenska tidning som skrev om denna donation och nämnde den iranska bombningen av sjukhuset var kristna tidningen Världen idag.

The Jerusalem Post skriver om saken: https://www.jpost.com/business-and-innovation/all-news/article-904597

Den som är intresserad av att köpa aktier i Bank of Jerusalem bör överväga att gå omvägen via holdingbolaget Expo, som handlas till stor rabatt senast jag kollade. Finns i och för sig bättre, mer stabila och lönsamma banker i Israel men namnet Bank of Jerusalem är ju väldigt fräckt!

När man inte tror att du kan leverera mer propaganda så slår du till igen.

Soroka sjukhuset träffades mycket riktigt av en iransk robot, när Iran i svar på USraels angreppskrig sköt tillbaka mot Israel. Men det finns inte mycket som tyder på att det var sjukhuset som var målet.

Trådens läsare förtjänar att få veta att sjukhuset ifråga ligger drygt 1 kilometer ifrån IDF:s C4I/teknologicampus och IDF Southern Command, dvs ren miltär verksamhet

Det kan man också läsa i JPost, se nedan.

Vad är det ni brukar kalla det? Just ja, mänskliga sköldar

https://www.euronews.com/my-europe/2025/06/20/verifying-conflicting-narratives-about-irans-strike-on-an-israeli-hospital

https://www.jpost.com/business-and-innovation/real-estate/article-847690

Ytterligare ett typ exempel på din Hasabara, du utelämnar aktivt kontexten och uppgifter, för att inta en offerroll.

Och du, dina aktitips kan du ta i lämpligt delforum.

Jag kommer fortsätta avslöjar dina lögner och halvsanningar för trådens läsare. Vill du fortsätta få brallorna ner dragna, så är det helt upp till dig.
Citera
2026-08-10, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Iran ser ut att ha blandade åsikter. De är individer och alla har sociala medier. Samt så är medierna i Iran knutna lite olika, en del är lite mer rabiata en andra sä även där lite olika åsikter.

Så det är ju brett vad som sägs och skrivs. De är väl lika osäkra som oss exakt hur detta kommer bli. Tidpunkten då avtalet kom under tiden Iran (har) och deras houthis (kanske även proxi från Irak) attackerar Sudiarabien gör att det finns tendenser att tro att den är riktad mot dem. Misstro att den inte kommer ge säkerhet till Sudiarabien och det du tar upp, bättre att länderna har säkerhet utan USA. Samt kommer det hot mot alliansen om de gör något mot Houthis. Kanske även fler åsikter jag inte sett.

För att berädda den åsikten du postade med lite andra. Du tog ju upp kanske det mest possetiv som uttryckts så då breddar jag det ned lite misstro och hot.

Ibrahim Rezaei, en medlem i Iranska parlamentet's National Security Committes skrev såhär på x.

The Saudis should understand that an agreement on paper with Turkey and Pakistan will not bring them security, just as years of exclusively hosting the Americans did not provide them with security.”

“Correct your policies so that you do not have to beg others for security”

Tydligen ska tongångarna även varit hårda på sina håll.

Iran’s hardline Kayhan newspaper has warned Saudi Arabia, Türkiye and Pakistan that any use of their new Mecca Joint Defence Agreement against Iran-aligned groups—including Yemen’s Houthis—would trigger a “decisive” response “on the battlefield.”

Sjukt spännande att se vad som sker med detta. Jag tycker inte jag brukar ha rätt i mina gissningar men om jag får gissa, kommer inte detta leda till så mycket just nu i denna konflikt. Förutom att Sudiarabien köper mer militärt material av Turkiet en de redan har gjort. Men man kan ju hoppas för Sudiarabien skull att de slipper attacker från Iran om det blossar upp igen. Men då går det bara ut över andra istället.

Jo ja, Iran är ett land med 90 miljoner invånare så att det finns olika åsikter är naturligt.

Jag tror förvisso att många iranier och många andra i regionen hellre ser ett lokalt försvarssamarbete mellan regionens länder, än amerikanska och israeliska baser lite överallt , som när som helst kan användas för att sprida död och förintelse bland mellanösterns folk. Med det säger jag inte att detta är konsensus i Iran (eller något annat land för den delen)
Citera
2026-08-10, 16:12
Medlem
Citat:

Soroka sjukhuset träffades mycket riktigt av en iransk robot,

Jag skrev ju det. Iran bombar israeliska sjukhus.

