2026-08-09, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag argumenterar inte för nånting. Jag kommer bara med fakta. Jag lägger ingen värdering i det jag säger.
Fakta?
Då kan du ju länka till vetenskapligt seriösa rapporter då.
Det är oseriöst att kategoriskt och summarisk att hävda att de senaste 100 åren av invandring har varit en vinst för landet.
Endast en ideologiskt driven person struntandes i fakta eller komplexitet gör det.
Citera
2026-08-09, 13:09
Medlem
Anta att MP i nuvarande valrörelse skulle säga att en röst på MP kommer att innebära en ökad nationell fordonsflotta. Sedan inget mer. Inte ett ord om fordonen kan drivas med bensin, disel, etanol, el, biogas, väte etc. Inga kommentarer om vad som skulle gynna klimatarbetet eller tvärtom vara skadligt. Inte ett ord om ekonomiska fördelar/nackdelar. Inte ett ord om säkerhet, behovet att anpassa infrastrukturen osv.
De hade blivit kölhalade.
Men med asylinvamdring spelar undergrupper eller komplexiteten ingen roll. Inga kommentarer om att vissa grupper i genomsnitt är mer skötsamma, produktiva, integrerbara, sekulariserade osv. Andrs grupper tvörtom.
Oseriöst, farligt, totalt förblindat.
Senast redigerad av PooSausage 2026-08-09 kl. 13:36.
Citera
2026-08-09, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Honn

Jag undrar lite samma sak. Vilket Sverige får du när du forsar hit horder av människor som skiter i både djur och natur?

Alla de flyktingar som kastar skräp i naturen, som vill ha halalslakt och som helt skiter i djurs rättigheter?
Vissa muslimer vill ju till och med förbjuda hundar i samhället då hundar anses orena.

Hur reflekterar du krimg detta?
Det finns ju 1 miljon muslimer i Sverige redan nu.

Jag tycker inte heller att högerns köttvurmande går att försvara. Jag tycker att svenska lagar ska gälla när man bosatt sig i Sverige men djurskyddet idag är, mycket pga högerregeringen, bristfälligt. Men jag är inte för ökad invandring och tycker att invandrare som begår grova brott ska utvisas.
Citera
2026-08-09, 13:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag tycker inte heller att högerns köttvurmande går att försvara. Jag tycker att svenska lagar ska gälla när man bosatt sig i Sverige men djurskyddet idag är, mycket pga högerregeringen, bristfälligt. Men jag är inte för ökad invandring och tycker att invandrare som begår grova brott ska utvisas.

Du bör inte så fall inte rösta. I vart fall är det jättedumt att rösta på vänstern.

Du får då både försämrad miljö i Sverige + resterande flyktingproblem.
Citera
2026-08-09, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Du bör inte så fall inte rösta. I vart fall är det jättedumt att rösta på vänstern.

Du får då både försämrad miljö i Sverige + resterande flyktingproblem.

Och en djurskyddsmyndighet, vilket högern tog bort. Resterande flyktingproblem, tyvärr ja. Men högern gör ingenting åt djurskydd, allra minst de vilda djuren, eller att riskkapitalbolag köpt upp djursjukhus. Det är helt i deras linje, samvetslös kapitalism.
Citera
2026-08-09, 13:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Och en djurskyddsmyndighet, vilket högern tog bort. Resterande flyktingproblem, tyvärr ja. Men högern gör ingenting åt djurskydd, allra minst de vilda djuren, eller att riskkapitalbolag köpt upp djursjukhus. Det är helt i deras linje, samvetslös kapitalism.

Men tänk långsiktigt. Använd din hjärna lite..

Vilket djurskydd kommer du på sikt ha när du fyller landet med individer som är för halalslskt, som fullständigt skiter I djur och natur och som till och med vill förbjuda hundar??

Ett bra alternativ utifrån dina åsikter är NMR. AFS vet jag ej. Men NMR är emot islamisisering av samhället och har ett djurskydd som är betydligt större än vänsterns och Tidös.

Sjölv röstar jag på SD.
Citera
2026-08-09, 13:50
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Att folk som du på riktigt tror att en majoritet av alla som invandrat till Sverige de senaste 100 åren skulle ha levt på bidrag och inte bidragit till Sveriges ekonomi är så bisarrt att det inte är värt att diskutera.

Ah, du påstår alltså det jag trodde att du påstår.

