2026-08-09, 14:54
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
För en så medioker analytiker som du får två rätt av fem ändå anses vara en prestation:
1. SE gick bakom LOP strax före mordet.
Fel:
SE har aldrig påstått att han gick bakom LOP. HO och ALG motsäger att SE hann ut på gatan innan skotten föll. Inget vittne har sett SE gå efter LOP före mordet.

2. SE hade någon form av kroppskontakt med OP.
Korrekt:
SE hjälpte till med livräddningen, och kan då dragit i OPs byxben.

3. SE sprang i gränden, såg LJ och blev sedd av ett vittne.
Korrekt:
SE sprang in i gränden efter att han såg LJ och blev sedd av vittnen inne på Bohemia.

4. SE hade en väska på 20 x 15 cm.
Fel:
Polisen uppgav 22x15 cm efter att man mätt väskan.

5. SE inte är noterad på platsen efteråt.
Fel:
JA pekade ut SE på bild som varande på mordplatsen innan polisen kom och SE sprang in till Bohemia.

1.
Om han hörde det andra skottet efter att ha sneddat och stannat till för att kolla klockan, som han påstår, så måste det betyda att han inledningsvis gick strax bakom LOP, bara några sekunder efter.

2.
GM uppges ha vidrört OP med vänsterhanden. Varför tror du SE ville lansera sig som livräddare, d.v.s. utförare av sidoläge?

3.
Nej, han blev sedd av ett vittne medan han sprang, menar han. Långt inne i gränden, enligt en artikel.

4.
Du menar att YN mätte GM:s väska med linjal? Hur ser man skillnad på 20 och 22 cm?

5.
JA avsåg att peka ut JÅS, utifrån sin beskrivning. Inte svårt att räkna ut. Du har haft 40 år på dig.
Citera
2026-08-09, 15:02
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
1.
Om han hörde det andra skottet efter att ha sneddat och stannat till för att kolla klockan, som han påstår, så måste det betyda att han inledningsvis gick strax bakom LOP, bara några sekunder efter.

2.
GM uppges ha vidrört OP med vänsterhanden. Varför tror du SE ville lansera sig som livräddare, d.v.s. utförare av sidoläge?

3.
Nej, han blev sedd av ett vittne medan han sprang, menar han. Långt inne i gränden, enligt en artikel.

4.
Du menar att YN mätte GM:s väska med linjal? Hur ser man skillnad på 20 och 22 cm?

5.
JA avsåg att peka ut JÅS, utifrån sin beskrivning. Inte svårt att räkna ut. Du har haft 40 år på dig.
Jag tror hellre på AIs hallucinerande analyser än dina analyser, då dina argument är påhittade eller felaktiga. Något bllr fel när du försöker analysera själv.
Citera
2026-08-09, 15:04
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Jag tror hellre på AIs hallucinerande analyser än dina analyser, då dina argument är påhittade eller felaktiga. Något bllr fel när du försöker analysera själv.

Eller så handlar det om förmågan att addera 1+1. Du funkar det inte med ett guldfiskminne.
Citera
2026-08-09, 15:07
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Nu skönmålar du "förnekarna" lite väl mycket.

Om det är "biased" att säga att det inte betyder nånting - vad ska man då ta till för ord att beskriva när man som "Knattarna" får det till att det talar för att han är ett oskyldigt vittne ?
Vad lägger du för vikt vid en bild som en anställd på TV har kastat ihop? En anställd som inte var närvarande på mordplatsen.

Är argumenten för att den påhittade GM-SE mördade Palme inte starkare än så?

Att SE kan ha sett en likhet, förutom överplagget, kan förklara varför han som Efterspelsvittne kände sig förväxlad med den verkliga mördaren.

Jag tror Knattarna tog hem den poängen, om detta nu är en folksport.
Citera
2026-08-09, 15:10
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Eller så handlar det om förmågan att addera 1+1. Du funkar det inte med ett guldfiskminne.
Du verkar ju vara bra på att glömma sånt som pekar bort från din påhittade mördare GM-SE.

