Citat:
Ursprungligen postat av
sexyclasse
Vad har jag för åsikter? Känns som att jag repeterar mig hela tiden. Du har varit tydlig med att du redan för tio år sedan visste att MGM hade aggressiva tendenser och "troligen" brukade våld mot kvinnor. Om du tycker att jag är provocerande och har gått till personangrepp mot dig så ska du fan ha det. Du hade kunnat förhindra ett mord på en kvinna om du hade delgett polisen det du och dina vänner visste! Ändå höll du käften som den fegis du är, och glider nu in här som en jävla jedikrigare, viftar med forskning, som ett sätt att släta över din feghet. Tycker du att det är orättvist? Kanske ska vi istället ifrågasätta dig och dina vänner som visste att MGM var aggressiv och brukade våld mot kvinnor. Du kan skylla på mig om du vill, men det är inte jag som går och lägger mig med vetskapen om att jag hade kunnat förhindra ett mord pga feghet. Lev med det.
Det som Leiars skrev var:
"Och för att förtydliga återigen har jag i efterhand hört via bekanta att MGM tidigare har uppvisat problem med att hantera aggressioner vilket jag tolkar som att han troligtvis varit våldsam tidigare."
Det är en väsentligt stor skillnad på att någon har uppvisat problem med att hantera aggressioner och att vara våldsam. Ingen ringer väl polisen och säger att "jag har en bekant som har svårt att hantera aggressioner, han blir lätt arg och börjar skrika för minsta lilla." Leiars tolkar det som att TN varit våldsam tidigare, vilket Leiars tydligen inte vet.
Vi saknar kännedom om huruvida vännerna frågade TN:s eventuellt dåvarande partner om hon hade varit utsatt för våld, vi har ingen som helst aning. Men att ringa polisen och tala om att någon har sbårt att hantera aggressivitet skulle vara märkligt om man aldrig sett eller hört talas om något våld från personen.
Men jag delar din uppfattning att det vore intressant att veta mer om BO för att utröna vad som utlöste det fasansfulla våld och sedermera mord " som han utförde. Jag har svårt att se en sådan nyfikenhet som ett offerskyllande, såvida man inte uttryckligen säger att hon har skuld i detta.
Åtminstone jag skulle vilja veta vad som fick just denne TN att reagera så starkt. Var det enbart en bagatell om att han var klantig som hade glömt att köpa salladsvinäger eller var det att hon med en bestämd ton sade att hennes intresse för honom börjar sina?