2026-08-09, 03:18
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Där var jag opassande ironisk. Förlåt.

Om jag får vara hemsk tror jag det trubbiga och eggvassa utspelat sig i badrummet.

Varför?
Citera
2026-08-09, 03:21
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Varför?

Det är rimligaste platsen att få båda skadorna på.
Om han sen ska ut med kajak, de har inte börjat med lunch..tror han funderade en bra tid efter händelsen.

Runt 12 var han ute med kajaken enligt vittne. Och då packat.
Senast redigerad av vichy6 2026-08-09 kl. 03:24.
Citera
2026-08-09, 03:23
Medlem
Två dagar innan den bestämda avresan mot Sollenkroka Ö så äter BO och MGM en trevlig middag på en resturang i Stockholm, det skrattas mycket, det pratas minnen, det pratas lagom med allvar och en hel del alkohol intas under kvällen, under middagen så diskuterar dom framtiden, dom pratar b.la om hur deras relation ska utvecklas, vill dom samma sak eller rentav om relationen ska bli mindre seriös?, det sistnämnda gillar inte den MGM, han vill så mycket mer än att bara ha en vanlig relation och det vet BO, han vill bli mer accepterad och inkluderad i hennes liv, kanske till och med flytta ihop, ibland hinner dom ses på ett restaurangbesök mitt i veckan men inte så mkt mer utan det är helgerna som är deras dagar om inte barnen behöver hjälp med något, behöver barnen hjälp försvinner ”deras helg” till att hjälpa barnen med diverse saker och då dröjer det ännu längre tills dom får egentid och mer tid är ju det enda MGM vill ha med BO.

På måndagen den 3 augusti så åker dom som bestämt tillsammmans med båt från Sollenkroka brygga till Sollenkroka Ö, allt är som vanligt förutom att BO har märkt att den MGM är lite mer tystlåten än han brukar vara och det hade han varit hela söndagen fram tills nu men BO tänker inte mer på det, när dom kommer iland och går mot stugan möter dom grannar på vägen.

Dom hade handlat med sig mat och lite alkohol, dom handlar alltid lite extra om dom skulle få besök, det inte MGM visste var att BO son och flickvän tänkte komma och hälsa på dom imorgon något som dom brukar göra ibland, BO brukar såklart berätta sånt för den MGM, denna gång glömdes det bort i all stress, ibland dyker sonen med flickvän bara upp så det är inget konstigt med att det glömdes bort.

Dom börjar packa upp sakerna som dom handlat och den MGM tänder sedan grillen utomhus eftersom det ska grillas, MGM häller upp två glas vin, ett till honom ett till henne, ett glas blir två glas o.s.v, till slut är maten klar och dom börjar äta och det dricks mer och mer, dom pratar lite om allt möjligt och helt plötsligt börjar den MGM prata om framtiden, att dom ska flytta ihop och att vill köpa ur hennes ex-man del i stugan och hur mycket hon betyder för honom etc, då slår hon bakut och säger att det här är inget vi diskuterar när vi är så här påverkade och det här pratet om stugan, lägg ner snacket om stugan, vi har pratat om det så många gånger redan säger hon innan hon går och lägger sig i sängen och somnar efter ett tag, den MGM sitter kvar utomhus vid bordet och säger ingenting.

Efter att jag läst allt hittills så tror jag att BO blivit dräpt om livet natten mellan den 3 och den 4 augusti, dräpt medans hon låg berusad och sov i sin säng, MGM har huggit och slagit BO sinneslöst, BO hinner inte vakna därför kommer det inget skrik eller annat ljud från BO, när MGM märker att hela sängen är blodig och att BO är livlös så går MGM ut och i panik börjar MGM skada sig själv men han slutar, han klarar inte att skada sig mer.

När han efter en stund får sinnet tillbaka så börjar han tänka på hur han ska göra nu, vad ska han göra med kroppen, minuterna går, timmarna går, han går runt på tomten och funderar hur han ska göra sig av med kroppen, han går mot vattnet och ser där kanoten, han tänker om jag släpar ner kroppen och lägger den i kanoten sedan sänker jag kanoten, det är det bästa han kommer på.

