2026-08-09, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Jag har en vän som anser att fläsk kan grillas lika kort som nötkött. Han har noll respekt för riskerna med fläsk och kyckling.

Jag äter min karr'e och kotletter medium Rare. Har aldrig blivit sjuk av det.
Citera
2026-08-09, 16:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu blev jag nyfiken. Vad är en "fin middag" för dig?

Oj.
Det är så mycket som är fint.
Igår bjöd jag på hälleflundra med en smörad kräftbuljong (smaksatt med pandanblad, jag tycker det funkar toppen till halstrad vitfisk) spräckt med lite jalapenoolja. ’Kanarisk’ potatis till.
Citera
2026-08-09, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
En kompis lade på en fin ädelost på sina pepparkakor. Vi umgås inte längre.
Där går gränsen.
Citera
2026-08-09, 16:59
Medlem
guderis avatar
Hade en kompis som gick och åt nävar av rå nötfärs ur kylskåpet till och från, det tyckte jag var en riktig fucked upp grej.
Citera
2026-08-09, 17:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Hade en kompis som gick och åt nävar av rå nötfärs ur kylskåpet till och från, det tyckte jag var en riktig fucked upp grej.

Men det har ju bara med din egen smak att göra. Att han tycker om något som du inte gillar behöver ju inte göra att du du tycker han är fucked up.
Citera
2026-08-09, 17:05
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljusberg
Oj.
Det är så mycket som är fint.
Igår bjöd jag på hälleflundra med en smörad kräftbuljong (smaksatt med pandanblad, jag tycker det funkar toppen till halstrad vitfisk) spräckt med lite jalapenoolja. ’Kanarisk’ potatis till.

Jag trodde att du skulle dra till med den där urdyra, giftiga japanska fisken! Men det var nära!
Citera
2026-08-09, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag trodde att du skulle dra till med den där urdyra, giftiga japanska fisken! Men det var nära!

😀.
Man behöver ju fan licens för att få köpa Fugu.
Men så speciell är den inte.
Citera
2026-08-09, 17:46
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Sett en person steka kobe well done.
Citera
2026-08-09, 17:49
Medlem
Det värsta, äckligaste och sjukaste jag någonsin hört gällande matlagning var när en kvinnlig lärare i USA använde hennes mans sperma i bakverket som hon sedan lät eleverna ta del av....

Goda nyheterna är att hon och hennes man åkte fast och fick 40 års fängelse, men dödsstraff hade nog varit ett bättre utfall.
Citera
2026-08-09, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Sett en person steka kobe well done.

Vad var det för detalj och hur var den skuren?
Citera
2026-08-09, 18:15
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljusberg
Men det har ju bara med din egen smak att göra. Att han tycker om något som du inte gillar behöver ju inte göra att du du tycker han är fucked up.

Det gäller väl det mesta i den här tråden?
Citera
2026-08-09, 18:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Det gäller väl det mesta i den här tråden?
Ja fy vilka snobbar som ska lägga sig i hur andra gör. Måste vara hemskt tråkiga människor att umgås med. Aldrig gå utan för ramen med nåt. Såna människor brukar aldrig bli värst framgångsrika. Passar bäst i fårskocken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in