2026-08-08, 22:21
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Publikintäkterna blir kanske 6-7 miljoner mer om året vid fullsatt jämfört med om det är 7000 i snitt, gissar jag. Mynnar det ut i en utbyggd arena i framtiden så kan vi prata något helt annat. Men vi får fler hemmamatcher vid Europaspel också. Viktiga fasta intäkter absolut men ändå inte i närheten av spelarförsäljningar om vi ska fortsätta konkurrera på allvar. Ett guld kommer främst vara ett guld, sen kommer verkligheten vara att vi behöver göra lika mycket rätt även i framtiden.
Ni kan alltid göra en Malmö och rösta in Socialdemokraterna med villkor om räntefria lån och gratis markhyra..
Citera
2026-08-09, 00:57
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Vääääldigt udda startelva från Mjällby idag. Ungt och oprövat.
Ändå väntat mitt i Europaspelet med avstängningar på det?
Citera
2026-08-09, 04:43
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Kommer ÖIS fira Knullafton idag igen?

Knullafton blev det fina Carlstrand
Citera
2026-08-09, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Carlstrand som var helt iskall i allsvenskan i Blåvitt i många år? Men dominerar s1? 😬 Låter som någon som har S1 nivå i sig. Typ som Julius Lindberg.
Det är ändå intressant när man ser hans statistik i Göteborg. 1 mål på 62 matcher... men "bara" ca 1600 spelade minuter.

Hade han några 90 minuters matcher i följd?

Han har drygt 800 minuter på 10 matcher i Ljungskile, och 1300 minuter på 18 matcher i Öster. Han kanske helt enkelt är ung och behöver känna förtroende?

Nåväl, en svala gör ingen sommar. Snart är han iskall eller skadad i AIK. Vi får se framtiden an.

Edit: dålig (ännu såmre) svenska
Senast redigerad av MrOrdonnee 2026-08-09 kl. 10:27.
Citera
2026-08-09, 10:48
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ni kan alltid göra en Malmö och rösta in Socialdemokraterna med villkor om räntefria lån och gratis markhyra..
Tyvärr lever vi i ett land där kriminalitet via en röstsedel är allmänt accepterat. Det gynnar klubbar med låg moral, som exempelvis spelar med dömda pedofiler, rattonyktra och hälare.
Citera
2026-08-09, 14:39
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Ändå väntat mitt i Europaspelet med avstängningar på det?
Jag hade inte väntat mig så mycket konstigheter. 5 av 6 mittfältare var icke-ordinarie. Ny anfallare. Båda wingbackarna var helt nya, Agnarsson hade typ gjort 3 minuter innan, Hoffman är splitter ny. Wingbackarna har vi ändå ett par olika som har startat förut, men nu blev båda helt nya.
Citera
2026-08-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag hade inte väntat mig så mycket konstigheter. 5 av 6 mittfältare var icke-ordinarie. Ny anfallare. Båda wingbackarna var helt nya, Agnarsson hade typ gjort 3 minuter innan, Hoffman är splitter ny. Wingbackarna har vi ändå ett par olika som har startat förut, men nu blev båda helt nya.

Ni måste börja prioritera Allsvenskan. Kan gå illa annars.
Citera
2026-08-09, 16:21
Moderator
easy_dans avatar
Ingen dålig söndag, total överkörning och rotation i truppen. Väldigt fin match av Renecke och Lind är den poängspelaren han köptes för att vara.
Citera
2026-08-09, 16:23
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ingen dålig söndag, total överkörning och rotation i truppen. Väldigt fin match av Renecke och Lind är den poängspelaren han köptes för att vara.
Stor humor när Solna firar kryss mot samma lag.
Citera
2026-08-09, 16:48
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Vi var otroligt bra idag. Fick dock lite hjälp av Bosses grabb på två av målen och nästan något till. Är nog den sämsta målvaktsinsatsen jag sett sen Ömmis sista vår hos oss.
Citera
2026-08-09, 17:00
Medlem
QuantumQuills avatar
Aldrig varit med om ett lag som har 0.00 i xG. Har det någonsin hänt i AS?

Ser inte något lag som kan utmana topp 3 som det ser ut nu.

*edit. Ser att Häcken fick 0.2 i slutet. Oklart varför dock…

*edit2 0.08 enligt den andra tjänsten
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-08-09 kl. 17:18.
Citera
2026-08-09, 19:05
Medlem
eternussermos avatar
Knullafton mot Häcken. Riktigt fin defensiv och kul att se Waylon som var magnifik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in