2026-08-10, 12:03
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Vi har ju co2 netto minusutsläpp i Sverige. Världens mest effektiva avfalshantering, så effektiv att vi köper in avfall från andra länder. Varför ska privata transporter straffbeskattas av principiella skäl? Ren signalpolitik som talar till känslorna över förnuftet.

Nu hittar du på! Du verkar köra med alternativ fakta!
Citera
2026-08-10, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont

Du kan hitta datan på naturvårdsverket om våra utsläpp och räkna på hur mycket koldioxid vår skog binder. Det är sant. Har du något motargument?

Här har du en källa:
https://www.ekonomifakta.se/sakomraden/klimat-och-miljo/vaxthusgaser/vaxthusgaser_1212112.html

Jag vet inte vad ekonomifakta står för men det här är vedertaget, du kan räkna på volymerna själv.
Behöver du källa rörande avfallshanteringen med? Eller ver du vad, du kan ta och söka själv, utbilda dig innan du talar.

Be nu om ursäkt.
Senast redigerad av Bloe 2026-08-10 kl. 12:14.
Citera
2026-08-10, 12:16
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Du kan hitta datan på naturvårdsverket om våra utsläpp och räkna på hur mycket koldioxid vår skog binder. Det är sant. Har du något motargument?

Här har du en källa:
https://www.ekonomifakta.se/sakomraden/klimat-och-miljo/vaxthusgaser/vaxthusgaser_1212112.html

Jag vet inte vad ekonomifakta står för men det här är vedertaget, du kan räkna på volymerna själv.
Behöver du källa rörande avfallshanteringen med? Eller ver du vad, du kan ta och söka själv, utbilda dig innan du talar.

Be nu om ursäkt.

Inte om man räknar konsumtion utomlands tex all virke, papper och pappersmassa för försäljning vilket är en stor post!

Man måste läsa det finstilta också!
Citera
2026-08-10, 12:17
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Dom är vänster i min värld.
Alls ledarsidor kultursidor krönikor artiklar bara dryper av kritik mot tidö och högern.
Vadå i din värld? Jag trodde det var 18 års-gräns här på Flash äback.
Citera
2026-08-10, 12:18
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Dagens Nysheter är numer främst en "antifascistisk" drake från B0nn1ershuset som framgångsrikt påverkar opinionen i Sverige.

D N ser sedan år 2010 värdekonservatism som ett hot. Ett farligt hot eftersom konservatism för den progressive är nationalism och därmed fascism. Lika med Arbesläger. T0rtYr. Sumeriska avrättningar.

Vi har en Nyckelperson på D N .

Chefsideolog är rödaktör Peter w0Lodarksky.

År 2010 fick Pw en uppenbarelse: H1TL3R var vid liv och hette Sd.

Då formulerade Pw ett Manifest:

D N skulle ha som öppen agenda att förhindra att värdekonservativa någonsin fär inflytande i svensk politik.

Femton år av malande propaganda ifrån D N om att Sd är Fascister. Ingen har som D N varit så effektiv att tillse att skrämma svenskarna till att rösta rött och på så vis styra Sverige ner i avgrunden.

On topic: Tro aldrig ett ord av vad D N skriver. Draken fyller bara rödaktör Pw:s agenda att få De röda till Makten idag, imorgon och i Evighet.
Om psykisk ohälsa kunde genereras i stavning och grammatik så är nog detta inlägg ett mycket gott exempel.

Med det sagt så har jag verkligen ingen aning om vad du menar.
Citera
2026-08-10, 12:21
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal.Trolldom
Vadå i din värld? Jag trodde det var 18 års-gräns här på Flash äback.
Tramspelle.

Alla vuxna människor har ju sett DNs radikala vänstersväng de senaste 20 åren.
Citera
2026-08-10, 12:23
Medlem
Citat:
Inte om man räknar konsumtion utomlands tex all virke, papper och pappersmassa för försäljning vilket är en stor post!

Man måste läsa det finstilta också!

Citera
2026-08-10, 12:25
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:

Nädu det gör jag inte!

Du får läsa på lite innan du anklagar mig för alternativa fakta!
Citera
2026-08-10, 12:29
Medlem
Citat:
Nädu det gör jag inte!

Du får läsa på lite innan du anklagar mig för alternativa fakta!

Du får posta källa på ditt påstående och sedan gärna motivera varför gemene svensks privata transporter ska straffbeskattas på grund av virke. Ska inte skatten läggas på virket då?

Det var du som anklagade mig, men du kör dubbla måttstockar, oärlig retorik och verkar allmänt lömsk samt dum i huvudet.

Det är just den här patologiska oärligheten och nedsättande attityden som utmärker vänsterns och gör att jag inte kan rösta på Socialdemokraterna.

Kyss mina fötter eller avlägsna dig själv från min närvaro.
Citera
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Tramspelle.

Senast häromdagen så hjälpte de att tvätta en nazist från skuld, så att så jävla vänster är de inte. Ordet du letar är liberal. De är inte vänster.
Citera
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Tramspelle.

Men dom kallar det inte för en vänstersväng. Dom för en agendadriven journalistik, dvs
Wolodarski vill uppfostra dej till att tycka rätt. Vi skall alla bli vänsterliberala under hans taktpinne.
Citera
2026-08-10, 12:34
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal.Trolldom
Senast häromdagen så hjälpte de att tvätta en nazist från skuld, så att så jävla vänster är de inte. Ordet du letar är liberal. De är inte vänster.
Driver du med mig?, den artikeln passar ju helt in i vänsterns narrativ fattar du inte det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in