2026-08-10, 02:02
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Jag vet inte varför detta händer. Men jag är jätte nojig.

Jag ser ju mig själv varje dag så jag har inte tänkt på det. Men två vänner som jag inte har sett länge har märkt det.

Förrgår sa han att jag håller på bli flintis. Jag trodde först han skoja.

Och igår sa en annan att jag har tappat mycket hår.

Och dessa två personer känner inte ens varandra.

Jag har tagit lite bilder och tycker nog hårlinjen ser lite sne ut på nåt sätt. Speciellt när jag jämför med bilder på mig från något år sedan.

Jag vill jätte gärna behålla mitt hår för jag tycker om det. Men hur förhindrar man det från att bli värre? Kanske dags för hårtransplantation?

Och nej jag tänker inte raka av det.
Tackar för alla råd.

Jag lägger upp lite bilder. På sista bilden ser man det inte tycker jag när jag har stylat det framåt? Kanske får göra så även fast jag gillar ha håret bakåtslickat.

https://postimg.cc/gallery/KL94CPy
Du behöver börja med en hårtransplantation. Efter det kan du köra fyra behandlingar med Hair Filler med två veckors mellanrum för att få lite tjockare och fylligare hår.

Hair Filler går på ungefär 11 600 kr totalt och en hårtransplantation runt 70 000 kr. Räkna alltså med att hela kalaset landar på omkring 80 000 kr.

https://www.nordiskakliniken.se/behandlingar/har/dr-cyj-hair-filler/
Citera
2026-08-10, 02:12
Avstängd
Du har onekligen "högt hårfäste". Det är dock inte garanterat att du blir flintis. Det kan ta ett tag.

Se till att hitta en fin donna, och skaffa barn. Sen är inte det där så viktigt längre. Man får intressantare värderingar.
Citera
2026-08-10, 02:17
Medlem
Alltså jag vet inte om jag inbillar mig. Men jag kanske har haft höga vikar hela tiden? Jag hittade bilder för 2-3 år sedan.
Vikarna kanske upplevs mer nu när jag har släppt håret och är mer långhårig? Jag vet inte? Men så här långt hår som jag har nu har jag inte haft innan.

Här är bilder som är några år tillbaka

https://postimg.cc/gallery/NQ9X2X2
Citera
2026-08-10, 02:50
Medlem
Pinoputchins avatar
Kanske du håller på att bli flintis, i så fall är det bara att gilla läget.

Skit I transplantation och elände.
Citera
2026-08-10, 03:10
Medlem
Hur ser din pappa ut? Det brukar vara ärftligt.
Citera
2026-08-10, 03:23
Medlem
Hugo Pratts avatar
Det behöver inte vara så illa. Jag lade märke till begynnande vikar när jag var 30. Men åren gick och det blev aldrig värre.

Jag hade helt enkelt mist mitt pojkaktiga hårfäste nånstans på vägen utan att tänka på det, och när jag väl lade märke till det hade hårfästet redan nått sitt slutgiltiga, mer manliga, stadium.
Citera
2026-08-10, 04:09
Avstängd
Citat:

Jag ser ju mig själv varje dag så jag har inte tänkt på det. Men två vänner som jag inte har sett länge har märkt det.

Jag har tagit lite bilder och tycker nog hårlinjen ser lite sne ut på nåt sätt. Speciellt när jag jämför med bilder på mig från något år sedan.

Jag vill jätte gärna behålla mitt hår för jag tycker om det. Men hur förhindrar man det från att bli värre? Kanske dags för hårtransplantation?

Tackar för alla råd.

Jag lägger upp lite bilder. På sista bilden ser man det inte tycker jag när jag har stylat det framåt? Kanske får göra så även fast jag gillar ha håret bakåtslickat.

Nä, ser ingen begynning av håravfall
Citera
2026-08-10, 05:45
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Måste väl finnas något som kan stoppa detta? Jag vill gärna rädda mitt hår

Ja finns lite saker man kan göra, med allt är individuellt och lite svårt att få på recept osv.

Edit: såg att du haft ett sådant hårfäste länge. Skulle inte oroa mig så mycket att det går fort direkt. Låt det va och ta en hårtransplantation om 10 år ifall det går åt skogen
Citera
2026-08-10, 07:05
Medlem
Citat:

Tackar för alla råd.

för fan bara att skaffa peruk. då slupper du gå till frissan mera. nästan alla män me hår över 40 har det!
Citera
2026-08-10, 07:11
Medlem
Gör en hårtransplantation du, själv kommer jag bara raka av(är också på gränsen till att det är dags).

Finns ju gott om attraktiva män med kort/inget hår fast det beror ju såklart på skallform och andra saker.
Citera
2026-08-10, 07:39
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Kan en hår transplantation funka?

Citat:

Tackar för alla råd.

Brukar du använda keps hatt eller mössa?
Citera
2026-08-10, 09:17
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Gör en hårtransplantation du, själv kommer jag bara raka av(är också på gränsen till att det är dags).

Finns ju gott om attraktiva män med kort/inget hår fast det beror ju såklart på skallform och andra saker.
Om man bli skallig är det ju bara så liksom, hårtransplantationer kan i vissa fall vara både dyra och även krångliga och även misslyckas. Det blir sedan tragiskt att man går resten av sitt liv och mår psyksikt dåligt och intalar sig att hela manligheten och självförtroendet sitter i håret, då blir det bara en livslång och plågsam idioti av det hela.

Gör om, tänk rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in