2026-08-10, 11:27
Medlem
Anillens avatar
Jag tror det är så enkelt att han har mindervärdeskomplex, han har aldrig dejtat en kvinna som har det bättre ekonomiskt än han.
Han har inte gillat att hon äger huset med exet men låtsas som inget tidigare i dejtandet för han är smart nog att fatta att det inte ser bra ut om han börjar gnälla på det.
Men nu tyckte han att de kommit så långt i relationen att han kunde börja ta upp ämnet.
Så är dessutom exet där på plats några dagar innan mordet sker.
Han stör sig kanske på att ÅÅ och exet kommer så bra överens. För man ska inte komma bra överens med sina ex enligt honom, då måste det betyda att de kanske fortfarande har känslor för varandra.
Sen drar svartsjukedramat igång. Med dödlig utgång.
Citera
2026-08-10, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Jag vet inte om jag tycker man kan titta på hans domstolsärende om hyresrätten med så ”vänlig blick”. Vilka skäl skulle man ha för att kräva mer än man själv gått in med?

Har skrivit det innan men man får jämföra det med hur man hade reagerat om någon flyttade in i en bostadsrätt som någon annan betalat och efter ett år och några månader tycker att man inte bara ska ha rätt till hälften av pengarna utan lite mer på bekostnad av den andra. Det finns inget i hans inlagor som pekar på att han vill få till en rättvisa för båda.

Kvinnan med lägenheten kommer självklart bli kallad till förhör i förundersökningen så vi kommer nog få läsa mer om detta tids nog.
Jag vet inte men det skulle ju kunna finnas skäl för det, legitima eller inte.

Dom kanske levde gott på hans pengar från husförsäljningen tex. Eller så kanske hon var otrogen och han kände sig lurad och därför tyckte att hon inte skulle komma billigt undan.

Nu är det bara spekulationer, jag har ingen aning hur det ligger till. Jag menar bara att man nog inte ska lägga för mycket vikt vid boendetvisten innan man har alla fakta.
Citera
2026-08-10, 11:35
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Jag vet inte men det skulle ju kunna finnas skäl för det, legitima eller inte.

Dom kanske levde gott på hans pengar från husförsäljningen tex. Eller så kanske hon var otrogen och han kände sig lurad och därför tyckte att hon inte skulle komma billigt undan.

Nu är det bara spekulationer, jag har ingen aning hur det ligger till. Jag menar bara att man nog inte ska lägga för mycket vikt vid boendetvisten innan man har alla fakta.
Enligt mig pekar det tyvärr mycket på att han inte var en av de typerna som ”kommer bra överens med sina ex”.
Citera
2026-08-10, 11:35
Medlem
capires avatar
Citat:
Jag förustätter att det är relevant om man vill bygga ett personporträtt. Stökig bakgrund? Många flyttar? Och liknande. Samma uppgifter är såklart relevanta för BO också. Hon är född 1969 och har en två år yngre syster. Uppvuxen i en villa i Krokom. Båda föräldrarna lever idag. Mamman bor kvar i samma län som ÅÅ växte upp i och pappan har flyttat till en ort på pendlingsavstånd från Stockholm.

1993: Kandidatexamen från Uppsala Universitet (juridik). Är tingsnotarie i två år innan hon blir bolagsjurist, har varit på SEB sen 1993. (Hon hade firat 30 år på SEB om två år… Kanske säger något om stabilitet?) Två barn födda 2002 och 2004. Familjen bor på Lidingö. De ansöker om skilsmässa 2009 (gemensamt), har aldrig bråkat om bodelning eller vårdnad i domstol. Barnens pappa verkar vara stabil och är också högt uppsatt inom bank men som ekonom.

Den enda senare relationen vi vet om är JEB som hon äger fastigheten på Sollenkroka ö med. Dom köpte fastigheten 2014 och utifrån var dom varit folkbokförda så verkar det inte som att de flyttade ihop under sin relation.

