2026-08-06, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Ja, det kan ju vara en slump men det finns ju ändå något som gör att man reagerar. Såg det du skrev om att man nu kommit till ett stadie där allt låter möjligt och till och med sannolikt. Är där jag också! Och gräver åt alla håll och kanter av ren nyfikenhet och viss ilska.

Infon från To.Ivrig om TM:s familjesituation gjorde att jag kikade lite bland syskon och andra familjemedlemmar och de verkar inte haft så nära relationer med varandra inom syskongruppen. Han har tre äldre systrar.

Har ju dock sett på Facebook att TM umgåtts med sin kusin DO och TM medverkar på i alla fall en släktträff. Ingen av de tre systrarna är taggade på släktträffen.

Snyggt rekat här med.

Tycker relationen man har till sin familj kan säga ganska mycket, utan att det måste göra det såklart.

Nu inser jag att jag kanske lägger för stor vikt vid tvisten, men jag tycker den typen av saker säger så enormt mycket om en människa. Det går nästan att dela upp folk i ”onda” och ”goda” i den typen tvister. Folk som är medgörliga och folk som skiter fullständigt i motparten i syfte att tjäna nånting på det. Ofta materiella ting, men kan ju finnas känslomässiga delar också där såna personer känner att dom måste VINNA till varje pris.

Man har ju stött på den typen av människa. Ofta supertrevliga tills något går emot. Och då tar det hus i helvete. Tvisten kunde lösas juridiskt till Thompas fördel. Mot BO var han underlägsen på alla sätt, och han fick därför i sitt vredesutbrott lösa det med en kniv.
Citera
2026-08-06, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Hans dialekt och tonalitet låter tillgjort. En fejkare.

Nja kan ju vara osäker framför kameran. Vi ska inte tolka in för mycket med "facit" i hand. Lätt att kritisera andra bakom kameran, de flesta blir tillgjorda som inte har den vanan. Somliga blir tillgjorda i ett teams-samtal.

Säger inte att du har fel men...

Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Har svårt att se att det är samägande-förslag det rört sig om. De har varit ett par mindre än ett år. Kanske är jag som underskattar folks megalomani. Tror det husrelaterade i så fall har att göra med att narcissisten TN inte ville att BO skulle dela sommarhus med sitt ex. Han tappade kontroll som han ville ha. När relationen känns mogen nog så krävde han att kontakten med exet skulle upphöra och att hon skulle köpa ut exet från huset.

Jo jag menar samägandet generellt, med exet exempelvis, flytta ihop och liknande. Föreligger narcissistiska drag handlar det hela tiden om status, placering och visa upp en yta. Festen ex för att visa att lantstället var "deras" och så vidare. Men vi vet inte.

Hur länge dejtade han X innan de flyttade ihop och hur länge bodde de ihop innan han hustlade henne på förstahandskontrakt?

Passar på att tacka för dina bidrag till tråden.
Citera
2026-08-06, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutrilett
Även om polisen självklart kommer försöka vrida ur motivet ur honom kommer han antagligen bara ljuga för att framställa sig själv i bästa dager. Så chansen finns verkligen att vi aldrig kommer bli säkra på vad som egentligen drev honom till det. Förhoppningsvis har hon pratat med väninnor eller barn om honom, vilket kan ge information som polisen kan använda för att slå hål på hans förklaringar och kanske pressa honom till att erkänna faktiska omständigheter.

Men fallet kan också sluta med att åklagaren bara säger "vi litar inte på hans förklaringar, så det egentliga motivet är tyvärr okänt".

Jag var tänkt lite annorlunda. Om man delar upp det i tiden före mordet och tiden efter mordet (det fars-artade flyktförsöket) så tror jag man kommer kunna pussla ihop motivet hyfsat lätt. Genom att prata med närstående till BO, och kanske hans tidigare kvinnor. Däremot tror jag det blir svårt att få honom att erkänna att han hade planerat att stanna i stugan tills natten, dumpa liket i Östersjön och sen ta nån obskyr väg därifrån nattetid. De planerna gick i stöpet när BOs barn dök upp vid farstun.
Citera
2026-08-06, 23:54
Medlem
Citat:
”Hello Asa, I am Tomislav, a Ukrainian refugee looking for financial help…”

Skämt åsido, ingen aning.
Hur gick det idag kom du in i porten ? Försöker läsa ikapp men det är svårt
Citera
2026-08-06, 23:55
Medlem
Många som skriver om att hans ekonomi (trots hyfsad lön) inte skulle vara den bästa. Bl a lyfts hans tidigare relation fram och att han där typ lurade till sig sin nuvarande lägenhet.

Läser man om den relationen och hur det hela slutade så får man ju också veta att han sålde ett radhus när han flyttade ihop med den kvinnan. Och att han efter det hade någon miljon på banken typ.

Jag tycker det är ganska uppenbart att det inte handlar om en fattiglapp. Att sedan den mördade kvinnan hade mer pengar är en annan sak.

Jag tippar på att pengar inte är en del av motivet.
Citera
2026-08-06, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Nja kan ju vara osäker framför kameran. Vi ska inte tolka in för mycket med "facit" i hand. Lätt att kritisera andra bakom kameran, de flesta blir tillgjorda som inte har den vanan. Somliga blir tillgjorda i ett teams-samtal.

Säger inte att du har fel men...

