Det är också mycket svårare att hitta en försvunnen persons kropp än många förstår. Det krävs enorma resurser bara att söka av ett relativt begränsat område som ex.vis 1 kvadratkilometer. Vi har haft flera fall genom åren som diskuterats på Flashback där kroppar till slut har hittats på nära eller ganska närbelägna platser från där de försvann. Ibland efter några månader. Ibland efter ett och ett halvt år eller mer, se t ex
(FB) 22-årige Patrik Linfeldt från Malmö försvunnen i Hallsberg (2017-05-22)
Ett fall jag hänvisade till där utan länk ledde till denna tråd:
(FB) Borlänge: 31-årig kvinna försvunnen Det tog två månader innan hennes kropp hittades, bara några hundra meter från hennes bostad i Borlänges tätort av en man som rastade sin hund.
Håller med. Svårare än en människa kan tro och tänka sig. Min smala teori är; att E chaufför. Mycket väl kan få sladd i snömoddiga väglaget. Tappa väggreppet, kana, snurra, törna emot vägens ena eller andra plogsnödriva som kanske döljer ett översnöat betongfundament till ett
vägräcke eller mot e4ans mitträcke. Volta och flyga och landa där ingen människa kunde tro en bil kan hamna. Mitt ute på en smal å, myrmarksträsk eller ut på en tjärn. Snabbt försvunnen under snötäcke. En rejäl isklump dold, tills isen börjar smälta och krackelera under vårsolen. Så meter jättedjup behöver en å, träsk, tjärn ej vara för att dölja en nedsjunken bil som kanske ligger på taket på botten och med underedet under ytan. Där ingen seende människa vandrar omkring vid vattenkanten och glor ned i vattnet. Kanske var E på väg till Vidsel, Älvsbyn där mamma hans har/hade en stuga. Den vägen från Skellefteå mot Jävre, där E isf vikit av till annan väg upp till stugan, är kantad av vatten på båda sidor av vägen.
Bespar mig från barfota gliringar. Tack. Vi som lever här uppe vet hur terrängen av gammelskog, snår, tätbevuxen ungskog, igenvuxna lodräta å och bäckkanter, myrmark, tjärnar och älvsmynningar finns, och kan dölja mycket som är litet och mycket som är stort.