2026-08-08, 18:18
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatiguewar
Nära på fyra gånger fler än svenskar. Så detta är ännu ett invandrar-bidrag.

Menar du att svenskar inte vill ha barn? Baserar du svenska folket på hur du själv är?
Citera
2026-08-08, 18:26
Medlem
Citat:
Nära på fyra gånger fler än svenskar. Så detta är ännu ett invandrar-bidrag.

Du pratar skit. Vi är många etniska svenska tvåsmåbarnsfamiljer, och det är bara Tidö som stöttar oss genom sänkt skatt på arbete, mat, el, bensin och sparande på ISK samt genom billigare kollektivtrafik och lägre förskoleavgifter.

Vänstern vill i stället höja skatterna på arbete, sparande, bränsle, mat och el samt återinföra fastighetsskatten på våra bostäder.

Tack Ebba att du även höjer vår pension
Citera
2026-08-08, 18:28
Medlem
Tomtekukars avatar
Hehe, kvällens gapflabb - demografikrisen är verklig och djup, till och med katastrofal skulle jag säga utifrån i övrigt förd politik inom Sverige och EU. Tomteverkstaden svarar med 700 kronor mer i månaden vid pension, om 35 år. Tror verkligen dagens politiker att vi valboskap är dumma i huvudet och går på sådan här skit? Antagligen. Det är som kampanjandet till KTHs eller HHSs studentkårer, man bjuder på godis och bira för röster. Den som bjuder mest vinner.

Sambeskattningen avskaffades 1971 av ideologiska skäl och fungerade bevisligen. Att återinföra det kräver såväl politiskt mod som intellekt, två saker vilka helt saknas i Sverige 2026. Det är betydligt enklare att stoppa in 36 900 kronor på ett PPM-konto och kalla det familjepolitik.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Menar du att svenskar inte vill ha barn? Baserar du svenska folket på hur du själv är?

Nej statistik, något du aldrig förstått.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Du pratar skit. Vi är många etniska svenska tvåsmåbarnsfamiljer, och det är bara Tidö som stöttar oss genom sänkt skatt på arbete, mat, el, bensin och sparande på ISK samt genom billigare kollektivtrafik och lägre förskoleavgifter.

Vänstern vill i stället höja skatterna på arbete, sparande, bränsle, mat och el samt återinföra fastighetsskatten på våra bostäder.

Tack Ebba att du även höjer vår pension

Du verkar lite lätt efterbliven, jag är uppenbart emot vänstern.
Citera
2026-08-08, 18:30
Medlem
Citat:
jag är uppenbart emot vänstern.

du verkar vara emot Tidö som i praktiken är med vänstern.
Citera
2026-08-08, 18:31
Avstängd
Frågan är ju om vi tittar utomlands med liknande satsningar har det fungerat då?

Då tror jag vi kan se om det fungerar

Jag är skeptisk då problemet ligger hos kvinnors attityder och feminismens splittringar av kärnfamiljen

Ett extremt kan bara besegras med ett annat extremt.

Vi kan börja med att förgöra feminismen från samhället där man politiskt gör den till samhällets fiende, förbjuda lärdomen från skolan, och fängsla de som inte ger sig

Sen kan man börja med att indoktrinera små barn att såhär ska man inte vara.

extremt ja, men om vi tittar på vår historia så verkar det här tyvärr vara lösningen andra alternativet är total systemkollaps.

Jag skulle lägga till i historieböckerna som en påminnelse att samhället förstörs om man ger kvinnor makt då det ligger i hennes natur att vara emotionellt efterbliven.
Citera
2026-08-08, 18:32
Medlem
Bra förslag, men lägg till så att det enbart gäller etniska Svenskar. Somalier ska inte ha detta.
Citera
2026-08-08, 18:34
Avslutad
Citat:
du verkar vara emot Tidö som i praktiken är med vänstern.

Jag är absolut emot tidö också då de är vänster enligt mig.
Citera
2026-08-08, 18:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Ännu ett förslag som enbart är valfläsk det luktar ruttet!
Ja men det är så mycket mer bättre än vad till exempel Miljöpartiet ger som förslag

Höjda drivmedels priser och kraftig invandring

Idioter.
Citera
2026-08-08, 18:36
Medlem
Citat:
Jag är absolut emot tidö också då de är vänster enligt mig.

Rödgröna tackar din stödröst till dem.
Citera
2026-08-08, 18:37
Avslutad
Citat:
Rödgröna tackar din stödröst till dem.

Vad är det för efterblivet svar? Du tror på riktigt jag röstar på något av dessa patrask-parti?

Islam-älskare allihopa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in