2026-08-08, 21:27
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saanndraa
Jag försöker komma ihåg vem av mig o han jag träffat som mest har föreslagit lite mer avancerade eller andra sexuella aktiviteter. Om man har träffats 53 ggr/år (vill inte låta tjatig om det) så är det bara kul med variation. Minns en gång när jag var väldigt kåt o vi bestämde en träff spontant o träffades för en snabbis inne i ett rum på ett köpcentrum (mitt initiativ). Det var otroligt upphetsande och kändes helt rätt där och då, o även rätt att komma med förslaget. Hade jag gjort det med någon ny? Självklart inte.

Det lät ju förstås intressant; ett rum på ett köpcentrum. Vad kan det varit för rum? Vad finns det för rum där? Jag har alltid varit svag för sex på udda platser, men ALDRIG med en kund. Det har varit lägenheter, våningar, villor, hotellrum och någon gång bil.🚗

Mest udda platsen var på trampolinen i Germaniaparken i Djursholm. 😆😅😂🤣För vissa ingen udda plats, men för MIG var det, som inte kommer därifrån.

Men det var inte med kund.👨

Och, nej, jag har aldrig haft sex på toaletten 10 000 meter över marken ✈️ som jag hört att folk gjorde förr.
Senast redigerad av Lill-Ann 2026-08-08 kl. 22:22.
Citera
2026-08-09, 07:40
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Jo, men ibland sammanfaller kundens önskemål med mina egna. Tex var jag nyfiken på hur det skulle kännas att bli daskad på rumpan, hade inte blivit det förut. Och detta var jag tydlig med inför kunden och han tog hänsyn till detta och var mycket angelägen om att inte daska alldeles för hårt.

Bra kund och vi hade fint samspel och jag upplevde det som skönt och ungefär som jag föreställt mig. Efteråt kändes det SÅ avstressande och all negativ energi var - poff - borta. Kände mig "renad" i brist på bättre ord.👍👍

Privat har jag också fått detta, men han har daskat för löst, för mesigt och jag kände ju starkt att jag inte kunde tvinga honom till detta då han uppenbart inte ville daska mig. Kändes inget bra för honom så då så.

Jag gör i princip bara GFE-träffar men jag tycker nog att en del kunder har kört på med smisk utan att fråga. Iofs inte särskilt hårt, men ibland så blir det ju så att att en del "missar" lite och det blir för hårt. När två kroppar är i rörelse så kan det ju bli så, men annars frågar de flesta innan om sånt är ok. Privat så har det hänt att jag så totalt gått upp i stunden och morgonen efter vaknat upp med lätt blåslagna lår och rumpa och sönderbiten underläpp. 🤪 Det skulle aldrig funkat med kund, det är en sån aktivitet som liksom bara händer där och då för att man är så sjukt kåt. Det där lilla galna djuret! 😸 Om jag inte har den dynamiken med min sexpartner så är det inte kul alls. För mig handlar smisk och rough så sjuuuukt mycket om det mentala. Egentligen bara det mentala faktiskt. Inte så mycket den fysiska känslan av omild behandling, jag tänder inte på smärta på det viset liksom.

Jag har skrivit om honom tidigare. Jag hade en kund som gillade rough och det säger jag ingenting om. Men vi hade ju inte alls den dynamiken så det blev bara så sjukt fel när han örfilade och tog strypgrepp (som han dessutom gjorde på heeeelt fel sätt). Bara liksom obehagligt och fel. Tondövt av honom att inte känna av det. Javisst, jag är ett proffs och spelade med två (kanske tre, nä det var bara två, han fick en chans till men det funkade inte då heller) ggr innan jag avslutade honom. Han trodde kanske att jag tyckte att det var nice, men för mig blir det så tomt och platt när personen själv inte fattar att såna aktiviteter kräver rätt dynamik och connection. Annars blir det verkligen bara konstigt.