Nu är 'guldfiskminne' ingen diagnos, så det kan kanske vara en liten tröst för dig.
Citera
2026-08-09, 15:10
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Liknar inte bilden i själva verket MPs hockeytränare? Jag tycker jag ser vissa likheter.

Det gällde ett ansikte.

Om du sätter en keps på den karln, hockeytränaren, är det i princip 100% träff på SE.

Vilket visades för en tid sedan.

Däremot får jag inte ihop helheten när det gäller att SE skulle följt med dem ända från Grand.
Citera
2026-08-09, 15:13
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Du verkar ju vara bra på att glömma sånt som pekar bort från din påhittade mördare GM-SE.

Nu är 'guldfiskminne' ingen diagnos, så det kan kanske vara en liten tröst för dig.

Nejdå, håller ögonen öppna för det med. Har hittat några saker.

Men man hinner snappa upp en hel del på några dagar, om man har anledning.

Som bekant hade SE besök av en journalist redan dagen efter. Pumpade SE journalisten på information?
Citera
Avstängd
TFX17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
"Biased" är ett modeord i den här tråden. Om jag förstår saken rätt bör det användas när en fantombild på mördaren är väldigt lik SE och man anser att det inte betyder någonting

En fantombild har bara ett värde om den kommer från någon som sett gärningsmannen.

Helt obegripligt att ni inte kan ta in detta. MOP lär förbli olöst.
Citera
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Det gällde ett ansikte.

Om du sätter en keps på den karln, hockeytränaren, är det i princip 100% träff på SE.

Vilket visades för en tid sedan.

Däremot får jag inte ihop helheten när det gäller att SE skulle följt med dem ända från Grand.
Jag tror sagofarbrorn TP kan hjälpa dig lite där med Grand. MG är inte så positiv till det, men TP harvar på med Grandhypotesen. Ge honom 12 år till så kanske han kommer fram till något substansiellt.
Citera
2026-08-09, 15:17
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Nejdå, håller ögonen öppna för det med. Har hittat några saker.

Men man hinner snappa upp en hel del på några dagar, om man har anledning.

Som bekant hade SE besök av en journalist redan dagen efter. Pumpade SE journalisten på information?

Så först berättade SE vad han upplevt för väktarna på Skandia på mordnatten och sedan "pumpade" den påhittade GM-SE journalisten på samma saker?

Ibland undrar jag om det inte är hypotesen att SE mördade OP som behöver lite livräddningsförsök, jag tycker inte att jag känner någon puls i hypotesen faktiskt.
Citera
2026-08-09, 15:21
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Så först berättade SE vad han upplevt för väktarna på Skandia på mordnatten och sedan "pumpade" den påhittade GM-SE journalisten på samma saker?

Ibland undrar jag om det inte är hypotesen att SE mördade OP som behöver lite livräddningsförsök, jag tycker inte att jag känner någon puls i hypotesen faktiskt.
¨
Ja. SE pratade säkert med väktarna flera gånger, och de pratade antagligen inbördes över en cigg eller kaffekopp. De kan därför ha blandat ihop vad de hörde på mordnatten, med vad de senare fick höra. Lätt hänt, när det har hunnit gå hela 3 månader.

Eftersom du är den som skriver flest inlägg i den här tråden, verkar spåret ha lite puls trots allt.
Senast redigerad av Dalulven 2026-08-09 kl. 15:43.
Citera
2026-08-09, 15:25
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
¨
Ja. SE pratade säkert med väktarna flera gånger, och de pratade säker inbördes över cigg eller kaffekopp. De kan därför ha blandat ihop vad de hörde på mordnatten, med vad de senare fick höra. Lätt hänt, när det har hunnit gå hela 3 månader.

Eftersom du är den som skriver flest inlägg i den här tråden, verkar spåret ha lite puls trots allt.
Ja, din fantasi är det åtminstone inget fel på. Det får man ge dig.

Edit:
Jag fuskar lite vid livräddningen av hypotesen och blåser in så lite luft jag kan. Jag är lite rädd för att de uppblåsta SE-anhängarna ska spricka som en överfylld luftballong om jag blåser in för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in