Citat:
Ursprungligen postat av
Hejvardaghej
Jag är inte ute efter att ”vinna”, få rätt eller samla folk på min sida. Jag försöker förstå ett komplicerat ärende och skilja mellan vad som faktiskt är belagt och vilka slutsatser man själv drar av materialet.
Du försöker inte förstå någonting. Du försöker lägga ut dimridåer för att försvara Örebro kommun. Det är ditt enda intresse i tråden och det var därför du hoppade in: Alla dina inlägg är AI-genererade och följer ett känt mönster.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hejvardaghej
Du verkar ha svårt att ta in att vi faktiskt håller med om mycket. Jag har flera gånger skrivit att handläggningen innehåller allvarliga brister och att mycket har gått fel. Det jag inte gör är att därifrån automatiskt dra slutsatsen att varje annan fråga i ärendet därmed är avgjord.
Nej det gör du inte, eftersom du kraftigt försöker tona ner vad Örebro kommuns socialtjänst gjort med ett sjukt barn och dess familj.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hejvardaghej
Att resonera kring flera möjliga förklaringar är inte att försvara kommunen. Det är bara att inte bestämma svaret först och sedan läsa allt genom den slutsatsen.
Det finns inga förklaringar till detta haveri annat än grovt maktmissbruk och det verkar dessutom skett fullt medvetet, eftersom den externa utredningen mörkades för nämnden. Det säger sig självt att det inte var ett olyckligt misstag. För många tjänstemän och chefer kände till det för att det skulle stämma.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hejvardaghej
Och jag behöver varken att du håller med mig eller att någon annan gör det. Jag tycker helt enkelt att frågorna är mer intressanta än lägerbildningen.
Hade jag varit du, roboten, hade jag gett upp. Det är redan kört. Det går inte att återupprätta allmänhetens förtroende efter allt som hänt.
Ingen litar på vare sig nämnden eller cheferna inom Örebro kommun och särskilt inte när de vräker ur sig att de inte har någon skyldighet att meddela föräldrarna när de hittar uppgifter som talar mot en fortsatt placering. Det uttagandet säger allt.
Det här är personer som överhuvudtaget inte borde få arbeta med barn eller familjer. De borde få sparken och förbjudas att någonsin mer arbeta inom en myndighet eller kommun.