Citat:
Ursprungligen postat av
Bloe
Jag vill inte ha mer privatisering eller att Sverige blir mer som USA men det är svårt att blunda för hur mycket lugnare det har blivit under Tidö. Jag gillar som sagt inte allt, vill inte ha marknadshyror etc men snälla övertala mig varför Tidö inte är det minst sämsta alternativet för Sverige just nu? Jag hoppas att 4 år till med tidö gör att Sossarna tar itu med sina interna problem och byter ut ledningen. Att utropa Maggan som statsminister vore vansinne.
Så mycket mer står på spel än meningsskiljaktigheter i enskilda sakfrågor. Om Tidö-sidan får majoritet i fyra år till, blir SD det största partiet på den sidan och det skulle innebära radikala förändringar i hela vårt statsskick med inskränkta fri- och rättigheter, ett rättsväsende som inte längre är oberoende och en demokrati i fritt fall. Tusentals jurister, forskare och andra experter flaggar redan för att det har börjat:
JuToo >> Vi har sett det hända i Polen när deras motsvarighet till SD tog makten 2015-2023 och vi ser hur demokratiska processer nedmonteras i USA. Den typen av systemskiften tar decennier att återhämta sig ifrån.
Vi behöver inte vara överens i alla frågor om skatter, invandring och kriminalpolitik, men fråga dig själv vilken typ av samhälle du vill leva i framöver - det fria Sverige vi känner och älskar, eller en totalitär fasciststat där du inte har några rättigheter eller något människovärde.
Sådär, nu kan du betrakta dig övertalad.