Tiden går snabbt nu, helt plötsligt är det dag och han hör röster som är på väg mot stugan och springer då i panik ner mot kanoten, antingen ligger BO kvar i sängen och hon hittats där eller så har han börjat släpa/bära ner henne mot kanoten men blir tvungen att släppa henne på tomten när han hör rösterna och då blir hon liggandes på gräsmattan och hittats där.
Citera
2026-08-09, 03:25
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfie81
O hur många män i snitt de senaste sex åren har dödat sin kvinnliga partner? Ca 24 kvinnor VARJE ÅR MÖRDAS av sin partner källa brå.

Jag tror du måste korrigera detta inlägg för du ljuger ju rakt ut om fakta.
(Hur i helsike kan du påstå i tidigare inlägg att du jobbar på BRÅ…..?)
Har du inte mer respekt för fakta som alla inblandade myndigheter lägger ner så enormt mycket tid på att samla och rapportera in för sammanställning av just BRÅ?

11 kvinnor dödades av partnervåld från en man och 2 män dödades av partnervåld från en kvinnlig partner under 2025.
I snitt har det varit 15 partnerdödade kvinnor och tre parnerdödade män de senaste åren.

Dessa partnerdödade utgör 15% av alla dödade , 84 st, under år 2025.

Källa: https://www.uu.se/centrum/nck/kunskapsbank-om-vald/fakta-och-forskning-om-vald/dodligt-vald-i-nara-relationer
Senast redigerad av coli 2026-08-09 kl. 03:37.
Citera
2026-08-09, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Jag förstår faktiskt inte hur det kan var så stötande att ifrågasätta BO's persona utan att folk ska ta det som att man propagerar för mord? Tror du inte polisen är intresserad av vem BO var? I ett utredningsarbete kartlägger man både BO och MGM för att bilda sig en uppfattning om varför dådet har skett, särskilt i ett sånt här fall då ingenting pekar på att några tidigare liknande tendenser finns rapporterade. Men för att vara tydlig, jag skuldbelägger ingen. Det vi har på bordet nu är en synnerligen uttömmande information av MGM, men vi vet ingenting om BO mer än att hon samägde ett hus med en man i skärgården och var chefsjurist på SEB. För att bilda sig en uppfattning om vad som kan ha gett upphov till situationen är det av vikt att ta reda på mer om BO. Det är vad som intresserar mig i detta fall, hur det kunde bli som det blev. Men om du tror att människor mördar människor helt utan anledning, så förstår jag att mina funderingar är överkurs.

Eftersom vi är i detta forum ligger det väl nära tillhands att vi vill förstå och få all information vi kan om detta tragiska fall vilket inkluderar både MGM och BO. Dina formuleringar i dina egna inlägg, andras inlägg och mina egna får mig att fundera över vad du är ute efter, provocera, argumentera, bevisa att dina egna åsikter överlag är de enda rätta och kasta in lite personangrepp på det som tex att jag är en feg jävel och kunnat förhindra detta om jag och mina vänner haft lite ”stake”
Att du dessutom ifrågasätter de användare som uppenbart skriver nyanserade och sakliga inlägg i denna tråd och menar att de svamlar och att andra börjar bli trötta på deras inlägg är nog för de flesta ganska obegripligt. Du framstår som en vit kränkt man som inte vill ta till sig vad statistisk och forskning visar kring mäns våld mot kvinnor och som någon som tycker att om kvinnor ”trycker på fel knapp” finns det en rimlig förklaring till varför hon blir mördad.
Citera
2026-08-09, 04:24
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leilars
Och för att förtydliga återigen har jag i efterhand hört via bekanta att MGM tidigare har uppvisat problem med att hantera aggressioner vilket jag tolkar som att han troligtvis varit våldsam tidigare.

