Citat:
Den enda som argumenterar agendadrivet här är du. Du tar i från tårna, med svepande påståenden som saknar grund i verkligheten, för att rättfärdiga någonting som gång på gång påvisats vara samhällsnedbrytande och oerhört kostsamt i vartenda land som sysslat med det. Anledningen till detta okänd.
Jag ser också att du påstår det fetade om och om igen. Jag förutsätter att du har fakta att backa upp detta med? Mig veterligen så finns ingen sådan fakta, så det ska bli intressant att se dig delge.
Jag misstänker också att du, helt ovetenskapligt och djupt ohederligt, buntar ihop somalier, syrianer och irakier som kommit sedan år 2000 för att leva på bidrag, med valloner från kontinenten, fransmän och finnar på respektive 16, 17, 18 och 1900-talen. Om så är fallet är det kanske det mest intellektuellt ohederliga argument jag någonsin sett här inne, och det säger ju en del.
Med ovan sagt, så vill jag också klargöra att några Sandvikenrapporter och annat liknande trams undanbedes. Det ska vara en eller flera seriösa rapporter eller vetenskapliga avhandlingar som medtager såväl brutto som nettoutgifter, brutto som nettoinkomster samt en sammanställning av dessa avräknade mot varandra som påvisar det du påstår, nämligen att migrationen som helhet varit en enorm ekonomisk vinstmaskin.