Mannen som ÅÅ har barn med kan det vara denne som har svart fluga på sin facebook profil, UA? Eller tänker jag fel? Ni kanske redan skrivit om detta. Sorry då för upprepning.
JEB verkar hon inte ha som vän på facebook om jag läser till de initialer någon (eventuellt du) lirkat fram här och som var hennes pojkvän som hon hade Sollenkroka Ö med. Eller har jag missat hans profilbild på facebook?
Citera
2026-08-10, 11:37
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capire
Mannen som ÅÅ har barn med kan det vara denne som har svart fluga på sin facebook profil, UA? Eller tänker jag fel? Ni kanske redan skrivit om detta. Sorry då för upprepning.
JEB verkar hon inte ha som vän på facebook om jag läser till de initialer någon (eventuellt du) lirkat fram här och som var hennes pojkvän som hon hade Sollenkroka Ö med. Eller har jag missat hans profilbild på facebook?
JEB kanske inte har Facebook
Citera
2026-08-10, 11:47
Medlem
irishrages avatar
Han är säkerligen narcissist och eventuellt psykopat. Men det borde ha synts i brottsregistret eller arbetsplatsen. Likaså om han vore psykiskt sjuk.
Citera
2026-08-10, 11:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Han är säkerligen narcissist och eventuellt psykopat. Men det borde ha synts i brottsregistret eller arbetsplatsen. Likaså om han vore psykiskt sjuk.
Jag tänker mig att en hel somnars drickande kan ha satt sina spår. Lek med tanken att han druckit från förmiddag till natt i flera veckor - då blir både knopp och kropp slitna.
Citera
2026-08-10, 11:55
Medlem
Master63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Ja, han nämnde i ett inlägg på FB att han äger ett konstverk av Katarina Grosse med måttet 7x3 m.
Har svårt att tro att han äger ett sådant verk, specialbeställning via galleri, montering av galleriets personal, förstärkt vägg för att klara tyngden av träramen, specifik takhöjd på minst 3,5-4 meter.
kontrollerad luftfuktighet mm. Den skulle kosta ca 6 till 9 miljoner svenska kronor (ca 550 000–850 000 USD)
Citera
2026-08-10, 11:56
Medlem
capires avatar
Citat:
Uppvuxen i Lidköping. Tre äldre systrar födda 1958, 1962 och 1964. TN är född 1969, så lite av ett sladdbarn.

Föräldrarna skiljer sig 1982 när TN är 13 år. Han flyttar senare till Jönköping med sin mamma. Ingen av föräldrarna är i livet idag.

Källa: Uppgifter från myndigheter

ÅÅ stabil, lugn och en jordnära stenbock som är storasyster lär sig säkert ta ansvar tidigt.
TN stenbocken som är minstingen som har tre äldre systrar i behov av att hävda sig gentemot kvinnor eller blev han en mjuk, neurotisk och ängslig man?

Jag funderar på hur deras ställning är i syskonskaran och betänkligheter kring samspel med andra människor.

Vill påpeka att jag inte tycker det är intressant att läsa om misandri. Det kan få debatteras i andra trådar, helt ointressant här.
Citera
2026-08-10, 11:56
Medlem
Belastningsregistret är tomt med undantag för en hastighetsöverträdelse 2025.

Nacka TR B 6571-26 Aktbil 7 - Belastningsregisterutdrag
https://pixeldrain.com/u/ejpfPQ7Z
Citera
2026-08-10, 11:57
Medlem
Citat:
Ja det tror jag också, han har självklart inte betalat fullt pris för den. Men marknadsvärdet räknas ju fortfarande till hans tillgångar. Det där ju så klart inte det enda konstverket han har skaffat sig genom åren.

Jag vet inte om jag tycker man kan titta på hans domstolsärende om hyresrätten med så ”vänlig blick”. Vilka skäl skulle man ha för att kräva mer än man själv gått in med?

Har skrivit det innan men man får jämföra det med hur man hade reagerat om någon flyttade in i en bostadsrätt som någon annan betalat och efter ett år och några månader tycker att man inte bara ska ha rätt till hälften av pengarna utan lite mer på bekostnad av den andra. Det finns inget i hans inlagor som pekar på att han vill få till en rättvisa för båda.

Kvinnan med lägenheten kommer självklart bli kallad till förhör i förundersökningen så vi kommer nog få läsa mer om detta tids nog.
Han skrev: ..."Har en stor målning av Katharina 3 x 7 meter efter en utställning för cirka 30 år sedan."
Ja, han borde ha en ansenlig mängd konst hemma.

Den här lägenhetsaffären är absurd redan från början, men med tanke på försäljningen av radhuset, bra lön och nu även ett stort kapitalvärde i form av konst, så ter sig lägenhetsaffären ännu märkligare i detta ljus. Att gå vinnande ut till varje pris?
Citera
2026-08-10, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Jag kan tänka mig att det var en ren tortyr, jag läste någonstans att TN får sitta i häktet t.o.m till 5 September eller liknande, han kan inte använda ångerveckan nu, hänt har hänt...
Han kommer tyvärr sitta till nästa år.
han har skitit i det kända blå skåpet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in