Citat:
Ursprungligen postat av
Engineer
Fascinerande att gå ut så hårt i en debatt utan att ha läst sig in på det grundläggande.
Apotekare jobbar sällan på ett apotek utan inom läkemedelsindustrin mm. Utbildningen innehåller hela kedjan från forskning, tillverkning till rådgivning till patienter. Titeln kommer ju från tiden då apoteken själva tillverkade sin medicin.
Men du har ju överdrivit hela den här tråden, tror inte för ett ögonblick att de på det apotek du går ställer så ingående frågor till alla kunder att du får vänta en timme på din tur. Gå någon tid när pensionärerna är hemma, tex kl 19 på ett apotek som stänger 20 så kommer du slippa detta.
Ibland är det lång kö på apoteket + väldigt långsam hantering ihop med väldigt frågvisa kunder, så det har självklart hänt.
Märkligt att ens ifrågasätta det.
Jag har fått vänta en timme några ggr, ibland har jag även gett upp efter 30min, så det har hänt kanske 5ggr.
Men det normala är ju såklart att det tar 5-10min innan det är min tur.
När jag beskriver en apotekare, farmaceut, eller kassörska så tror jag att de flesta fattar vad jag menar, att det är personerna som står bakom disken där man behöver recept för att handla.
Vad de sen kallas för i din värld, ja det bryr jag mig inte så mkt om.