Känslan av att vara renad kan jag relatera till. Efter ett riktigt jävla passionerat ligg! (privat) Kanske är det så att kunder kan ha lite samma känsla efter en lyckad träff? Vet faktiskt inte, men några av mina kunder brukar iaf uttrycka nåt liknande. Spänningar släpper och så är det ju nån slags verklighetsflykt för en stund. 😊

Citat:
Det lät ju förstås intressant; ett rum på ett köpcentrum. Vad kan det varit för rum? Vad finns det för rum där? Jag har alltid varit svag för sex på udda platser, men ALDRIG med en kund. Det har varit lägenheter, våningar, villor, hotellrum och någon gång bil.🚗

Mest udda platsen var på trampolinen i Germaniaparken i Djursholm. 😆😅😂🤣För vissa ingen udda plats, men för MIG var det, som inte kommer därifrån.

Och, nej, jag har aldrig haft sex på toaletten 10 000 meter över marken ✈️ som jag hört att folk gjorde förr.

Jodå, nog är en trampolin udda. Det tycker jag! Oavsett var det finns nånstans. 😊

Men så är jag ganska så basic vad gäller sånt faktiskt, är lite bekväm av mig och vill kunna leva ut ordentligt, flera olika ställningar, hålla på länge, ta pauser, switcha hål några ggr (bra om penis tvättas av för att undvika uvi) och så. Jag gillar att ligga, vääääldigt mycket, men föredrar en säng. Sån är jag!

Som de flesta andra så har jag provat utomhus, bilar, i vatten osv. Är väl kanske lite kul där och då, men jag väljer helst annat. Utomhus blir jobbigt med män som är 30 cm längre. Ståsex är jobbigt då och det är inte alltid så kul att vara den som ligger ner på marken ute. Jag har dessutom ingen som helst exhibitionstisk ådra så jag tänder inte alls på tanken att nån skulle råka se osv. Men det kan faktiskt vara ganska så nice att ge en avsugning utomhus. 🤪

Med kunder umgås jag inte på det sättet att vi spontant skulle ha sex på udda platser. Det är ju liksom fråga om väldigt planerat sex. Alla mina befintliga kunder är dessutom gifta så de vill ju ha det så diskret som möjligt. Inte sätta på mig på en rastplats nånstans liksom. Jag kan iofs gilla att göra träffar i bil med kunder jag känner väl. Jag kan känna mig så skönt horig när jag gör det. 😅 Men nej, mina kunder är nog också ganska så bekväma av sig och vill ha det bekvämt och bra. (många är ju dessutom äldre så jag inte vad de skulle orka med rent fysiskt!) Så har det sett ut när jag gjort långa FMTY också och jag har umgåtts med kunden i en hel vecka. Vi är ju liksom inget nyförälskat kärlekspar som plötsligt blir så kåta att vi inte kan hålla oss från att knulla i en provhytt. Kunden kanske vill, men den dynamiken finns ju som sagt inte så även vid såna träffar har det varit sex på ganska basic ställen. Säng, soffa, dusch, köksbord osv. Inget "vildare" än på nån solsäng vid en privat pool typ.
Senast redigerad av Sokoke.Cute 2026-08-09 kl. 07:49.
Citera
2026-08-09, 08:35
Medlem
Lill-Anns avatar
Vi har tidigare pratat om samtalsämnen, dåliga och lämpliga. Nu är det valtider igen och förra valet 2022 hade jag en kund som vitt och brett klargjorde att han minsann skulle rösta på Sverigedemokraterna.🤮🤮Jag låg lågt och sa i princip ingenting. Att hamna i politisk diskussion är inget för mig. Och allra helst i sådana här sammanhang.

Annars är det extremt ovanligt att en kund drar upp politik på bordet, men kan misstänka att rätt många av mina kunder har röstat på Moderaterna. Några har dragit upp det hårda skattetrycket, men just bara det. Någon kund drog upp att han tyckte Ebba Bush var snygg, men om han var Kristdemokrat var ju förstås osäkert.

Nä, nä. Politik - här håller jag snattran.