Istället för att besvara den faktiska frågeställningen, som rör invandring i senmodern tid, säg från 1990 och framåt, så tramsar du och pratar om människor som kom hit som arbetskraftsinvandrare på 1920-talet, när bidragssystem knappt existerade.

Snacka om intellektuell ohederlighet. Om jag inte visste bättre så skulle jag ha trott att din tankemässiga kapacitet lämnade en del övrigt att önska. Eftersom jag vet bättre så kvarstår bara att du, p.g.a. ideologisk övertygelse, väljer att bortse ifrån fakta som inte överensstämmer med vad du känner.

Oerhört lite imponerande.

Citat:
Tycker dock att det är roligt att läsa i trådar som denna för trots dumheten så ser jag humorn.

Dumheten är det du som står för i dina närmast komiska försök att blanda bort korten genom att prata om människor som kom hit när det knappt, eller inte alls, fanns något socialförsäkringssystem.

Du jämför på fullt allvar en stålverksarbetare från Finland på 1950-1960 talet som började jobba på SSAB tre dagar efter ankomst och sedan arbetade där till pensionen, med en somalier som levt 10 år på bidrag i Sverige medan han misslyckats med SFI 5 gånger på raken.

Hederligt. Verkligen.
Citera
2026-08-09, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nessoz
Vi bör ta emot mer flyktingar, vi har råd med det och invandrarna tillför mycket med sin goda arbetsmoral och tar jobb svensken anser sig för fin för.
Jisses vilken fördomsfull rasistisk syn på svenskar. Skrämmande.
Citera
2026-08-09, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nessoz
Den genomsnittliga invandraren bidrar definitivt mer till Sverige med hårt jobb än random wt-rasist/sd:are på flashback.
"Invandrararen". Väldigt stor skillnad på ursprungsland, nyanländ/gamnal-i-gamet, åldersklass, kön.
Knappast en homogen grupp. Vissa individer ur vissa grupper har berikat Sverige oerhört mycket. Andra orsakat svenskar stor stor skada (liv, hälsa, rörelsefrihet, yttrandefrihet, ekonomi mm).
Men visst kör på då i enkelt spår in absurdum...
Citera
2026-08-09, 16:25
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Ah, du påstår alltså det jag trodde att du påstår.

Istället för att besvara den faktiska frågeställningen, som rör invandring i senmodern tid, säg från 1990 och framåt, så tramsar du och pratar om människor som kom hit som arbetskraftsinvandrare på 1920-talet, när bidragssystem knappt existerade.

Snacka om intellektuell ohederlighet. Om jag inte visste bättre så skulle jag ha trott att din tankemässiga kapacitet lämnade en del övrigt att önska. Eftersom jag vet bättre så kvarstår bara att du, p.g.a. ideologisk övertygelse, väljer att bortse ifrån fakta som inte överensstämmer med vad du känner.

Oerhört lite imponerande.

Dumheten är det du som står för i dina närmast komiska försök att blanda bort korten genom att prata om människor som kom hit när det knappt, eller inte alls, fanns något socialförsäkringssystem.

Du jämför på fullt allvar en stålverksarbetare från Finland på 1950-1960 talet som började jobba på SSAB tre dagar efter ankomst och sedan arbetade där till pensionen, med en somalier som levt 10 år på bidrag i Sverige medan han misslyckats med SFI 5 gånger på raken.

Hederligt. Verkligen.

Jag har aldrig pratat om invandringen just de senaste tre decennierna. Det är du som gör det. Det enda jag har hävdat är att om man ser långsiktigt på saken och klumpar ihop ALL invandring till Sverige de senaste 100 åren så har den varit positiv för Sverige rent ekonomiskt. Endast på Flashback kan en så uppenbart basal faktauppgift framstå som provocerande.
Citera
2026-08-09, 16:27
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Fakta?
Då kan du ju länka till vetenskapligt seriösa rapporter då.
Det är oseriöst att kategoriskt och summarisk att hävda att de senaste 100 åren av invandring har varit en vinst för landet.
Endast en ideologiskt driven person struntandes i fakta eller komplexitet gör det.

Fråga: tror du att en majoritet av ALLA som invandrat till Sverige de senaste hundra åren har levt sina liv på bidrag och inte jobbat? Att tro det är så oerhört dumt och på så låg nivå att det inte förtjänar vidare diskussion.
Citera
2026-08-09, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
2025 tog Sverige emot nästan 90000 flyktingar jmf med tex Portugal som endast tog emot knappt 1700.

Var står det??????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in