2026-08-09, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Hela a-kassan ska föreställa en inkomstförsäkring, men dessvärre har högerregeringen demolerat den till under socialbidragsnivå.

Fel. Du ljuger alltid, som en typisk gråsosse.
Tidö har förbättrat a-kassa för de som vill jobba.
Citera
2026-08-09, 17:08
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Tidö har förbättrat a-kassa för de som vill jobba.

A-kassan är faktiskt densamma oavsett om den drabbade vill jobba eller inte. Socialförsäkringar beräknas inte efter vilja.
Citera
2026-08-09, 17:10
Medlem
Pinoputchins avatar
Jag antar att de ser att arbetslösheten stiger bland yngre och stundande osäkra tider och att de därför ryggar tillbaks när SD och Tidö har slaktat A-kassan och vill införa fortsatt klappjakt på sjuka och utsatta. Pissregering som vill satsa rubbet på polis och militär men på samma gång försämra för småfolket. Fy fan!
Citera
2026-08-09, 17:10
Medlem
Citat:
Precis, därför önskar man att Kristersson bara hade brevväxlat med kriminella organisationen SD istället för att bilda regering med dem.
Haha, dagens touché!
Citera
2026-08-09, 17:12
Medlem
Citat:
A-kassan är faktiskt densamma oavsett om den drabbade vill jobba eller inte. Socialförsäkringar beräknas inte efter vilja.

Aldrig igen en regering har stöttat vanligt folk som Tidö har gjort.

Det är vanligt folk de som fick fyra gånger lönehöjningar genom höjt jobbskatteavdrag i varje års budget sen 2022
Det är vanligt folk de som tankar bil med 14kr per liter instället av 50kr som rödgröna vill höja
Det är vanligt folk de som betalar halverad pris för kollektivtraffik
Det är vanligt folk de pensionärerna som betalar endast 10% tandvård
Det är vanligt folk de som betalar endast 6% skatt på mat
Det är vanligt folk de som fick sänkt skatt på elfaktura
Det är vanligt folk de som handlar mat och inte längre betalar plastpåsseskatt som Tidö avskffade år 2024
Det är vanligt folk de som reser och inte längre betalar flyggskatt som Tidö avskaffade år 2024

Vänstern vill kraftig höja skatten på arbete, pension, mat, bensin, el och samtidigt återinföra fastighetskatt och rabatter till grova kriminella.
Citera
2026-08-09, 17:12
Medlem
Blir inga större förändringar så länge herrrarna i Davos styr, denna tutte som våra politiker och media suger på.

Varför tror vänster väljare att när S styr eller tar över blir det som självaste Jesus kliver in. Jävla övertro vänstern lever med. Vänsterna dominar alltid som har Schipsted, Bonnier och public service som allierade i ryggen.

Massinvandringen är det största problemet med alla dödsskjutningar, sprängningar, gängkriminella, gruppvåldtäckter och barnsoldater sen en religion som ökat som skär sig totalt med svenska värderingar och väldigt lik nazismen dessutom.
Men istället är det SD som är problemet enligt media så därför går människor på det och unga då.
Vi går runt alla med en kuk upp i röven som globalisterna har tryckt upp vilket är jävligt obehagligt men vänstern verkar gilla ha den upp i röven.
Citera
2026-08-09, 17:13
Medlem
Citat:
Där har du en viktig parameter, VILJA bidra till samhället...
Citera
2026-08-09, 17:13
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jag antar att de ser att arbetslösheten stiger bland yngre och stundande osäkra tider och att de därför ryggar tillbaks när SD och Tidö har slaktat A-kassan och vill införa fortsatt klappjakt på sjuka och utsatta. Pissregering som vill satsa rubbet på polis och militär men på samma gång försämra för småfolket. Fy fan!

Så du gillar alltså Vänsterpartiet och Sossarna?
Citera
2026-08-09, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Haha, dagens touché!

en till Hamaskramare som vill se Hamaskramare vänsterpartister i Rosenbad
Citera
2026-08-09, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Må Tidö brinna i helvetet

Typiskt vänsterpartist som hyller terrorister och kräver att sitta i Rosenbad. Ni gör perfekt valkampanj för Tidö genom att skrämma bort mittenväljare som kunde tänka att tänka på rödgröna.
Citera
2026-08-09, 17:33
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Där har du en viktig parameter, VILJA bidra till samhället...

Önskan att känna sig behövd och bidra till samhället ligger nedärvd i människans DNA, så det behöver du inte oroa dig för. Det är ett större problem att folk jobbar sig sjuka och tror att det är meningen med livet, vilket gör att de försummar allt annat och inte får ordning på sina prioriteringar förrän det är försent.

Högerregeringen har medvetet försämrat a-kassan samtidigt som de ökat arbetslösheten, för att sänka värdet på arbete och tvinga folk att acceptera jobb till sämre löner och villkor. Det gynnar deras kärnväljare i Svenskt näringsliv, men inte arbetaren. Det här har fått pågå under fyra förlorade år nu, eftersom arbetarpartiet har varit i opposition.

Personligen kan jag aldrig gå med på sånt, eftersom mitt civilkurage är för starkt och jag vet att det bara skulle göra mig själv och andra på arbetsmarknaden en björntjänst. Det är viktigt att veta sitt egna värde och kräva sin rätt.
Citera
2026-08-09, 17:38
Medlem
Citat:
Önskan att känna sig behövd och bidra till samhället ligger nedärvd i människans DNA, så det behöver du inte oroa dig för. Det är ett större problem att folk jobbar sig sjuka och tror att det är meningen med livet, vilket gör att de försummar allt annat och inte får ordning på sina prioriteringar förrän det är försent.

Högerregeringen har medvetet försämrat a-kassan samtidigt som de ökat arbetslösheten, för att sänka värdet på arbete och tvinga folk att acceptera jobb till sämre löner och villkor. Det gynnar deras kärnväljare i Svenskt näringsliv, men inte arbetaren. Det här har fått pågå under fyra förlorade år nu, eftersom arbetarpartiet har varit i opposition.

Personligen kan jag aldrig gå med på sånt, eftersom mitt civilkurage är för starkt och jag vet att det bara skulle göra mig själv och andra på arbetsmarknaden en björntjänst. Det är viktigt att veta sitt egna värde och kräva sin rätt.
Sänka värdet på arbete står S för, högre skatter=lägre värde, Tidö har sänkt många skatter, värdet på arbete ökar därmed och man själv kan bestämma vad man vill lägga dessa pengar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in