Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Det är skillnad på manlig och kvinnlig sexualitet. För det första är kvinnor mer sexuellt selektiva än män. Hon kan ju bli gravid av sex och behöver välja man mer större omsorg...
En kvinna blir dessutom ännu mer känslomässigt anknuten till den hon har sex med, om hon är kär i honom! Fyller säkert en evolutionär funktion, så att hon ska hålla sig honom trogen så de kan veta att det är hans avkomma om hon blir gravid. Hon behöver ju honom då under graviditet och sedan, då graviditet och förlossning är stor risker för kvinnans liv, kropp och hälsa. Att svika en kär kvinna efter att ha utnyttjat henne för sex, kommer därför vara känslomässigt hemskt för henne och kommer även dra hårt i hennes rent evolutionära delar... Inte bra alls. Hon kommer må skit. Inte vara nöjd över ligget. Utan bara känna sig utnyttjad. och sårad. Och lämnad åt sitt eventuella öde...
Medans en man kan göra många kvinnor gravida, samma dygn tom. Så får han komma till med en kvinna han är kär i är det jackpot! Förhoppningsvis gjorde han henne på smällen också! Får eventuellt föra sina gener vidare, med enda insats: ett skönt ligg med någon han är kär i! Visst, han kommer känna svartsjuka om hon är med andra män... Men ändå. Han riskerar inte att bli gravid av ligget. Han är därmed inte beroende av henne.
Så. Det är skillnad.
Precis, det är större risk och fullt normalt för kvinnor att vara selektiva.
Och blir dom kära så dom lojala till den dom är kär i.
Citat:
Ursprungligen postat av
Negerhanen
Inga konstigheter. Allt har sitt pris.
Men varför skulle en snäll kille som du vilja göra det? 🤔
Nej, allt har inte ett pris. Alla går inte att köpa eller att övertala till något dom inte vill.
Du är helt verklighetsfrånvänd.
Varför skulle jag inte leka med min partner?
Det hör till sex.
Citat:
Ursprungligen postat av
Negerhanen
Så här funkar det tomaten
https://youtu.be/pn1VGytzXus?
Det kostar att vara med mig. Antingen får man betala i checks, eller med sex.
Om jag inte får betalt. Då förbehåller jag mig rätten att avsluta affären. Det här gör kvinnor också.
Jag länkade tidigare en tråd från systerforumet relationsakuten där en kvinna har slutat ha sex och närhet med sin man för att han inte betalar med fet villa och polerad XC90. Nu är relationen helt på fallrepet. Det ville du inte kommentera.
Du har ett väldigt ensidigt perspektiv här. Där du ojar dig enbart över kvinnornas förluster. Är graviditet ett kort man alltid kan använda när det finns preventivmedel till hands?
Fattar du grejen? Jag kollade också upp den här bruden och hon verkar ha en man idag. Så ingen större skada skedd.
Jag tror nog att alla vill avsluta något innan dom ens har hunnit påbörja något med dig.
Om du vore en bekant till mig hade jag kanske stått ut 10 minuter med ditt raljerande. Som tur är kan man ta en paus här på flashen. Du låter inte som en härlig person att lära känna eller vara i närheten av.
En kass rap låt säger väl var din mognad är..