2026-08-09, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag tycker du ska sluta med halmgubbar och personangrepp och bemöta användaren i sak istället. Det är väldigt tröttsamt med dina osakliga upprepningar.

Detta var enbart halmgubbar och personangrepp - som vanligt. Ska vi samla alla dina personangrepp i ett inlägg?
Du är lika genomskinlig som Hejvardag och Trustmeimadoctor.
Citera
2026-08-09, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
Det är min uppfattning också.

När den/dom drabbade inser att det är så det är -
ja då är det redan mer eller mindre kört - men domaren och advokaterna kan köpa champagne ändå.

Jag tror också man måste börja ifrågasätta förvaltningsrätten.
Citera
2026-08-09, 21:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin

Det behövs specialutbildade barndomstolar, som faktagranskar och ifrågasätter allt som soc lagt upp på bordet. Förvaltningsrätten är ett fullständigt skämt. De godkänner allt som soc ber dem om i stort sett. Och får de inte rätt, så skriver de bara om utredningen och hittar på en ny tvist på anklagelserna och så får de rätt till slut ändå. Precis som i Fallet Elsa.
Citera
2026-08-09, 22:06
Medlem
Så skönt med dig, Kurt-Sune. Du vet och kan allt bäst. Inga tvivel, inga gråzoner och inga alternativa förklaringar behövs. Den sortens tvärsäkerhet känns märkligt bekant. 😉
Citera
2026-08-09, 22:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det behövs specialutbildade barndomstolar, som faktagranskar och ifrågasätter allt som soc lagt upp på bordet. Förvaltningsrätten är ett fullständigt skämt. De godkänner allt som soc ber dem om i stort sett. Och får de inte rätt, så skriver de bara om utredningen och hittar på en ny tvist på anklagelserna och så får de rätt till slut ändå. Precis som i Fallet Elsa.
Socialen är skickliga. Ofta handlar det om falsk journalföring för att ha det tryggt bakom ryggen när de tar barn
Citera
2026-08-09, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Socialen är skickliga. Ofta handlar det om falsk journalföring för att ha det tryggt bakom ryggen när de tar barn
När en socialsekreterare hyser agg mot en ifrågasättande förälder och vill sänka föräldern - så börjar manipulationerna.
Citera
2026-08-09, 22:53
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejvardaghej
Så skönt med dig, Kurt-Sune. Du vet och kan allt bäst. Inga tvivel, inga gråzoner och inga alternativa förklaringar behövs. Den sortens tvärsäkerhet känns märkligt bekant. 😉
Jag vet. Efter att ha granskat en mängd dokumentation vet jag exakt hur fusket går till i barnutredningar. Det finns inga tvivel hos mig. Socialtjänsten i sin nuvarande form är en skam för vårt land och borde göras om från grunden. Samtliga ansvariga chefer borde få lämna sina poster och systemet kommer inte att bli bra förrän de strukturella problemen rensats ut helt.

Det spelar ingen roll om barnet heter Elsa, Adam eller Leo. Det är samma typ av grova brister som präglar i princip alla LVU-ärenden. Processen har en felaktig och extremt rättsosäker konstruktion, samtidigt som socialtjänsten har enorm makt utan något personligt ansvar. Det är en livsfarlig kombination och det är exakt därför det kan sluta så här illa som det gjorde för Elsa.
Citera
2026-08-09, 22:59
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ja, tvärsäkerheten känns bekant från socialtjänsten och vården.
Citera
2026-08-09, 23:01
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Vi kan se igenom det uppenbara försöket att grummla vattnet du gör...
Citera
2026-08-09, 23:02
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Ja, förvaltningsrätten är dysfunktionell. Man behöver dock förstå att samma problem finns för all myndighetsutövning och inte "bara" för LVU.
Citera
2026-08-09, 23:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Vi kan se igenom det uppenbara försöket att grummla vattnet du gör...
Örebro kommuns chatrobot är riktigt pinsam. Jag förstår liksom inte syftet att kliva in så här sent i ett ärende och försöka rädda situationen med det s.k osäkerhetskortet.: "Vi kan inte veta säkert", "det är inte svart eller vitt", "alternativa förklaringar" och förstås "gråzoner"

Allt för att lägga ut dimridåer när vi redan fått svart på vitt vad det är socialtjänsten gjort bakom nämndens och domstolens rygg.

Och detta samtidigt som föräldrarna försöker plocka upp spillrorna av ett barn som trasats sönder totalt mentalt av socialtjänsten. Det går inte att försvara. Bara en dåre kan göra det.

Det fanns aldrig rim och reson att behandla Elsa på det brutala sättet. Absolut inget skäl alls faktiskt. Jag hoppas att lagstiftningen ändras så chefer automatiskt kommer att åtalas när sådana här grova misstag sker.
Citera
2026-08-09, 23:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Ja, tvärsäkerheten känns bekant från socialtjänsten och vården.
Socionomer har grov Dunning Kruger ja. Riktigt skrämmande. De borde inte få jobba i sådana här ärenden överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in