Kanske skulle du kontakta polisen med den infon?
Kan ju vara mycket värdefull kunskap för kommande förhörsledare.
Citera
2026-08-09, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Vad har jag för åsikter? Känns som att jag repeterar mig hela tiden. Du har varit tydlig med att du redan för tio år sedan visste att MGM hade aggressiva tendenser och "troligen" brukade våld mot kvinnor. Om du tycker att jag är provocerande och har gått till personangrepp mot dig så ska du fan ha det. Du hade kunnat förhindra ett mord på en kvinna om du hade delgett polisen det du och dina vänner visste! Ändå höll du käften som den fegis du är, och glider nu in här som en jävla jedikrigare, viftar med forskning, som ett sätt att släta över din feghet. Tycker du att det är orättvist? Kanske ska vi istället ifrågasätta dig och dina vänner som visste att MGM var aggressiv och brukade våld mot kvinnor. Du kan skylla på mig om du vill, men det är inte jag som går och lägger mig med vetskapen om att jag hade kunnat förhindra ett mord pga feghet. Lev med det.
Det som Leiars skrev var:
"Och för att förtydliga återigen har jag i efterhand hört via bekanta att MGM tidigare har uppvisat problem med att hantera aggressioner vilket jag tolkar som att han troligtvis varit våldsam tidigare."
Det är en väsentligt stor skillnad på att någon har uppvisat problem med att hantera aggressioner och att vara våldsam. Ingen ringer väl polisen och säger att "jag har en bekant som har svårt att hantera aggressioner, han blir lätt arg och börjar skrika för minsta lilla." Leiars tolkar det som att TN varit våldsam tidigare, vilket Leiars tydligen inte vet.
Vi saknar kännedom om huruvida vännerna frågade TN:s eventuellt dåvarande partner om hon hade varit utsatt för våld, vi har ingen som helst aning. Men att ringa polisen och tala om att någon har sbårt att hantera aggressivitet skulle vara märkligt om man aldrig sett eller hört talas om något våld från personen.

Men jag delar din uppfattning att det vore intressant att veta mer om BO för att utröna vad som utlöste det fasansfulla våld och sedermera mord " som han utförde. Jag har svårt att se en sådan nyfikenhet som ett offerskyllande, såvida man inte uttryckligen säger att hon har skuld i detta.
Åtminstone jag skulle vilja veta vad som fick just denne TN att reagera så starkt. Var det enbart en bagatell om att han var klantig som hade glömt att köpa salladsvinäger eller var det att hon med en bestämd ton sade att hennes intresse för honom börjar sina?
Citera
2026-08-09, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper
Så fort ändras inte registren. Kanske haft barnstrul senaste tiden och det har varit en del av utlösande faktor.
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Den 6 augusti är datumet de står som folkbokförda på den nya adressen. Det uppdateras fortare på vissa sidor tydligen.
Ja, vissa av de webbaserade registren uppdateras varje dygn (MrKoll tar längre tid på sig).

Polisen lär ha tagit kontakter med personer i TNs krets den 4 augusti. Uppfattar även att polisen var i TNs bostad första sökdygnet.

Utan att gå in för mycket på saken så tror jag att händelsen på ön lett till ändrade uppgifter som syns på t ex Ratsit som 5 augusti respektive 6 augusti.
Men även om den akuta händelsen - med poliskontakter och eventuell avspärrning av bostaden redan den 4 augusti - kanske resulterade i ändrad folkbokföringsadress utesluter det ju inte att det funnits strul en period dessförinnan.
Citat:
För att förtydliga så har jag genom gemensamma bekanta fått höra att MGM har haft problem att hantera sina aggressioner trots att han i offentliga sammanhang upplevs som lugn, trevlig och timid.
Citat:
Och för att förtydliga återigen har jag i efterhand hört via bekanta att MGM tidigare har uppvisat problem med att hantera aggressioner vilket jag tolkar som att han troligtvis varit våldsam tidigare.
Mycket intressant Leilars. Tack för att du kollat med bekanta och delger oss.
Senast redigerad av To.Ivrig 2026-08-09 kl. 06:32.
Citera
2026-08-09, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur

Har du inte läst om dem i tråden? Står mycket och även jag har postat personalia om dem.
Jag kan fylla på mer om deras intressen:

ÅÅ på fejjan

ÅÅ på LinkedIn

TN på fejjan:

Tycker de matchar varandra bra. Det var oväntat att den ambitiösa hård jobbande chefsjuristen på Wallenbergs flaggskepp SEB visade sig vara väldigt alternativ.
Klassresa.