Jo jag menar samägandet generellt, med exet exempelvis, flytta ihop och liknande. Föreligger narcissistiska drag handlar det hela tiden om status, placering och visa upp en yta. Festen ex för att visa att lantstället var "deras" och så vidare. Men vi vet inte.

Hur länge dejtade han X innan de flyttade ihop och hur länge bodde de ihop innan han hustlade henne på förstahandskontrakt?

Passar på att tacka för dina bidrag till tråden.

Tack själv!

Oklart hur länge de dejtade. De hade kontraktet på Hagagatan tillsammans ca 1.5 år. Tvisten varade längre än så, nästa två år Det säger fan mycket. Uttröttningstaktik som andra användare sa. Krävs en speciell typ av människa för att sol-och våra någon med den metoden.
Citera
2026-08-06, 23:57
Medlem
Citat:
Jag var tänkt lite annorlunda. Om man delar upp det i tiden före mordet och tiden efter mordet (det fars-artade flyktförsöket) så tror jag man kommer kunna pussla ihop motivet hyfsat lätt. Genom att prata med närstående till BO, och kanske hans tidigare kvinnor. Däremot tror jag det blir svårt att få honom att erkänna att han hade planerat att stanna i stugan tills natten, dumpa liket i Östersjön och sen ta nån obskyr väg därifrån nattetid. De planerna gick i stöpet när BOs barn dök upp vid farstun.
Vet man varför BOs barn dök upp i stugan? Visste MGM att barnen skulle dyka upp?
Citera
2026-08-06, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Var bodelningsöverenskommelsen om den stora hyreslägenheten skälig för bägge parter?
Eller fanns det inslag av någon slags uttröttningsmekanism? Med tanke på t ex att samboförhållandet bara hade varat i 1,5 år - att sen tvista fr o m feb 2021 tills december 2022 är ju en period som är längre än själva samboförhållandet.
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Denna meningen var väldigt träffsäker, gjorde nästan ont att läsa den. Jag tror du har rätt i din spekulation om att det handlade om ett uttröttningsarbete och att detta är en fråga om personlighetsdrag.
Ja, det är något med det där tvistemålet som skaver - ganska rejält.
Citera
2026-08-06, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
X-sambon (sambo aug 2019-jan 2021) är inte registrerad som gift. Samt är ensam folkbokförd i 2an.

Kanske något tidigare ex du tänker på?

Jag tycker mig minnas ha läst det i tråden men litar mer på din info, jag backar på den. Alternartivt gäller det hans barns mor dvs tidigare ex som du är inne på. Tack!

Citat:
Snyggt rekat här med.

Tycker relationen man har till sin familj kan säga ganska mycket, utan att det måste göra det såklart.

Nu inser jag att jag kanske lägger för stor vikt vid tvisten, men jag tycker den typen av saker säger så enormt mycket om en människa. Det går nästan att dela upp folk i ”onda” och ”goda” i den typen tvister. Folk som är medgörliga och folk som skiter fullständigt i motparten i syfte att tjäna nånting på det. Ofta materiella ting, men kan ju finnas känslomässiga delar också där såna personer känner att dom måste VINNA till varje pris.

Man har ju stött på den typen av människa. Ofta supertrevliga tills något går emot. Och då tar det hus i helvete. Tvisten kunde lösas juridiskt till Thompas fördel. Mot BO var han underlägsen på alla sätt, och han fick därför i sitt vredesutbrott lösa det med en kniv.

Jag får exakt samma känsla, den utdragna tvisten och oviljan att ersätta/kompensera henne ordentligt. Lägg märke till att barn nyttjas som hävstång, tänkte han inte på det när han flyttade in?
Senast redigerad av Bloe 2026-08-07 kl. 00:07.
Citera
2026-08-06, 23:59
Medlem
Citat:
Levde hon när barnen hittade henne? Det lät från början som att det snarare formulerades som att man inte visste hur länge hon hade varit död när hon hittades.
Det stod att hon var svårt skadad när hon hittades och när polisen kom var hon död! Usch det är så hemskt alltihopa! Fattar inte hur TN kan beröva en annan människa ett helt liv?? Varför ringde han inte 112 direkt ??
Citera
2026-08-06, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Hur gick det idag kom du in i porten ? Försöker läsa ikapp men det är svårt

Nej, tyvärr, det var stendött på den fronten. Lurkade en stund och gav upp rätt snabbt. Stötte in i några snutar i närheten på ett mini-suspekt sätt, de rullade sakta hela vägen upp för Sankt Paulsgatan fram till Götgatan och MGMs adress. Tyckte det var nånting… kom sen info om att snutarna stått på samma ställe mellan kl 13 och 16. Var där nån gång mitt i där. Men nej, dåligt spaningsarbete av mig
Citera
2026-08-07, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det stod att hon var svårt skadad när hon hittades och när polisen kom var hon död! Usch det är så hemskt alltihopa! Fattar inte hur TN kan beröva en annan människa ett helt liv?? Varför ringde han inte 112 direkt ??

Läs några av de tidigare sidorna här om du har lust. TN har visat mycket ocharmiga för att inte säga narcissistiska drag i en tvist med ett ex som en mycket duktig användare har grävt fram. Kort beskrivet skulle man väl kunna ana att Thompa inte är en person som är så sugen på att erkänna sig besegrad på det sättet. Han var nog beredd att försöka komma undan det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in