2026-08-09, 19:04
Medlem
Sven5678s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Du har rätt. Därför är jag med i Tidö eftersom det är första gången någonsin som en koalition försöker städa upp misstag som föra regeringar har gjort i de senaste 100 år. Ok när det gäller åldren, jag har även röstat i valet 2006.
Man glömmer lätt han moderaten som hatar sverige och ville krossa oss, bla genom massinvandring. Att besöka valfri mellansvensk stad i dag är sjukt deprimerande, bara invandrare som dräller omkring överallt, med dålig attityd och skeva beteenden. De har ingen känsla varken för vår historia eller oss svenskar som folk. Vi är grisar enligt dom som bara ska pissas på och utnyttjas, det är sanningen och han moderaten är högst delansvarig tillsammans med sosseriet.
Citera
2026-08-09, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Oj, tveksam till vänsterseger, "lita" på undersökningen/ungdomarna som tråden handlar om... 😉
Det var inte vad jag skrev. Det jag skriver är volymer av asylsökande inte längre är en inrikespolitisk fråga. Det spelar alltså ingen roll vilka som vinner valet i detta avseende.
Citera
2026-08-09, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Vad har du för källa som styrker det påståendet?
Migrationspakten.
Citera
2026-08-09, 19:12
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det är i och för sig inga bra saker du räknar upp, är nog många som kan hålla med dem i så fall.

Högern har förslag på privatisera just vatten och vägar.
Citera
2026-08-09, 19:15
Medlem
Tuors avatar
Hur många av de tillfrågade var blattar och noggers? Jag struntar fullständigt i vad dessa röstar på. Jag vet redan att det antingen är V, S eller MP.

Det enda intressanta är vad svenskar röstar på.

Alltså är denna undersökning värd kattskit.
Senast redigerad av Tuor 2026-08-09 kl. 19:19.
Citera
2026-08-09, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det verkar som att unga väljare mellan 18 och 29 år rört sig vänsterut sedan förra valet. Det visar en analys av DN/Ipsos opinionsdata.
[indent]"I den yngsta åldersgruppen, 18–29 år, syns en klar uppgång för Socialdemokraterna, Miljöpartiet och Vänsterpartiet. Tidöpartierna har backat i samma mån. Särskilt stark utveckling har V och MP haft i den här gruppen."[/INDENT

https://www.dn.se/sverige/unga-valjare-har-rort-sig-vansterut/

Unga var tidigare en av Moderaternas starkaste väljargrupper, men man förlorade det stödet väldigt snabbt efter att Tidöavtalet presenterades. Moderaterna har nu 19 procent av unga väljares stöd jämfört med 28 procent 2022. Vänsterpartiet har däremot ökat sitt stöd från 10 till 17 procent.

Varför tror ni att unga väljare hellre verka rösta vänsterut det här valet? Vad kan ha ändrat på det?
Inte i norra Sverige, där var tydligen unga killar mer benägna att rösta åt höger.
Citera
2026-08-09, 19:24
Medlem
Mindbusinesss avatar
Ungdomarna blir vårt fördärv.
Citera
2026-08-09, 19:39
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Vi har haft fyra år med tillväxthämmande politik, nedskärningar och obefintlig arbetsmarknadspolitik, så det räcker inte med några 100 dagar. Arbetslöshetsförsäkringen ska förstås gälla tills det att den drabbade har kommit i arbete igen.

Det är mer eller mindre exakt samma som förut. Så du sitter bara och ljuger, eller så vet du inte vad du pratar om
Citera
2026-08-09, 19:40
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Kvinnor och blattar är de stora grupper som röstar rött. MENA-blattar röstar inte rött för att de är vänster, de är extremt patriarkala och konservativa, de röstar rött för att få makt att förändra samhället till att bli mer patriarkalt, konservativt och religiöst. De kan inte lura till sig makt via höger, men med vänstern går det utmärkt.

De unga som röstar rött i tron om att deras arbetsliv ska underlättas bedrar sig kraftfullt. Rent generellt så kan inte politiker skapa arbeten, de kan däremot fatta politiska beslut som stimulerar företagande. Detta kan högern men inte vänstern. Vänstern har ALLTID gått all in för låtsasjobb för att få ned arbetslöshetsstatistiken, och det har skett under så lång tid att mönstret idag är tydligt.

Detta är de arbetsmarknadsmanipulativa insatser arbetslösa fått när S fått bestämma:

Beredskapsarbeten
Arbetslivsutveckling ALU
Kommunala ungdomsprogram
Utvecklingsgaranti för unga
Offentliga tillfälliga arbeten OTA
Aktivitetsgaranting
Plusjobb
Utbildningsvikariat
Traineejobb
Extratjänster

Kunde inte sagt det bättre själv.
Som när sossarna påstod att det anställt 10 000 nya till sjukvården. Vilket senare visade sig vara ENDAST städare
Citera
2026-08-09, 19:43
Medlem
KonungHonungs avatar
Det parti som blir först med att erbjuda medborgarlön kommer bli det nya partiet för ungdomar.

Samma parti bör också erbjuda återvandring för att finansiera medborgarlönen.
Senast redigerad av KonungHonung 2026-08-09 kl. 19:48.
Citera
2026-08-09, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven5678
Att besöka valfri mellansvensk stad i dag är sjukt deprimerande, bara invandrare som dräller omkring överallt, med dålig attityd och skeva beteenden. De har ingen känsla varken för vår historia eller oss svenskar som folk.

Det här är vad väljarna har valt att ha under de senaste 100 åren, genom val vart fjärde år.
Citera
2026-08-09, 20:02
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Så är det alla gånger. Tidölaget har inte förbättrat vardagen för unga, och särskilt då inte unga arbetslösa. Tvärtom har man i huvudsak fokuserat sin politik på sånt som tilltalar äldre rädda män, som polis och försvar och övervakning.
Kan tänka mig att det är en del av förklaringen. Jag har alltid legat till höger på det politiska spektrumet men så mycket av vad tidöpartiernas har ägnat sig åt har känts som meningslös populism eller utslag av ren korruption på högsta politiska nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in