2026-08-08, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatiguewar
Vad är det för efterblivet svar? Du tror på riktigt jag röstar på något av dessa patrask-parti?

Islam-älskare allihopa.

Hur lågbegåvad kan du vara att inte förstå att varje icke Tidö röst är i praktiken en stödröst till den rödgröna oppositionen?
Citera
2026-08-08, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Hur lågbegåvad kan du vara att inte förstå att varje icke Tidö röst är i praktiken en stödröst till den rödgröna oppositionen?

Hur lågbegåvad kan du vara när du inte förstår att jag inte bryr mig vilket som vinner - Då jag ogillar båda?

Kom igen, tänk lite
Citera
2026-08-08, 18:40
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Är det här ett smart drag för att locka kvinnoröster, eller kommer ingen att bry sig?

Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Jävligt bra. Svårt att ha ungar idag om.man samtidigt jobbar.

Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Bra förslag, vi behöver få upp det svenska barnafödandet.

Det är ett uruselt förslag. Utomeuropeiska invandrare föder betydligt fler barn än svenskar och ju värdelösare de är desto fler barn föder de. MENAS barn är också kraftigt överrepresenterade när det gäller diagnoser som gör att de på olika sätt inte fungerar. Det finns absolut inget positiv med att stimulera MENA till att skaffa fler kriminella, knarkande grönsaksbarn.

Om föräldraskap ska löna sig vid pension vore det isf rimligt att belöningen BARA delas ut till de föräldrar vars barn växt upp till dugliga icke kriminella självförsörjande samhällsmedborgare.

Det enda som är vettigt, om man vill stimulera barnafödandet, är att rikta stimulerande insatser mot rätt sorts föräldramaterial. Dvs ett barnavdrag i form av ett extra jobbskatteavdrag from barn nummer två eller tre.
Citera
2026-08-08, 18:43
Medlem
Citat:
Kom igen, tänk lite

Det krävs inte mer än 50 IQ för att förstå att om du röstar inte på Tidöregeringen, hjälper du i praktiken den rödgröna oppositionen för att återkomma i makten.
Citera
2026-08-08, 18:45
Avslutad
Citat:
Det krävs inte mer än 50 IQ för att förstå att om du röstar inte på Tidöregeringen, hjälper du i praktiken den rödgröna oppositionen för att återkomma i makten.

Alla förstår det, vad är din poäng?
Citera
2026-08-08, 18:48
Medlem
Merwinnas avatar
Jag tror inte att detta kommer att påverka somaliskorna så mycket som antyds i tråden, faktiskt. Dessa kommer att få garantipension, och den pensionen fungerar så att andra pensioner räknas bort först, och sedan får man mellanskillnaden mellan sina andra pensioner och normen. Vilket gör att det egentligen inte ändrar något, för utan detta barnrelaterade belopp skulle somaliskorna bara få lika mycket mer i garantipension i stället.

Jag tycker att det är bra, eftersom vi har en befolkningskris, och att som kvinna skaffa barn är ett nästan garanterat sätt att få lägre pension en gång i framtiden, än vad man skulle fått annars. Jag hoppas och tror att kvinnor inte väljer om de vill ha barn alls beroende på hur mycket de kommer att få i pension, men det kan ju påverka om de vill skaffa det andra, tredje eller fjärde barnet.

En annan fördel är att det gör beslutet att stanna hemma något extra år - vilket är bra för alla: barn, mor, far, mors arbetsplats, de andra barnen på daghemmet och personalen, hela samhället - lättare. Den kultur vi har där ettåringar lämnar bort hela dagar är inte sund.
Citera
2026-08-08, 18:52
Medlem
Citat:

Alla förstår det, vad är din poäng?

Genom att inte rösta på Tidö du hjälper vänsterkommunisterna återkomma i makten.
Citera
2026-08-08, 18:55
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Nej statistik, något du aldrig förstått.

Det är du som inte förstår. Du bör lyssna på Merwinnas kloka inlägg här:
(FB) KD föreslår ”mammabonus” i pensionssystemet
Citera
2026-08-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Den som föder ett barn ska få 36 900 kronor insatta på premiepensionskontot, något som enligt KD:s beräkningar skulle ge en tvåbarnsmamma 700 kronor mer i månaden från den dag hon går i pension.
https://www.dn.se/direkt/2026-08-08/kd-foreslar-mammabonus-i-pensionssystemet/

Är det här ett smart drag för att locka kvinnoröster, eller kommer ingen att bry sig?

Detta här är ett trevligt förslag. Jag är för.
Citera
2026-08-08, 19:00
Avslutad
Citat:
Genom att inte rösta på Tidö du hjälper vänsterkommunisterna återkomma i makten.

Sluta citera som om det vore jag som skrev ditt efterblivna svar.
Citera
2026-08-08, 19:04
Medlem
jhww82s avatar
Extremt korkat förslag som kommer från Ebba som aldrig haft ett riktigt jobb.

Mohamsson och Ebba måste vare de mest okvalificerade partiledarna Sverige någonsin har skådat. Aldrig haft ett vanligt jobb i princip. Politiker är inget riktigt jobb, för i inga andra jobb får man vara kvar om man ljuger konstant för sina kunder.
Citera
2026-08-08, 19:05
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmoderatorer
700 bagis per mån räcker ca 4 år, hur många har det kvar i en "pensionsdels-buffert" tills den dagen?
Kan du utveckla hur "700 spänn räcker 4 år?" Är inte uträkningen livet ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in