You'd better laaay low.✔️
Senast redigerad av Lill-Ann 2026-08-09 kl. 08:42.
Citera
2026-08-09, 13:05
Medlem
Citat:

Borde ha varit mer specifik men det var ett studierum inne på Biblioteket (som inte gick att låsa, bara stänga om sig) som finns i detta köpcentrum Även toaletterna en gång hehe det kanske låter rätt så sunkigt men det var en renoverad o nyöppnad del i centrum o fräscht, men till just dessa toaletter fanns inget förrum innan utan centrumbesökare o väktare strosade förbi direkt utanför. Så där har vi träffats spontant på mitt initiativ när kåtheten har tagit över

Är faktiskt inte heller med i 10.000m klubben, bucketlist kanske?
Senast redigerad av Saanndraa 2026-08-09 kl. 13:16.
Citera
2026-08-09, 14:45
Medlem
Citat:
Jag har alltid varit svag för sex på udda platser, men ALDRIG med en kund. Det har varit lägenheter, våningar, villor, hotellrum och någon gång bil.🚗

Har du inte fått frågan eller önskemål om udda o offentliga platser förut från kunder? Förstår såklart majoriteten kunder inte frågar efter det, men om du hade fått frågan hade du då sagt ok?
Citera
2026-08-09, 14:53
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Borde ha varit mer specifik men det var ett studierum inne på Biblioteket (som inte gick att låsa, bara stänga om sig) som finns i detta köpcentrum Även toaletterna en gång hehe det kanske låter rätt så sunkigt men det var en renoverad o nyöppnad del i centrum o fräscht, men till just dessa toaletter fanns inget förrum innan utan centrumbesökare o väktare strosade förbi direkt utanför. Så där har vi träffats spontant på mitt initiativ när kåtheten har tagit över

Är faktiskt inte heller med i 10.000m klubben, bucketlist kanske?

Hur går det till när du och kunden träffas spontant för att du är så kåt? Ringer du honom och ber honom komma och sätta på dig på en offentlig toalett och så betalar han för det? Är det nån slags moneyslaverelation ni har? Så kul perspektiv på branchen! Själv har jag alltid avfärdat såna förslag som chattrunkare och jag har aldrig haft en sån relation, varken privat eller med kunder. Jag tror inte att det är min grej. Vet nog inte hur man gör faktiskt. Berätta gärna mer om du vill! Det har nog inte diskuteras så mycket i tråden vad jag minns. Vore kul att höra mer! 😊

10 meters-klubben är ju inte så svår om man vill. Hustak eller ett hopptorn?

Men på tal om meter över havet, du verkar ju ha en härlig relation med dina kunder. Brukar du resa mycket med dem? Har ni flugit ihop? Själv har jag aldrig flugit tillsammans med en kund, bara till kunder. Då har bokning av biljetter och allt administrativt gått genom en agentur. Enklast för alla inblandade och på så vis kan jag som sexarbetare vara anonym inför kunden. Känns bra för man vet ju aldrig vilka till synes små beskedliga gübar som kan börja knäppa sig. Tyvärr. 🫤

Jag kommer aldrig mer att resa bort med/till en kund, inte ens en helg. Det tar för mycket av min tid i anspråk, jag sover dåligt (även om jag har eget rum) osv. Jag har aldrig nånsin velat flyga med en kund. Det är alltid påfrestande att flyga och att då göra det med en kund. Hua!

Ska vi prata sexa på flygplan så har det hänt att det har varit lite handjobb åt båda håll. Under en filt på en ganska tom flygning, men det har mest bara varit för sakens skull. Jag är ingen exihibitionist som sagt. Jag skulle typ må dåligt av att besvära andra om nån skulle råka se eller på annat sätt märka av mitt sexande. Särskilt på ett flygplan där ingen liksom kommer undan från situationen. Oförskämt typ. I skogen är det väl en sak kanske (men ändå inte skönt). Näe. Inget för mig. Är du exhibitionistiskt lagd? 😊
Senast redigerad av Sokoke.Cute 2026-08-09 kl. 15:06.
Citera
2026-08-09, 15:41
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Har du inte fått frågan eller önskemål om udda o offentliga platser förut från kunder? Förstår såklart majoriteten kunder inte frågar efter det, men om du hade fått frågan hade du då sagt ok?

Nej, aldrig haft en kund som vill på udda plats. Inte ens vid bilsex, vi har åkt någonstans och parkerat, men vill inte kalla det för udda plats. En plats bara, en parkering. Kanske är det udda, men jag vet faktiskt inte. Kanske kunden tyckt det var udda? Saken har aldrig förts på tal, liksom.

