2026-08-09, 07:59
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
I kommunalval röstar folk ofta mer fritt och lokalt – själv röstar jag på ett lokalt parti i kommunalvalet. I riksdagsvalet tenderar väljarna däremot att i högre grad välja de större partierna, särskilt i en jämn val.

Du är inte här för att diskutera AFS, eller Allard.
Ditt mål är att rösta tidö, tidö trots att de förlorar.

Även om övriga partier utanför riksdagen skulle upphöra så tar inte tidö hem segern.
Försök förstå det med att se statistik.
Kul att du fortfarande har hoppet om tidö, men inse verkligheten.

Svantesson avskyr Allard, jag avskyr Svantesson så Örebropartiet blir det för mig.

Skulle Örebropartiet nå 1 mandat via valkretsen skulle det påverka 0,36 procent från tidö.
Hur tar du hem resten?
Senast redigerad av Driftstopp 2026-08-09 kl. 08:42.
Citera
2026-08-09, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Skulle Örebropartiet nå 1 mandat

Nej, det finns inte ens 25 000 personer i Örebro vallrets som vet vem Allard är. Han ska inte komma in som innebär att has bortkastade röster i Riksdagsval är i praktike stödröster till MP och V för att öka invandring i Sverige.
Citera
2026-08-09, 11:03
Medlem
BorduriskOfficers avatar
Jag gissar på 0,2-0,5% för AfS i riksdagsvalet, möjligtvis kan de få några kommunala mandat. Gissar på något liknande för ÖP, men betydligt högre i Örebro valkrets. Tror inte de lyckas med 12%, men även 6% vore ju en bedrift. Jag kommer i alla fall rösta på SD.
Citera
2026-08-09, 14:45
Medlem
Citat:
I kommunalval röstar folk ofta mer fritt och lokalt – själv röstar jag på ett lokalt parti i kommunalvalet. I riksdagsvalet tenderar väljarna däremot att i högre grad välja de större partierna, särskilt i en jämn val.

Menade mer bara att jag tror nog med folk känner till ÖP nu. Om det räcker eller ej får vi se.
Citera
2026-08-09, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorduriskOfficer
Jag gissar på 0,2-0,5% för AfS i riksdagsvalet, möjligtvis kan de få några kommunala mandat. Gissar på något liknande för ÖP, men betydligt högre i Örebro valkrets. Tror inte de lyckas med 12%, men även 6% vore ju en bedrift. Jag kommer i alla fall rösta på SD.

Det är vad jag gissar också. Ca 0.3% AfS, 6-8% ÖP inom Örebro valkrets. Jag röstar på Tidö.
Citera
2026-08-09, 17:32
Medlem
GanskaRoligts avatar
Örebropartiet över 12% i Örebro och AFS över 1% i landet siktar vi på.
Citera
2026-08-09, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Örebropartiet över 12% i Örebro och AFS över 1% i landet siktar vi på.

Ja detta bör vara minimum. Som jag skrev i en annan tråd: SD har gjort bort sig totalt i en hel mandatperiod nu och det finns ett rejält missnöje bland SD-väljare, så det vore absurt om AfS inte ens skulle klara en procent. ÖP borde klara tolvprocentsspärren inom sin valkrets. Ett parti som konkurrerar med S om största parti uppåt 30 procent är verkligen inget att fnysa åt. Gäller bara att Allard marknadsför sig riktigt jävla rejält inför valet. Han har nu alla resurser till det med alla miljontals kr i donationer, så det finns inga ursäkter.

ÖP bör dock ha det lättare att klara enprocentsspärren, med tanke på Örebro. Behövs nog färre än 0,5 procent i hela riket minus Örebro för att de ska klara det.
Citera
2026-08-10, 07:52
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Nej, det finns inte ens 25 000 personer i Örebro vallrets som vet vem Allard är. Han ska inte komma in som innebär att has bortkastade röster i Riksdagsval är i praktike stödröster till MP och V för att öka invandring i Sverige.

Fråm ÖP.

"När vi tillkännagav våra planer för riksdagen om att vi skulle försöka bli det första partiet i Sverige som tar oss in i Riksdagen via 12-procentspärren i en valkrets så var ju snacket nått i stil med:
”De ska alltså tredubbla sitt väljarantal i regionen och därefter konvertera alla dem till riksdagsröster. Dä går aldri” osv.
Resultaten på regionnivån är något mer spridda än i kommunen.
Vissa resultat pekar på omkring 12-15 %. Och det är ju en tredubbling åtminstone. Lite mer. Men det är inte i alla mätningar som vi pollar runt det spannet.
I de flesta mätningarna ligger vi istället runt 20 % - i regionen/länet. För regionvalet. Det är inte en tredubbling. Det är en femdubbling.
20 % i länet motsvarar runt 40 000 röster
.
Det här är alltså exakt samma valkrets av väljare som krävs för att komma in i riksdagen.
Det räcker med råge för att nå dem 24 000 (12 %) som krävs – OM alla dessa också skulle rösta på oss i riksdagsvalet. "
Senast redigerad av Driftstopp 2026-08-10 kl. 08:03.
Citera
2026-08-10, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Det räcker med råge för att nå dem 24 000 (12 %) som krävs – OM alla dessa också skulle rösta på oss i riksdagsvalet.

Det är ultra svårt. Många Örebroare älskar Allard i kommunalnivå. Han kan lätt få 30 000 röster i kommunalvalet.
Men när det gäller Riksdagsvalet folk röstar annorlunda.
Citera
2026-08-10, 08:51
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Det är ultra svårt. Många Örebroare älskar Allard i kommunalnivå. Han kan lätt få 30 000 röster i kommunalvalet.
Men när det gäller Riksdagsvalet folk röstar annorlunda.

Ja nu är det första gången man kan rösta på Öp till riksdagen också.
Det är alltså nu det blir extremt spännande.

Och jag vill påstå att om ÖP kommer in så kommer ÖP explodera nästa val 2030
Citera
2026-08-10, 12:48
Medlem
Allard är bra medicin mot bekväma sossesvin där han tömmer dem på argument gång på gång så de tystnar. Bara titta igenom några Kf möten för Örebro kommun så ser man potentialen i denne kille. I dessa tider behöver Sverige en Allard för att ifrågasätta allt vansinne som råder i rikspolitiken.
Citera
2026-08-10, 13:12
Medlem
Kommer ÖP in i riksdagen så blir det väl Tidö som vinner? ÖP kommer väl inte att stödja S och V.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in