2026-08-07, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Noah Philip bryter med HV innan han ens ha spelat något match

https://x.com/HV71/status/2085627195876102528

Fullt förståligt när han inser vilken klubb han valt. Men samtidigt synd om hv och alla andra som jagar center.
Citera
2026-08-07, 17:32
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Noah Philip bryter med HV innan han ens ha spelat något match

https://x.com/HV71/status/2085627195876102528

Han lägger således hellre av med hockeyn än att behöva kvala. Klokt
Citera
2026-08-07, 17:37
Medlem
Dygdepladdrares avatar
I Västerås anordnas det en massa barnvänliga aktiviteter ikväll med fiskedamm, hoppborg, maskoten Ernie och Leksand på besök. Såsom barnkär och med abstinens nu när alla skolgårdar står öde hade jag tänkt att följa begivenheten via mitt för ändamålet införskaffade Expressen-abonnemang, men till min förskräckelse visade det sig att det är Aftonbladet som har alla träningsmatcher i år. Det hade gått mig helt förbi tills nu.

Trots huvudvärken kring sändningen är det kul att hockeyn börjar igen. Västerås och Leksand är två lag som gör var sin omstart men med väldigt olika förutsättningar. Eller egentligen har de kanske bara väldigt olika syn på sina förutsättningar men om detta beträffande Leksand har det skrivits tillräckligt på ett tag.

Västerås ”hade en säng och en fin kaffekvarn, å sen fick de börja möblera med barn” som Skogman sjöng. Det ser skört ut i mina ögon, möjligen att de kan ha Vimmerby och Mora bakom sig när allt summeras.

Men nu är det snart godisregn i Rocklunda, dags att leta upp en fulstream.
Citera
2026-08-07, 18:04
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
""""Klassiska Löven"""" som bildades 1970 och har totalt 15 säsonger i Elitserien/SHL med väldigt få framgångar överhuvudtaget.

Fjollsvammel!
Löven har fler SM-guld än Rögle, Örebro och Linköping. Dessutom SM-silver och SM-brons. Lövenspelare gjorde även succé när Tre Kronor vann VM-guld 1987. Tyvärr köptes nästan hela laget upp efter SM-guldet där Löven fick 0 kronor från NHL. Men nu jävlar...Norrlands största stad är tillbaka för att bli kvar.
Citera
2026-08-07, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Fjollsvammel!
Löven har fler SM-guld än Rögle, Örebro och Linköping. Dessutom SM-silver och SM-brons. Lövenspelare gjorde även succé när Tre Kronor vann VM-guld 1987. Tyvärr köptes nästan hela laget upp efter SM-guldet där Löven fick 0 kronor från NHL. Men nu jävlar...Norrlands största stad är tillbaka för att bli kvar.

Kan nog hålla med lite där. Löven hade en hel del bra landslagsspelare t ex 87-88. Skellefteå gick upp 2007? Krävdes en värmlänning för det om jag minns rätt.

Ni kan hålla på och tjafsa om 10-20 år i högsta serien.

Känner jag en viss idiot från Bonnhöla rätt så kommer hon att blanda sig i den här diskussionen.
Senast redigerad av Palkranen 2026-08-07 kl. 19:45.
Citera
2026-08-07, 20:24
Medlem
Elvis avatar
Testspelaren Nathan Staios hade tydligen lekstuga ikväll mot VIK. Verkar enligt uppgift vara ett fynd, kan tänka mig att Ollas nu slickar sig om läpparna!

Ollas sitter med delikata problem minst sagt!

VI SKA UPP!
Citera
2026-08-07, 21:51
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Testspelaren Nathan Staios hade tydligen lekstuga ikväll mot VIK. Verkar enligt uppgift vara ett fynd, kan tänka mig att Ollas nu slickar sig om läpparna!

VI SKA UPP!

Jepp, vi får hoppas att han håller, Staios verkar ju tyvärr lite skadebenägen men än så länge verkar det ju bra, Kelleher levererade ju också.
Citera
2026-08-07, 22:12
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jepp, vi får hoppas att han håller, Staios verkar ju tyvärr lite skadebenägen men än så länge verkar det ju bra, Kelleher levererade ju också.

Tänk hur bra Staios kan bli om han får vara skadefri ett tag, kan nog göra kaos med HA!

Kul med Kelleher, han såg genuint lycklig ut. ”Nu är jag hemma” blicken, otroligt bra att det lossnar direkt även om det var en träningsmatch mot VIK! Skönt med seger dessutom!

https://www.falukuriren.se/sport/lif-nyforvarvens-supporterchock-infor-nedslapp-helt-galet/?shareSource=iossharebutton

Haha, den här klubben är galen! Krossar VIK borta på läktaren i deras egen hemmaborg (!) i början av augusti! Saknar motstycke i svensk ishockey, VI ÄR ÖVERALLT!

Citat:
Leksand vann både på isen i Västerås – och läktaren.
När LIF-spelarna klev ut inför nedsläpp utbröt ett jubel som lämnade nyförvärvet Josh Passolt i chock.
– Jag hörde bara ett vrål, det var helt galet, säger 30-åringen efter segern mot VIK.

https://www.falukuriren.se/sport/lif-nyforvarvens-supporterchock-infor-nedslapp-helt-galet/?shareSource=iossharebutton

Vi ska upp! LTJD!
Citera
2026-08-08, 08:17
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:

VI SKA UPP!
Ollas har byggt ett lag med seriens bästa back och målvaktssida, medans forwards kanske är 4e/5e bästa, förhoppningsvis platsar inte Fredrik i löven och vänder hem i oktober, hade varit mumma, för fw sidan behöver förstärkas.
Citera
2026-08-08, 08:28
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Ollas har byggt ett lag med seriens bästa back och målvaktssida, medans forwards kanske är 4e/5e bästa, förhoppningsvis platsar inte Fredrik i löven och vänder hem i oktober, hade varit mumma, för fw sidan behöver förstärkas.

Vad har du rökt? Forwardsidan är riktigt stark, får vi en Staios nu som kan bli en brutal överraskning i HA. Lägg till att Forsberg kommer i höst. Då har vi seriens absolut bästa lag, i klass med HV och Brynäs lag i HA!
Citera
2026-08-08, 08:41
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Vad har du rökt? Forwardsidan är riktigt stark, får vi en Staios nu som kan bli en brutal överraskning i HA. Lägg till att Forsberg kommer i höst. Då har vi seriens absolut bästa lag, i klass med HV och Brynäs lag i HA!
Om Forsberg kommer är den top 3, nu saknas det två toppspelare för att den ska vara allra högsta klass.

Passolt - Angle - Kelleher kan bli bästa förstakedjan i HA.

Lang och Stakkestad kommer ha lekstuga, saknas dock en kreativ center där, Zacke för gammal IMO. Hade behövts något yngre och raskare där, men det kanske kommer.
Citera
2026-08-08, 09:20
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Om Forsberg kommer är den top 3, nu saknas det två toppspelare för att den ska vara allra högsta klass.

Passolt - Angle - Kelleher kan bli bästa förstakedjan i HA.

Lang och Stakkestad kommer ha lekstuga, saknas dock en kreativ center där, Zacke för gammal IMO. Hade behövts något yngre och raskare där, men det kanske kommer.

Sitt ner i båten. Vårt lag sammantaget är starkast i HA!

Det kommer bli en rolig säsong!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in