Däremot haft en hel del kunder som förväntat sig av mig då vi gått husesyn i hans villa att jag ska imponeras av hans bostad och jag har varit flexibel nog att hålla med honom om hur fint det varit, trots att både möblemang och färgsättning varit helt uppåt väggarna, enligt min goda smak. He.😺😺

Flexibel och smooth är orden. Hålla med kunden, trots att mitt "jieerta" säger något annat.💓

Och ibland har jag faktiskt imponerats på riktigt och bara känt: SÅHÄR VILL JAG OCKSÅ BO.

Har hänt flera gånger.

Ja, får jag frågan så får jag väl ta ställning till det, tänker jag. Är dock inte sugen på typ nedlagda industrifastigheter, men ja, kommer frågan så.👍👍 Men skulle nog aldrig våga med en nykomling.
Senast redigerad av Lill-Ann 2026-08-09 kl. 16:13.
Citera
2026-08-09, 16:22
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokoke.Cute
Hur går det till när du och kunden träffas spontant för att du är så kåt? Ringer du honom och ber honom komma och sätta på dig på en offentlig toalett och så betalar han för det? Är det nån slags moneyslaverelation ni har? Så kul perspektiv på branchen! Själv har jag alltid avfärdat såna förslag som chattrunkare och jag har aldrig haft en sån relation, varken privat eller med kunder. Jag tror inte att det är min grej. Vet nog inte hur man gör faktiskt. Berätta gärna mer om du vill! Det har nog inte diskuteras så mycket i tråden vad jag minns. Vore kul att höra mer! 😊

Men på tal om meter över havet, du verkar ju ha en härlig relation med dina kunder. Brukar du resa mycket med dem? Har ni flugit ihop? Själv har jag aldrig flugit tillsammans med en kund, bara till kunder. Då har bokning av biljetter och allt administrativt gått genom en agentur. Enklast för alla inblandade och på så vis kan jag som sexarbetare vara anonym inför kunden. Känns bra för man vet ju aldrig vilka till synes små beskedliga gübar som kan börja knäppa sig. Tyvärr. 🫤

Jag kommer aldrig mer att resa bort med/till en kund, inte ens en helg. Det tar för mycket av min tid i anspråk, jag sover dåligt (även om jag har eget rum) osv. Jag har aldrig nånsin velat flyga med en kund. Det är alltid påfrestande att flyga och att då göra det med en kund. Hua!

Ska vi prata sexa på flygplan så har det hänt att det har varit lite handjobb åt båda håll. Under en filt på en ganska tom flygning, men det har mest bara varit för sakens skull. Jag är ingen exihibitionist som sagt. Jag skulle typ må dåligt av att besvära andra om nån skulle råka se eller på annat sätt märka av mitt sexande. Särskilt på ett flygplan där ingen liksom kommer undan från situationen. Oförskämt typ. I skogen är det väl en sak kanske (men ändå inte skönt). Näe. Inget för mig. Är du exhibitionistiskt lagd? 😊

Nej, jag skriver aldrig till kund och föreslår möte. Undantaget är då jag besöker annan stad, och bor på hotell,där jag har ett antal stammisar. Då meddelar jag ca en vecka innan under vilka datum jag kommer vara tillgänglig och kunderna bokar upp sig.

Någon gång har det hänt att jag spontant dragit iväg bara för att och då har jag meddelat samma dag.Så får kunden ta ställning till detta. Kan han så kan han, men bäst att meddela minst en vecka tidigare.

Ibland har kunder skrivit och frågat när jag kommer ner och då kanske mitt besök ligger flera månader framåt och det är sällan jag kan ge besked EXAKT när jag kommer ner. Sånt kan förstås bli lite tjatigt och sätta press på mig.
Senast redigerad av Lill-Ann 2026-08-09 kl. 16:26.
Citera
2026-08-09, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokoke.Cute

Varför tänker du att det är en moneyslave relation? Snarare är han dominant av sig. Det är i princip som vilken annan vanlig träff förutom att platsen sker utanför hemmet (o att vi känner varandra väl). Vi kan höras, o jag talar om att jag har ett ärende i ett visst köpcentrum om en stund o är kåt, o om han vill o kan så kan vi ses för en snabbis där. Det är i princip så det går till 😅 vet inte vad mer jag ska säga hur en sån träff går till för det är inget mer avancerat än så.

