2026-07-31, 17:12
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
https://www.aikfotboll.se/artiklar-och-nyheter/260731-aik-fotboll-varvar-linus-carlstrand

Carlstrand som var helt iskall i allsvenskan i Blåvitt i många år? Men dominerar s1? 😬 Låter som någon som har S1 nivå i sig. Typ som Julius Lindberg.
Citera
2026-07-31, 17:31
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Carlstrand som var helt iskall i allsvenskan i Blåvitt i många år? Men dominerar s1? 😬 Låter som någon som har S1 nivå i sig. Typ som Julius Lindberg.

Hahaha du är bara avundsjuk…

Blåvitt är blåvitt äntligen får han chansen att spela i en äkta storklubb
Citera
2026-07-31, 17:58
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Hahaha du är bara avundsjuk…

Blåvitt är blåvitt äntligen får han chansen att spela i en äkta storklubb
Du kan inte säga att det inte finns en risk att så är fallet? Känns vanskligt att betala så mycket pengar för en spelare som fått många chanser under flera år på denna nivån utan att lyckas.
Citera
2026-07-31, 18:11
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Du kan inte säga att det inte finns en risk att så är fallet? Känns vanskligt att betala så mycket pengar för en spelare som fått många chanser under flera år på denna nivån utan att lyckas.

Givetvis finns risken men jag hoppas på succé minns dock vår värvning av Göran Marklund 2004 som då gjorde 20+ mål i superettan året innan och i allsvenskan var helt värdelös
Citera
2026-07-31, 19:00
Medlem
Teus avatar
Citat:
Att misslyckas i Blowit har i princip alla utom Heinz lyckats med de senaste 4-5 åren.
Citera
2026-07-31, 19:12
Medlem
Av Hammarby, Gais och Göteborg är det ovanligt Göteborg som visar muskler och går vidare i Europaspel. Någonstans får de ju glänsa och representera Sverige. Tycker det är bra om svenska lag, oavsett vem, lyckas med Europaspel för det ger Sverige bättre förutsättningar i kommande turneringar.
Citera
2026-07-31, 19:14
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datoridiot
Lite kul hittills att VSK gått så pass bra.
Toansa tog en liten stund att komma igång (grym I superettan) tror han kan säljas riktigt dyrt.
Rubin verkar iallafall varit ett bra val när Kalle stack, jag var skeptisk men han har fått laget att spela bra boll, hade bara önskat en vassare målvakt
Vadå, Jäger gör det ju kalasbra - senaste tre har han hållit nollan och i den fjärde släppte han bara ett. Kan ju knappast bli bättre än så. Han är ju en stor orsak till VSKs lyft på senare tid. Vem minns inte Fagerströms osäkra målväkteri - om du menar en bättre andremålvakt så då är jag med på din önskan annars nej fan heller nu när Jäger gör det så bra [å en jättestor antijinx på den].

Landslagsman dessutom U21!
Senast redigerad av kubun 2026-07-31 kl. 19:17.
Citera
2026-07-31, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Av Hammarby, Gais och Göteborg är det ovanligt Göteborg som visar muskler och går vidare i Europaspel. Någonstans får de ju glänsa och representera Sverige. Tycker det är bra om svenska lag, oavsett vem, lyckas med Europaspel för det ger Sverige bättre förutsättningar i kommande turneringar.
Haha snälla, Göteborg hade överlägset sämst motstånd och lyckades ensamt skämma ut Sverige mest genom att förlora på hemmaplan.
Citera
2026-07-31, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Haha snälla, Göteborg hade överlägset sämst motstånd och lyckades ensamt skämma ut Sverige mest genom att förlora på hemmaplan.

Nu har jag dålig koll på Europa men snabb sökning gav Hammarby utslagna, Gais utslagna, Göteborg vidare, Mjällby vidare.

Så snälla ge en bra beskrivning på varför Göteborg ensamt skämde ut Sverige 🤣🤣🤣

Håller verkligen inte på IFK G men vafan de fixade ändå avancemang till skillnad på andra lag men jag lämnar det till dig, varför skämde ifk g ut Sverige ensamt när de tog sig vidare och 2 andra misslyckades med uppgiften 😮‍💨
Citera
2026-08-01, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Nu har jag dålig koll på Europa men snabb sökning gav Hammarby utslagna, Gais utslagna, Göteborg vidare, Mjällby vidare.

Så snälla ge en bra beskrivning på varför Göteborg ensamt skämde ut Sverige 🤣🤣🤣

Håller verkligen inte på IFK G men vafan de fixade ändå avancemang till skillnad på andra lag men jag lämnar det till dig, varför skämde ifk g ut Sverige ensamt när de tog sig vidare och 2 andra misslyckades med uppgiften 😮‍💨

De mötte det överlägset sämsta laget. Nordsjälland eller Anderlecht hade antagligen slagit det där laget med 10-0 sammanlagt. Ändå krävdes det förlängning för Blåvitt. Och Bajen är kvar i Conference på samma nivå som Blåvitt fortfarande.

Jag vet inte om Blåvitt skämde ut Sverige, lite kanske. Men de är framförallt jävligt dåliga. Det sämsta laget på många år som vi har skickat ut i Europa. Thomassens AIK var också usla, men det här är snäppet värre.
Senast redigerad av Mandelgubben 2026-08-01 kl. 02:11.
Citera
2026-08-01, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datoridiot
Lite kul hittills att VSK gått så pass bra.
Toansa tog en liten stund att komma igång (grym I superettan) tror han kan säljas riktigt dyrt.
Rubin verkar iallafall varit ett bra val när Kalle stack, jag var skeptisk men han har fått laget att spela bra boll, hade bara önskat en vassare målvakt
Håller i stort sett med. Men tycker det är mycket kul. Jäger kanske var lite osäker första matcherna. Men nu håller han god allsvensk klass och är absolut inte nån som sänker laget.
Citera
2026-08-01, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
De mötte det överlägset sämsta laget. Nordsjälland eller Anderlecht hade antagligen slagit det där laget med 10-0 sammanlagt. Ändå krävdes det förlängning för Blåvitt. Och Bajen är kvar i Conference på samma nivå som Blåvitt fortfarande.

Jag vet inte om Blåvitt skämde ut Sverige, lite kanske. Men de är framförallt jävligt dåliga. Det sämsta laget på många år som vi har skickat ut i Europa. Thomassens AIK var också usla, men det här är snäppet värre.

Fast det handlar väl om att ta sig vidare ifrån ett dubbelmöte.
Att man har sämst el bäst motstånd, förlorar på hemmaplan osv kan ju kvitta så länge man tar sig vidare från dubbelmötet.

Bajen är inte kvar i Conference, de åkte ner till Conference. Ifk g är däremot kvar det är en viss skillnad.

Det jag håller med dig om är att de är riktigt dåliga och Hammarby kommer gå betydligt längre än ifk g.
Men hittills har de gjort det vad de kunnat i Europa nämligen gå vidare till nästa omgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in