2026-08-08, 20:01
Medlem
norther1s avatar
Känner igen det där. Är inte rasist, men har aldrig träffat en muslim som inte gett mig kalla kårar. Pengar finns...

/norther1
Citera
2026-08-08, 20:03
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Du kanske bor i stockholm, göteborg.
Här i västerås ser du nästan samma person åter igen och igen och igen. Så då blir det enkelt med min "radar".

Säger du nu att det behövs upprepade observationer för avgöra deras kategori då du ser samma människa ofta eller vad menar du? Första inlägget syftade på att du får en korrekt avläsning direkt.
Citera
2026-08-08, 20:04
Medlem
Brallkillens avatar
Vi tolkar ofta människor ytligt, och människor som ser elaka ut kan vara väldigt snälla och ödmjuka, medan många som ser snälla ut kan vara allt annat än det.

Skenet bedrar ofta.
Citera
2026-08-08, 20:09
Medlem
Citat:
Hej!

Den människa jag är nu började bildas under gymnasiet innan dess visste jag inte ens vad god eller ond människa är för något. Jag brukade inte ens kolla vem som gick förbi mig.
Men det även denna tid som denna personlighet började utvecklas dvs. att jag blev mera medveten om att vi bor i en ganska opålitligt och misstänksam värld, där det finns onda och goda människan.
Men nåväl och nu till saken.

Så fort jag ser en människa kan jag känna av om denna person är normal, god, ond eller allmänt otrevlig. Till och med obehaglig.
Det låter sjukt men jag vet inte vad det beror på kan vara allting ifrån vibbar, energi, ögonkontakt osv. Svårt att sätta fingret på vad det kan vara.

Nu tänkte jag fråga er känner ni igen er dvs. så fort ni ser någon så får denna person en stämpel på sig som väldigt obehaglig och ond, så pass mycket att jag måste ta någon annan väg nästa gång för att undvika se äcklet.
Eller att jag sekunden senare ser en annan person och tänker: oj vilken trevlig person undra vad han bär på i sinne. Verkar vara toppen grabb.

Känns allt detta bekant?

Min sambo är sån. Snabb människokännare. Jag är mer naiv. Det tar ett tag innan jag genomskådar folk, men istället kan jag bli långsur när någon sårat mig flera gånger.

Huvudsaken du inte är fördomsfull som dömer folk efter ytliga saker som kläder, etnicitet, socialgrupp, religion, politik, osv.
Senast redigerad av guru1966 2026-08-08 kl. 20:13.
Citera
2026-08-08, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Lite förvånande, men ja. Och barn för den delen.

Även djur.
Citera
2026-08-08, 20:28
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Instämmer till 100%.

Jaså det är därför de så lätt blir lurade av pedofiler, klart det inte stämmer!
Citera
2026-08-08, 20:28
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Tack för en mycket bra fråga!

Den mest uppenbara: Thomas Quick (som INTE är en oskyldig person utan en mycket farlig, sadistisk barnvåldtäktsman som en gång skar upp magen på en vuxen människa - allt detta finns i domstolsprotokoll samt på wikipedia).

https://www.bt.se/nyheter/bokrecension-gatan-thomas-quick/

Värt att notera: ondskefulla människor har ofta dåliga tänder, eftersom de inte tar hand om sig själva.

Vi kan väl säga som såhär: dessa personer - de värsta av de värsta - rör sig helst inte ute i dagsljus, och därför är det ovanligt att de över huvud taget blir blir fotograferade (än mindre kända).

Här är mitt starkaste grepp efter halmstrån i detta nu:

Matti Sällberg - jag tänker dock mer på en torskad pundare eller en pajas än ett regelrätt monster:

https://www.tn.se/matti-sallberg/

Som sagt: detta är inte personer som generellt sett rör sig ute bland folk och poserar på en massa bilder. De trivs bättre i skuggorna. Inte ens Isakin Drabbad (Skarakannibalen) har "blicken", vilket beror på att han är totalt maktlös som människa. Han har alltid varit maktlös, både inför sitt eget sinnestillstånd och numera inför ett helt lag av psykvårdare.

Monster behärskar och bemästrar sin sadism, sedan förklär de sig gärna i fårakläder. Magdalena Andersson har en viss tendens, men hennes vampyrtänder har ännu inte växt ut hela vägen (hon kan också vara bra på att dölja sig själv i strålkastarljuset, vilket är en annan vanlig talang):

https://www.instagram.com/reel/DQMQoShDIPP/

Men! Du kan lita på att den här frågan kommer marinera i mitt hjärnarkiv, och om jag kommer på en enda känd, svensk person som har "blicken" så kommer jag att meddela!

