Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Jo antar att det beror också mycket på vart i Norge man bor. Jag menar Charlottenberg kan ju vara närmare och enklare att åka till för sprit än Oslo. För detta att bara köpa. Sedan som liksom svenskar. Man åker i grupp färdas för att köpa än mer billigt i färja mer av. Där gäller ju dock mera gå direkt till källan för det mest extrema billigt. Polen!
Nå er det ikke alkohol som trekker meg over grensen, foruten øl så er alkohol faktisk blitt rimeligere i forhold til lønnen siste 20-30 år. Er for å få tak i mat jeg ikke får i Norge, evt som er vesentlig rimeligere+ vape (var digg ene gangen de hadde kontroll og jeg hadde papirene i orden) Vape kjøper jeg naturlig nok aldri i Danmark pga de ikke har det jeg skal ha. Så tar jeg fergen over kjører jeg enten rett til Malmø eller Tyskland og handler.
Polen er jeg til en gang i året men det er av personlige grunner og gjør lite handling der pga jeg reiser med fly.
Tyskland 1-2g i året pga barn som driver med Cons og da kjører jeg til og fra med vogn pga kostymer m.m som jeg må ha med, men barna flyr til og fra pga skole og jobb. Kjører da enten via danskebåten fra Bergen eller Kristiansand, evt Kiel fergen fra Oslo (Det som lønner seg mest for meg) I Tyskland er det mest å tråkke bruktbutikker for klær og stoffer jeg kan sy kostymer av.
Bearbeider min mann så håper vi flytter enten til sør eller Østlandet om noen år