Citat:
sjukhuset ifråga ligger drygt 1 kilometer ifrån IDF:s C4I/teknologicampus och IDF Southern Command, dvs ren miltär verksamhet

Ditt spån. Att en ballistisk robot skulle ha en felmarginal på flera kilometer låter ju inte klokt. Det tyder ju på att dom som har byggt den är inkompetenta inavlade pedofilmullor.

Citat:
Jag kommer fortsätta avslöjar dina lögner och halvsanningar för trådens läsare. Vill du fortsätta få brallorna ner dragna, så är det helt upp till dig.

Du har inte avslöjat något. Det enda du är kapabel till är att rapa upp "hasabara", "Epstein" och "Terrorstaten", vilket är märkliga argument för en person som likt dig stöttar land nr 177 av 180 på Press freedom index, landet som har legaliserat pedofili och landet som bombar sjukhus (dvs i tur och ordning en stat, Iran, som är rakt igenom hasabara, epstein och terror).
Senast redigerad av Petronius 2026-08-10 kl. 16:16.
Citera
2026-08-10, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
tänker du på fn rapporten som säger 10000 tals slaktade iranier?

https://www.ohchr.org/en/press-releases/2026/02/iran-un-experts-demand-transparency-and-accountability-following-nationwide

skrev ju enligt wiki?

vad är en trovärdig källa?
inte fns rapportörer?

Citera vart i rapporten FN säger "10000 tals slaktade iranier" eller somna om.

Med tanke på dina uppenbara läs och skrivsvårigheter är det inte konstigt att du inte förstår vad som står i dokumentet.
Citera
2026-08-10, 16:15
Avstängd
Citat:
Citera vart i rapporten FN säger "10000 tals slaktade iranier" eller somna om.

Citat:
Iranian authorities have acknowledged 3,117 deaths and approximately 3,000 arrests, whereas human rights organisations estimate these figures to be in the tens of thousands

Citat:

Med tanke på dina uppenbara läs och skrivsvårigheter är det inte konstigt att du inte förstår vad som står i dokumentet.

kunde inte google translate lösa det till ditt hemspråk?
Citera
2026-08-10, 17:59
Medlem
Israels budgetunderskott rullande 12 månader kom idag in på 3,3 procent. Sverige ligger på 1,9 procent. Israel är alltså ett land med krig på 7 fronter och budgetunderskottet är inte högre än 3,3 procent. Här finns fortfarande ordentligt ekonomiskt utrymme att tvåla till Iran rejält genom långvariga bombkampanjer om det skulle behövas, även om Iran skulle anlägga moteld som dämpar israelisk hemmamarknad genom att tvinga ner civila israeler i skyddsrummen. Iran har ju som bekant en historia av att bomba israeliska sjukhus.

Jag postar denna siffra eftersom förståsigpåare i tråden hävdar att Israel genomlider något slags akut statsfinansiell kris på grund av kriget mot Iran.
Citera
2026-08-10, 18:17
Medlem
Citat:
Israels budgetunderskott rullande 12 månader kom idag in på 3,3 procent. Sverige ligger på 1,9 procent. Israel är alltså ett land med krig på 7 fronter och budgetunderskottet är inte högre än 3,3 procent. Här finns fortfarande ordentligt ekonomiskt utrymme att tvåla till Iran rejält genom långvariga bombkampanjer om det skulle behövas, även om Iran skulle anlägga moteld som dämpar israelisk hemmamarknad genom att tvinga ner civila israeler i skyddsrummen. Iran har ju som bekant en historia av att bomba israeliska sjukhus.

Jag postar denna siffra eftersom förståsigpåare i tråden hävdar att Israel genomlider något slags akut statsfinansiell kris på grund av kriget mot Iran.

Va? Är det inte Israel som är ökända för att bomba såväl sjukhus, läkare och sjuka? Men du menar här att det är Iran som är kända för att göra det alltså, inte Israel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in