2026-08-08, 16:35
Medlem
Bajslukts avatar
Jag var tvungen att titta lite statistik: Car Week Rättvik har uppskattningsvis 35000 besökare under sagda vecka - och enbart 5 våldtäktsanmälningar.

Man kan ju undra hur statistiken hade sett ut om det var en veckas lång hiphopfestival i förorten med 35000 besökare.

I övrigt är det lustigt hur vänstern blir helt i byxorna så fort det finns ett litet tillfälle att kritisera svenskarna.

Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Vem är det som betecknat denna motorträff som "det svenskaste vi har"? Du?

Om ja, vilken forskning lutar du dig mot, och vilka kvalifikationer besitter du för att dra en sådan slutsats?

Jag är svensk och för mig och mina bekanta var den okänd innan trådstarten. Vi torde väl i varje fall ha känt till denna tilldragelse, som svenskar från arbetar, medel och överklass i generationer?
Instämmer. Jag är lika ursvensk som lastgammal, och jag har aldrig någonsin hört talas om Car Week Rättvik.
Citera
2026-08-08, 16:37
Medlem
bangarangas avatar
Tänk så lätt det går att se vem som är svensk!
Citera
2026-08-08, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Jag var tvungen att titta lite statistik: Car Week Rättvik har uppskattningsvis 35000 besökare under sagda vecka - och enbart 5 våldtäktsanmälningar.
Kan tycka att 900 bötesstraff och uthälld alkohol från minderåriga vid 2 600 tillfällen på 35 000 besökare ändå är ganska mycket.
Citera
2026-08-08, 16:55
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Lågt av dig.

Vi lever i ett land där en våldtäkt många gånger inte är en våldtäkt. Du kan omöjligt veta om det är det eller ej.
Citera
2026-08-08, 17:05
Medlem
Knegares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Så är det.
Men etniska svenskar begår fortfarande samma brott. Case closed.

Jajamen, men vi fått otroligt mycket brottslighet med invandringen som vi sluppit utan den, men givetvis finns det även riktiga svenskar som begår brott.
Citera
2026-08-08, 17:21
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0pgjzE/polisen-brottsligheten-under-classic-car-week-ar-misar

Classic Car Week är över för i år och återigen kan polisen konstatera att den präglats av ”misär”.

Våld, fylla och öronbedövande musik från bilar på stan. 900 bötesstraff har delats ut direkt på platsen, varav 230 om för hög musik. 30 fall av misshandel, flera narkotikabrott och fem våldtäkter har också anmälts.

Många kraftigt påverkade barn, vissa så unga som tolv år.

950 nykterhetskontroller har gjorts, 71 har omhändertagits och vid ungefär 2 900 tillfällen har polisen hällt ut minderårigas alkohol.

– Den här veckan präglas alltid av ovanligt hög brottslighet och fylla. Vi vill inte vara en del i att normalisera det här. Det är oacceptabelt.

Classic Car Week är väl något av det svenskaste vi har och då ser vi vad den svenska kulturen leder till:

- Enorm fylla.
- Våldtäkter
- Misshandel
En subkultur med white trash "något av det svenskaste vi har"?
Du verkar vara ett betalt sossetroll
Citera
2026-08-08, 17:35
Medlem
Jag är inte förrvånad över våldtäkter och misshandlar på detta jippo, Det är massor av marknadsstånd och matstånd där och 90% drivs av babbar, det är även horder av babbar som glider omkring i flock för att leta lätta offer. Jag tror knappast dom är intresseradeav att kolla in fulla raggare.
Citera
2026-08-08, 17:47
Medlem
Bajsmoderatorers avatar
Samhällets fiende nummer ett och orsaken till all brottslig statistik minsann!
In mer lite mer doktorer från senegal så blomstrar landet och inga poliser komma behövas därefter, tra la la la laaa.
Citera
2026-08-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Hahaa. fängelserna är proppfulla med Araber och Afrikaner, utan den sanslösa massinvandringen från de Muslimska skitländerna hade vi kunnat stänga hälften av alla häkten och fängelser.

Fängelserna i Sverige var överfulla på 1800-talet med. Även under halva 1900-talet. Alltså långt innan massinvandringen.
Citera
2026-08-08, 18:30
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0pgjzE/polisen-brottsligheten-under-classic-car-week-ar-misar

Classic Car Week är över för i år och återigen kan polisen konstatera att den präglats av ”misär”.

Våld, fylla och öronbedövande musik från bilar på stan. 900 bötesstraff har delats ut direkt på platsen, varav 230 om för hög musik. 30 fall av misshandel, flera narkotikabrott och fem våldtäkter har också anmälts.

Många kraftigt påverkade barn, vissa så unga som tolv år.

950 nykterhetskontroller har gjorts, 71 har omhändertagits och vid ungefär 2 900 tillfällen har polisen hällt ut minderårigas alkohol.

– Den här veckan präglas alltid av ovanligt hög brottslighet och fylla. Vi vill inte vara en del i att normalisera det här. Det är oacceptabelt.

Classic Car Week är väl något av det svenskaste vi har och då ser vi vad den svenska kulturen leder till:

- Enorm fylla.
- Våldtäkter
- Misshandel

Sverigedemokraternas kärnväljare har festat lite.
Citera
2026-08-08, 18:52
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
När/var påstår polisen att de misstänkta våldtäkterna begåtts av svenskar?

Enligt trådstartaren.
Citera
2026-08-08, 19:55
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Polisen kallar hög musik och fylla "misär", men det är väl därför folk åker dit? Jag skulle nog inte åka på en nykter raggarfest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in