Skulle inte beskriva mig som en fullblod exhibitionist men tycker absolut om ”udda” platser för variationens skull, trots vi har möjlighet att träffas hemma. Vi har också träffats vid en sjö, i bil parkerad vid ett reservat, takterrassen i en brf, tvättstuga snart är det tals om, lusthus vid en promenadväg vid ett större sjö o förhoppningsvis lite online ihop för allmän beskådan hehe (min karriär inom SW började med online innan jag bytte till irl).
Är för variationen o spänningens skull o båda verkar uppskatta det. Men majoriteten av träffarna sker såklart inomhus o hemma, spec under vinterhalvåret.

Jag har aldrig flugit men vi har bott på hotell ihop i en annan stad o tagit bil. Hade absolut kunna flyga med honom men väldigt osäkert med andra, som du säger är det ju påfrestande m flyga o så ska man sitta bredvid någon ny eller någon man inte känner bra o försöka vara social hela tiden i ett trångt utrymme. De skulle krävas mycket av en.

Hur kändes det jobba med agentur? Har förstått det var skönt med det praktiska o admin o även tryggt o säkert. Minns inte om du har beskrivit om du fick godkänna kunderna i förväg? Inte jobbigt att inte få skriva lite själv m kunderna innan träff? Går det o vara selektiv eller var agenturen det åt dig?
Senast redigerad av Saanndraa 2026-08-09 kl. 16:40.
Citera
2026-08-09, 16:32
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Nej, jag skriver aldrig till kund och föreslår möte. Undantaget är då jag besöker annan stad, och bor på hotell,där jag har ett antal stammisar. Då meddelar jag ca en vecka innan under vilka datum jag kommer vara tillgänglig och kunderna bokar upp sig.

Någon gång har det hänt att jag spontant dragit iväg bara för att och då har jag meddelat samma dag.Så får kunden ta ställning till detta. Kan han så kan han, men bäst att meddela minst en vecka tidigare.

Ibland har kunder skrivit och frågat när jag kommer ner.

Samma för mig. Jag skriver aldrig till kunder och förslår träff. Det har aldrig hänt och skulle kännas skumt för mig. Typ påträngande och säljigt, det är ju liksom kunder som anlitar mina tjänster när de vill ha dem. Inte tvärtom. Om jag gjorde det för att jag var kåt så skulle det kännas ännu konstigare. Men jag tror att det är annat om man har en money pig/slave. Jag känner några sexarbetare som har/har haft såna. Verkar ju smidigt på ett sätt, men jag tror inte att det är nåt för mig. Findom och annan dominans skulle jag inte kunna leverera på ett bra sätt. Kul att det finns så många aspekter av den här branschen! 🥳

Om jag skulle resa till en annan stad så skulle jag så klart uppmärksamma mina kunder där på att jag kommer dit. Men det är ju lite annat tycker jag. 😊
Citera
2026-08-09, 16:46
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Varför tänker du att det är en moneyslave relation? Det är i princip som vilken annan vanlig träff förutom att platsen sker utanför hemmet (o att vi känner varandra väl). Vi kan höras, o jag talar om att jag har ett ärende i ett visst köpcentrum om en stund o är kåt, o om han vill o kan så kan vi ses för en snabbis där. Det är i princip så det går till 😅 vet inte vad mer jag ska säga hur en sån träff går till för det är inget mer avancerat än så.

Skulle inte beskriva mig som en fullblod exhibitionist men tycker absolut om ”udda” platser för variationens skull, trots vi har möjlighet att träffas hemma. Vi har också träffats vid en sjö, i bil parkerad vid ett reservat, takterrassen i en brf, tvättstuga snart är det tals om, lusthus vid en promenadväg vid ett större sjö o förhoppningsvis lite online ihop för allmän beskådan hehe (min karriär inom SW började med online innan jag bytte till irl).
Är för variationen o spänningens skull o båda verkar uppskatta det. Men majoriteten av träffarna sker såklart inomhus o hemma, spec under vinterhalvåret.

