Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Att folk som du på riktigt tror att en majoritet av alla som invandrat till Sverige de senaste 100 åren skulle ha levt på bidrag och inte bidragit till Sveriges ekonomi är så bisarrt att det inte är värt att diskutera.
Ah, du påstår alltså det jag trodde att du påstår.
Istället för att besvara den faktiska frågeställningen, som rör invandring i senmodern tid, säg från 1990 och framåt, så tramsar du och pratar om människor som kom hit som arbetskraftsinvandrare på 1920-talet, när bidragssystem knappt existerade.
Snacka om intellektuell ohederlighet. Om jag inte visste bättre så skulle jag ha trott att din tankemässiga kapacitet lämnade en del övrigt att önska. Eftersom jag vet bättre så kvarstår bara att du, p.g.a. ideologisk övertygelse, väljer att bortse ifrån fakta som inte överensstämmer med vad du känner.
Oerhört lite imponerande.
Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Tycker dock att det är roligt att läsa i trådar som denna för trots dumheten så ser jag humorn.
Dumheten är det du som står för i dina närmast komiska försök att blanda bort korten genom att prata om människor som kom hit när det knappt, eller inte alls, fanns något socialförsäkringssystem.
Du jämför på fullt allvar en stålverksarbetare från Finland på 1950-1960 talet som började jobba på SSAB tre dagar efter ankomst och sedan arbetade där till pensionen, med en somalier som levt 10 år på bidrag i Sverige medan han misslyckats med SFI 5 gånger på raken.
Hederligt. Verkligen.