Citat:
Ursprungligen postat av
Gunn-den-4de
Tänk på detta istället:
Vilket samhälle har du fått med de rödgrönas massinvandring???
Det här har du fått, har källa för varje påstående:
1. Massvåldtäkter på pensionärer i äldrevården
2. Ett land med flest överfallsvåldtäkter I Europa
3. Grov organiserad brottslighet i varje stad. Med sprängningar, skjutningar och mordbränder.
4. Terrordåd
5. Enorm bostadsbrist.
6. Extremt mycket bedrägerier mot äldre.
7. Upplopp mot polisen i ghetton.
Nu är det mesta som sägs och påstås om SD skrämselpropaganda från politiska motståndare, men ponera att de som
Marcostar påstår skulle vara sant.
Anser du då att hans skrämselpropaganda står i paritet till alla de vidrigheter som svenska folket utsätts för?
Alla de som får sina hus sprängda, alla som våldtas, alla pensionärer som utsätts för bedrägerier och rån utförda av migranter, all bostadsbrist.
Vad är värst?
Att Sverige blir som Polen är idag eller att Sverige blir som Mexiko/Haiti är idag???

Det är minst lika tänkvärt, det är nära min utgångspunkt. Vill inte rösta höger och ha ett elitiskt samhälle men hör mest bara svammel från sossarna och hypotetiska skräckscenarion. Viktigast för mig är att MP inte får något att säga till om.
Polen verkar föredömligt rent rationellt men jag vill inte bli trakasserad av staten heller. Samtidigt skönt att äntligen slippa tiggare överallt och respektlösa "flyktingar" som driver runt och tigger bråk, våldtar och lortar ner överallt.
Å andra sidan lackar jag ur när vi utvisar eller drar in uppehållstillstånd för skötsamma arbetsinvandrare, splittrar familjer etc över byråkratiska petittesser, men det gjorde vi i lika stor utsträckning före Tidö som jag minns det.
Känner nästan ett pest eller kolera scenario men vi vet vad vi har, inte vad vi får. Fler Dan Eliasson är mardrömscenariot.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Du får ändå försöka förhålla dig till verkligheten. Och verkligheten är att vi gått med i EU's migrationspakt, vilket innebär att asylsökande solidariskt ska fördelas mellan länderna. För övrigt har det varit rätt tyst från sd gällande kritik mot vårt medlemskap i EU rätt länge nu va?
Men den pakten tycks inte efterföljas likvärdigt bland medlemsstaterna så hur skarp är den där pakten egentligen? Vi har snuset kvar, vi kan stå på oss i andra frågor med. Jag tycker det är ett dåligt argument.