Jag har aldrig flugit men vi har bott på hotell ihop i en annan stad o tagit bil. Hade absolut kunna flyga med honom men väldigt osäkert med andra, som du säger är det ju påfrestande m flyga o så ska man sitta bredvid någon ny (?) o försöka vara social hela tiden i ett trångt utrymme. De skulle krävas mycket av en.

Hur kändes det jobba med agentur? Har förstått det var skönt med det praktiska o admin o även tryggt o säkert. Minns inte om du har beskrivit om du fick godkänna kunderna i förväg? Inte jobbigt att inte få skriva lite själv m kunderna innan träff? Går det o vara selektiv eller var agenturen det åt dig?

Det låter lite så? Du som säljare av tillfälliga sexuella tjänster är så kåt att du inititerar en träff med en kund som han betalar för. På en toalett dessutom. Jag fattar inte, om du nu är så kåt, varför tar du betalt? Borde du inte vilja ligga utan betalning då? Är man kåt på riktigt så spelar ju pengarna ingen roll?

Hur känns det att ta betalt av den du ligger med för att du är så kåt? Jag kan inte relatera alls. Berätta gärna! Sorry om jag är påträngande. Jag har aldrig nånsin hört en hora säga såna här saker förut. Superspännande! Fattar grejen om det är nån pay pig så klart.

Man är kåt, kontaktar kunden, han kommer och knullar och betalar. Super! Men hur känns det gentemot honom? Blir det inte nån sorts findom-grej av det hela? Inget fel med alls! Verkligen inte. Det finns ju uppenbarligen ett kundunderlag för det. Men näe, jag fattar inte. Det är ju inte findom heller riktigt? Du är hora. Du är kåt och vill knulla. Det vill vi alla. Underlivet ska ha sitt! Men att ta betalt när man ligger av kåthet? Skulle kännas tvärskevt för mig. Men det är ju bara jag. Kul att höra hur du tänker och känner kring det här! Hoppas att jag inte steppar på några tår här, jag bara tycker att det är så spännande just för att jag aldrig hört en sexarbetare säga nåt liknande förut. 🫶

Jag har skrivit extremt mycket om jobb genom agentur vs frilansande. Blir tjötigt att dra detta igen. Du kan säkert söka på mina inlägg.
😊

Edit: Jag ser att du har gjort en edit. Han är dominant av sig säger du. Kommer och knullar på beställning när du är kåt och betalar för det dessutom. Härliga tider! 🥳💲
Senast redigerad av Sokoke.Cute 2026-08-09 kl. 16:54.
Citera
2026-08-09, 16:50
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Varför tänker du att det är en moneyslave relation? Snarare är han dominant av sig. Det är i princip som vilken annan vanlig träff förutom att platsen sker utanför hemmet (o att vi känner varandra väl). Vi kan höras, o jag talar om att jag har ett ärende i ett visst köpcentrum om en stund o är kåt, o om han vill o kan så kan vi ses för en snabbis där. Det är i princip så det går till 😅 vet inte vad mer jag ska säga hur en sån träff går till för det är inget mer avancerat än så.

Jag har aldrig flugit men vi har bott på hotell ihop i en annan stad o tagit bil. Hade absolut kunna flyga med honom men väldigt osäkert med andra, som du säger är det ju påfrestande m flyga o så ska man sitta bredvid någon ny eller någon man inte känner bra o försöka vara social hela tiden i ett trångt utrymme. De skulle krävas mycket av en.

Ja, vi är ju alla så olika. Jag skulle aldrig kunna ta ett kundmöte mitt uppe i min shopping på ett köpcentrum, är jag alldeles för stressad för under sådana förutsättningar. Skulle aldrig bli bra vare sig för mig eller kunden, känner jag starkt.

Jag är också bara människa och kan bli akut kåt, men har aldrig hänt under en shopingronda och skulle jag bli så kåt att jag gick upp i atomer skulle jag ändå inte ta kontakt med kund pga min egen kåthet.
Senast redigerad av Lill-Ann 2026-08-09 kl. 17:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in