2026-08-08, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Så - hur kommer det sig att svartingar är så överrepresenterade i brottsstatistiken?

Det är dom inte. Det begicks en hel del våldsbrott i Sverige förr i tiden. Det hade varit precis likadant utan massinvandringen. Se bara på länderna i Östeuropa. Gatugäng och maffia i mängder.
Citera
2026-08-08, 14:16
Medlem
AI sökte historik på ämnet.
Raggarkulturen har sedan 1950-talet tidvis förknippats med ordningsstörningar, bilkortecher och våldsamheter.
Slagsmål har utkämpats mot andra ungdomsgrupper, som mods, mot polisen och ibland mellan olika raggargäng på svenska och nordiska ortstorg under helger och helgdagar.1950-talet: Rebellerna och de första upploppenUngdomskulturen växte fram med inspiration från amerikansk film och musik.Raggare anklagades för fortkörning, fylla och bråk kring parkerade bilar.Konflikter dök upp i städernas centrala delar där stora grupper samlades.
1960-talet: Sammanstötningar på gatornaHötorgskravallerna i Stockholm exemplifierar hur raggare och mods drabbade samman i öppna gatuslagsmål.Polisen fick en allt hårdare attityd mot cruising och folksamlingar.Midsommarhelgerna präglades ofta av oroligheter och fylleri.
1970-talet: Stadskravaller och sammandrabbningarRaggarupplopp skedde frekvent i städer som Uppsala, Motala och Pajala.Polismyndigheten svarade med stora insatser för att skingra bilar och folk.Många bråk handlade om revirtänkande mellan raggare från olika orter.
Förändring till modern tid
Den utbredda våldsamheten har mattats av avsevärt.Kulturen har gått från stökiga kravaller till att bli en bred, folklig motorkultur för alla åldrar.
Större träffar sker numera under mer ordnade former med polistillstånd.
Citera
2026-08-08, 14:22
Medlem
SmartSkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melodikaoset
Det är dom inte. Det begicks en hel del våldsbrott i Sverige förr i tiden. Det hade varit precis likadant utan massinvandringen. Se bara på länderna i Östeuropa. Gatugäng och maffia i mängder.

Hahaa. fängelserna är proppfulla med Araber och Afrikaner, utan den sanslösa massinvandringen från de Muslimska skitländerna hade vi kunnat stänga hälften av alla häkten och fängelser.
Citera
2026-08-08, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Svarta människor hade inte spelat nåt annat än primitiva trummor om vita inte uppfann instrumenten åt dom. Och det var inte kristna vita som ägde rederierna som tog hit slavarna och det var inte kristna vita som ägde skivbolagen som ständigt lyfte fram den svarta degenererade musiken. Men visst går du genom hela livet och va evigt tacksam för Mbunlugulus kulturella bidrag medans du vältrar dig i självförakt likt övriga avmaskuliniserade och demoraliserande svenskar. Tackar vet jag unga raggare istället då som inte räds att veva den svenska flaggan och dela ut en högerkrok när det krävs. Det om något är svensk kultur.
Självförakt? Bara för att jag inte anser att mitt kulturarv inte är Elvis P, en sydstatsflagga och Coca-Cola? Fåntratt! Eller ska jag kanske säga det på svenska: Jerk!

Om det sedan inte var kristna vita som fraktade över svarta från Afrika till Amerika, vilka var det då menar du? Vad gäller rocken sedan då så visst, instrumenten som idag används för denna är ju inte afrikanska direkt. Men de vita lirade ju inte på dessa instrument på samma sätt som Chuck Berry, Little Richard och Fats Domino. Hade inte dessa herrar fått tag på dessa instrument så hade raggarna duellerat på varsin banjo än idag. F ö fattar jag inte vad det är som är maskulint med att se ut som Ronny och Ragge. I min bok ser raggare närmast ut som transor i träpjuck. Dåliga på att slåss är de också. Kunde bara klå minderåriga punkare. När de slagits mot invandrare och skinheads har de alltid fått käka asfalt.
Citera
2026-08-08, 14:38
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Är de med på Car Week?
Epor ja. Det finns ett särskilt epa-rally tillomed. Det är dock inte dessa som krossar flaskor utanför äldreboendet eller bränner däck vid vårdcentralen.
Citera
2026-08-08, 15:05
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Premisssen är klar:

Classic Car Week är väl något av det svenskaste vi har och då ser vi vad den svenska kulturen leder till:

- Enorm fylla.
- Våldtäkter
- Misshandel

Vem är det som betecknat denna motorträff som "det svenskaste vi har"? Du?

Om ja, vilken forskning lutar du dig mot, och vilka kvalifikationer besitter du för att dra en sådan slutsats?

Jag är svensk och för mig och mina bekanta var den okänd innan trådstarten. Vi torde väl i varje fall ha känt till denna tilldragelse, som svenskar från arbetar, medel och överklass i generationer?
Citera
2026-08-08, 15:53
Medlem
Sinraths avatar
Varför går man aldrig ut och säger detta efter den sjuttioelfte fotbollsmatchen där huliganer och dess gelikar svinar i mycket större skala och frekvens med våld, stök och fylla? Organiserat dessutom.
Citera
2026-08-08, 16:01
Medlem
Knegares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Gubben, alla hudfärger, etniciteter begår brott..
Det finns ingen ras eller nationalitet som är helt fri från sånt.

Gubben, det finns raser och nationaliteter som är överrepresenterade i brott.
Citera
2026-08-08, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Greken, jordgubben och räven. Say no more, 😅

Nytorgsmannen, lasermannen, hagamannen, Anders Eklund, Södermannen, say no more..
Citera
2026-08-08, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knegare
Gubben, det finns raser och nationaliteter som är överrepresenterade i brott.

Så är det.
Men etniska svenskar begår fortfarande samma brott. Case closed.
Citera
2026-08-08, 16:16
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Nytorgsmannen, lasermannen, hagamannen, Anders Eklund, Södermannen, say no more..

Fast om media gjorde lika stor circus av varje person med mellanöstern ursprung som våldtar så hade vi fått läsa tio artiklar om Muhammedmannen varje dag. Istället så får de våldtäktsmannen från Mellanöstern sina snyft historier publicerade.
Citera
2026-08-08, 16:32
Medlem
Ballcancers avatar
Om man ska titta på fakta här så bör inte män få samlas i grupp. Män bör kanske även ha utegångsförbud?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in