2026-08-06, 13:39
Medlem
Forever Winters avatar
Det är ju Ross Robinson (Slipknot och Iowa) som fick fram en perfekt ljudbild för bandet.
När de bytte inför Vol. 3 - och följande album - så tappade de sin identitet tycker jag. Inte ens Rick Rubin fick till det på ett bra sätt.
Lite som Metallica och Flemming Rasmussen. Det passade deras stil bra.
Bob Rock fick till en maffig ljudbild men det var inte vad Metallica behövde.

Dessutom var Jordison instrumental för deras stil/ljud. Det stod ju ganska klart att han inte gick att ersätta.
Citera
2026-08-06, 19:56
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Yeah. Iowa kan jag fortfarande sätta snurr på lite då och då men redan som finnig tonåring när Vol. 3 kom kände jag att dom började tappa det, även om det finns några bra låtar på den skivan. Gematria från AHIG var väl den sista fräscha låten de fick ur sig. Resten har varit en karriär med ett band som låter som de försöker imitera Slipknot men inte lyckas.

Vill ändå höra vad Casagrande kan tillföra på ett nytt album men vet inte hur mycket utrymme han kommer få i skapandeprocessen eller hur duktig han är på det. Som "gigtrummis for hire" är han åtminstone en av metalvärldens bästa.

All Hope Is Gone - sällan har väl en albumtitel varit lämpligare. Så otroligt tråkigt och menlöst album. Som tur var blev det direkt bättre med The Gray Chapter.
Citera
2026-08-08, 22:51
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Vilka medlemmar i Slipknot skulle man kunna byta ut rakt av?
Citera
2026-08-16, 23:06
Medlem
Sid
Citera
2026-08-16, 23:38
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Vilka medlemmar i Slipknot skulle man kunna byta ut rakt av?

Så länge Corey sjunger och Shawn finns med på ett hörn så tror jag de flesta skiter i vilka som gömmer sig bakom maskerna. I dagens lineup alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in