PS. ÅÅ var trogen Wallenberg sedan 1998,
Vilket är ovanlig i branchen.

Nej, det är för många inlägg så det där hade jag missat. Inte särskilt förvånande att de har liknande intressen efter som de började dejta.

Vad gäller att hennes intressen skulle göra henne alternativ eller att de är förvånande, så håller jag inte med. Thåströn, Kjellvander osv är inte det minsta alternativt. Och jag skulle snarare säga att hennes intressen är de exakt förväntade. Alternativet kunde varit mindre rockigt och mer typ filharmonikerna, Esa-Pekka Salonen osv.

Jag har många bekanta som har jobb likt det ÅÅ hade. De är ekonomer, jurister, jornalister etc. De bor på Lidingö, Saltsjöbaden, Djursholm eller innerstan. Med sommarnöjen i skärgården eller platser som Torekov, Båstad osv. Och de går på konserter med Thåström, Kjellvander, Hyvönen och exakt alla såg David Byrne när han var här nu senast. Jag är rätt förvånad att jag inte hittar någon av dessa i hennes kompislista på Fejjan men gissar att det dels beror på att hon är från Krokum (känner ingen därifrån), jobbar på SEB (mina enda bankkompisar jobbar på Handelsbanken och Danske Bank) samt att hon är nästan tio år yngre än vad jag är.
Citera
2026-08-09, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
57-åringen hittades med hjälp av polishelikopterns värmekamera. När han greps, 23.58, var han i vatten.

En dag tidigare såg en boende på en grannö en mystisk man i kajak som gav ett ”skumt” intryck. Det var vid 12.30-tiden på tisdagen, samma dag som den döda kvinnan hittades på ön.

Mystiskt intryck
– Vi satt på en klippa på vår ö och käkade, hela familjen. Då paddlade det förbi en kille väldigt nära, vi fick ögonkontakt. Alla är så trevliga här ute i skärgården, när man paddlar förbi säger man hej. Men han gjorde inte det, säger mannen på grannön.
TN måste ha mördat före 12.30-tiden på tisdagen tolkar jag det som.
TN har isåfall varit på flykt mer än de 33 timmar som står i media.

Är det inte jävligt märkligt att han har simmat, paddlat och varit i en båt men inte lyckats ta sig den lilla biten in till Sollenkroka? Istället har han alltså stannat kvar på småöarna. Hur tänkte han att han skulle överleva där, skulle han äta bär och insekter typ? Mordet kan ju ha skett på fyllan eller under någon form av raseriutbrott som han inte kunnat kontrollera. Men att han över ett dygn senare inte bara sätter sig på en kobbe och viftar med armarna och låter sig gripas, tyder för min del på en person som inte bara har problem med sin aggresivitet...
Citera
2026-08-09, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Kanske skulle du kontakta polisen med den infon?
Kan ju vara mycket värdefull kunskap för kommande förhörsledare.
Jag tänker att de nog kommer att få den infon från typ samma källor som den du citerar fått dem av. Dvs folk som verkligen kände MGM. Att kontakta polisen med tredjehandsuppgifter är inget att rekommendera skulle jag säga. De kan ibland vara gravt missvisande. Vilken typ av människa polisen nu har i en cell, lär de snart veta mer om.
Citera
2026-08-09, 08:02
Medlem
Det står mycket om gm .men inget om offret..ibland skriver folk hur underbar hen var mmm efter att någon avlidit..men här står det inget om kvinnan.finns det inget bra att säga om denna kvinna.så konstigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in