Om jag såg dessa i en öppen gata:
Kenneth Copeland: skulle tänka redan vid första ögonkontakten. Jaha märkligt människan såg ju inte direkt pure svensk ut måste vara tysk eller britt. Det något med hans ansikte som är inte svenskt. Sedan skulle jag skratta inombords för han liknar mest en "halleluja gubbe" dvs. löjlig gubbe som är udda som man kan skratta åt.

Qucik: skulle tänka redan vid första ögonkontakten. Jaha det var något som inte stämmde här och sedan skulle jag kalla honom för farbor åke. liknar en åke för min del. Inga negativa vibar utan en gubbe som jag inte bryr mig om, sedan går jag vidare.

Matti: skulle tänka redan vid första ögonkontakten. aha vad trevlig han såg ut. Sedan skulle jag kalla honom för pappheimer-mannen. Får pappheimar vibbar av han.

Kan också vara så att du ser andra saker jag inte lägger märke till. Detta förstäker också en viktiga sak för min del också: att vi människor är verkligen olika.

Cooperland känns aggresiv enbart för att han använder mycket kroppsspråk speciellt handen. Så han kan upplevas aggresiv enbart för händerna men hans ansikte ser allmänt udda och lustig ut.
Senast redigerad av swedenistani 2026-08-08 kl. 20:33.
Citera
2026-08-08, 20:30
Medlem
Citat:
av 100 personer skulle jag säga 30%-40%.

vet inte hur du definierar ondskefull, ond, god m.m men det låter väldigt mycket.

Jag tror nästan alla vill hjälpa människor och är "goda". dock klarar sig folk själv, så det finns inget behov. Det är kanske 1 av 10 000 som är på riktigt ond och mår bra av att göra andra illa(tror jag)

Sedan kan ju vissa människor vara motbjudande pga hur dom luktar/ser ut, kemi, stress m.m men det gör dom inte till ondskefulla bara för det. (enl. mig då..)
Citera
2026-08-08, 20:31
Medlem
MrSwaggers avatar
Det du lider av kallas projicering. Inget av det stämmer med verkligheten. Du kan få dåliga vibbar av nån som råkar va lite nere så projicerar du värsta personligheten på denne helt utan grund. Den stora insikten kommer runt 30 då man börjar inse att man inte har nåt sjätte sinne och bara dömer ut folk hej vilt utan rim o reson. Då lär man sig att börja bli ödmjuk och inte döma ut folk pga nån sjuk bild du fått av dem i huvet som inte stämmer
Citera
2026-08-08, 20:38
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jaså det är därför de så lätt blir lurade av pedofiler, klart det inte stämmer!

Det finns olika typer av barn.

Många predatorer lever på att skapa en charmig yta, en extravagant personlighet som alla "måste" gilla. Jimmy Savile är ett skolexempel:

https://www.svd.se/a/fc3371f1-c882-36a2-af28-50d4c86d989a/jimmy-savile-stjarna-och-pedofil

Svagare barn går rakt i fällan: de följer med den skojjige mannen som vill bjuda på godis. Starkare barn säger: "Nej usch, han är en äckelgubbe".

Min kusin gjorde en riktigt skön sak när hon var typ 5. Hennes farsa och några av oss barn besökte en gubbe som skulle bjuda farsan på sprit (han hade en flaska gömd i en gummistövel av någon anledning - classy move). Den skojjiga gubben försökte skoja lite med kusinen - lilla Lotta, 5 år - som då såg honom rakt i ögonen och sa, högt och ljudligt: "Du luktar piss" 😆
Senast redigerad av Berit85 2026-08-08 kl. 20:40.
Citera
2026-08-08, 20:39
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Om jag såg dessa i en öppen gata:
Kenneth Copeland: skulle tänka redan vid första ögonkontakten. Jaha märkligt människan såg ju inte direkt pure svensk ut måste vara tysk eller britt. Det något med hans ansikte som är inte svenskt. Sedan skulle jag skratta inombords för han liknar mest en "halleluja gubbe" dvs. löjlig gubbe som är udda som man kan skratta åt.

Qucik: skulle tänka redan vid första ögonkontakten. Jaha det var något som inte stämmde här och sedan skulle jag kalla honom för farbor åke. liknar en åke för min del. Inga negativa vibar utan en gubbe som jag inte bryr mig om, sedan går jag vidare.

Matti: skulle tänka redan vid första ögonkontakten. aha vad trevlig han såg ut. Sedan skulle jag kalla honom för pappheimer-mannen. Får pappheimar vibbar av han.

Kan också vara så att du ser andra saker jag inte lägger märke till. Detta förstäker också en viktiga sak för min del också: att vi människor är verkligen olika.

Cooperland känns aggresiv enbart för att han använder mycket kroppsspråk speciellt handen. Så han kan upplevas aggresiv enbart för händerna men hans ansikte ser allmänt udda och lustig ut.

Oj! Ja, vi är verkligen olika
Citera
2026-08-08, 20:45
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Även djur.
Vilket jag redan nämnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera