2026-08-06, 19:33
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
På andra ställen påstås denna film vara en rysk man vars son är i ryska armén och fadern attackeras av Ukraina, så vad fan gäller?

Klassiskt ryskt krigsbrott.
Nummer 129675 i raden.
Ryssar är äckliga patrask.
Citera
2026-08-06, 20:40
Moderator
-Info-s avatar
Attacken skedde på ett ukrainakontrollerat område och är geolokaliserad till koordinaterna 46.670174, 32.618056:

Citat:
GeoConfirmed

A reported fruit vendor is chased and injured by a Russian FPV drone.

46.670174, 32.618056
8GRJMJC9+36 Kherson, Kherson Oblast, Ukraine

https://x.com/GeoConfirmed/status/2084675965360226628

Kontrollerar man med t.ex Google Earth eller annan karttjänst så verkar det stämma bra.
Citera
2026-08-06, 21:33
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Attacken skedde på ett ukrainakontrollerat område och är geolokaliserad till koordinaterna 46.670174, 32.618056:

Kontrollerar man med t.ex Google Earth eller annan karttjänst så verkar det stämma bra.

Kollade på ryska Yandex som har gatuvy från området och det stämmer bra med plats. Vilken total jävla lögn från Ryssland att att dessa grönsaksförsäljare även transporterar militär utröstning samtidigt som de transporterar grönsaker i sina bilar och därför man attackerade han. Det finns ingen som helst anledning för Ukraina att använda civila för att transportera något militärt materiell till Kherson. De har inga sådana problem med logistiken.

Samtidigt är jag lite imponerad över dessa fiberoptiska drönare. Jag vet de har en räckvidd upp till 12 km, om inte mer. Ändå fascinerande att det fungerar och att tråden inte går av.
Citera
2026-08-07, 11:05
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
På andra ställen påstås denna film vara en rysk man vars son är i ryska armén och fadern attackeras av Ukraina, så vad fan gäller?
Nej det påstås inget sånt på andra ställen än i din vidriga rysshjärna!
Det här är bevisat bortom alla rimlig tvivel vatnik!
Citera
2026-08-07, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Kollade på ryska Yandex som har gatuvy från området och det stämmer bra med plats. Vilken total jävla lögn från Ryssland att att dessa grönsaksförsäljare även transporterar militär utröstning samtidigt som de transporterar grönsaker i sina bilar och därför man attackerade han. Det finns ingen som helst anledning för Ukraina att använda civila för att transportera något militärt materiell till Kherson. De har inga sådana problem med logistiken.

Samtidigt är jag lite imponerad över dessa fiberoptiska drönare. Jag vet de har en räckvidd upp till 12 km, om inte mer. Ändå fascinerande att det fungerar och att tråden inte går av.

Herregud presis ALLT du skriver är ju bara vilda spekulationer plus att du har 0 koll på någonting öht om drönare.. Vad FAN svammlar du om??

För det första så vet varken DU eller någon annan idiot här vet ett enda skit om hur "logistiken" ser ut där borta överhuvudtaget.. Du vet ingenting.

Och för det andra så gå den optiska kabeln av rätt så ofta plus att man har hittat på improviserade lösningar med fysiska hinder som kapar kablarna när dom flger över vissa plaster. Det finns dokumenterat hur många fynd av icke-detonerade drönare som helst över hela slagfältet...
Citera
2026-08-07, 17:10
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkov
Herregud presis ALLT du skriver är ju bara vilda spekulationer plus att du har 0 koll på någonting öht om drönare.. Vad FAN svammlar du om??

För det första så vet varken DU eller någon annan idiot här vet ett enda skit om hur "logistiken" ser ut där borta överhuvudtaget.. Du vet ingenting.

Och för det andra så gå den optiska kabeln av rätt så ofta plus att man har hittat på improviserade lösningar med fysiska hinder som kapar kablarna när dom flger över vissa plaster. Det finns dokumenterat hur många fynd av icke-detonerade drönare som helst över hela slagfältet...

Spännande. Det har jag missat.

Du får gärna posta en länk.
Citera
2026-08-08, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Spännande. Det har jag missat.

Du får gärna posta en länk.
Nej jag har inte länk till folk som är för slöa för att skriva "undetonated drone removed / disarmed Ukraine" på google själva.. det finns allt möjligt där dom både spränger liggande drönare med handgranat och när dom tar rätt på och återvinner drönare som ej har detonerat.

Men jag "länkar" inte till folk som säger "källa på det???" till självklarheter.. Hade jag sagt att vatten är vått så hade du frågat om länk på det också.

Ett av de mest idiotiska beteenden på flashback..
Senast redigerad av Tarkov 2026-08-08 kl. 02:15.
Citera
2026-08-08, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
"Retar storebror"??? Varför kan du inte svara på de enkla frågorna eller ens kommentera de fakta som presenterats? Skaver det inte lite att ständigt ljuga för att (för dig själv) berättiga din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig?

Vad gäller "storebror" så kvarstår även frågan om VARFÖR den psykotiske dvärgen i kreml blir "retad", "provocerad", känner sig "hotad" och "tvungen" att föra imperialistiska anfallskrig mot suveräna stater som går med i, eller ens antyder antyder en önskan att gå med i, FÖRSVARS allianser? LÅG det i farans riktning att Ukraina (som medlem i försvarsalliansen Nato eller ej) hade invaderat kloaken ryssland och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna militär för det fall putain INTE hade genomfört sin tre-dagars "defensiva fredsbevarande försvars invasion"?

1
Du har aldrig ställt en enda "enkel fråga" eller kommit med några "fakta" överhuvudtaget i något av dina oändliga och repetiva inlägg i det här ämnet.
Det du yrar om är helt uteslutande påståenden och ingenting annat.
Påståenden som du har lärt dig att repetera konstant som om du vore helt frälst eller snarare besatt.
Du har det här nästan som ett ofrivilligt tvångs-beteende som har satt sig i hjärnan för dig..

2
Presidenten och den store ledaren i Ryssland som för övrigt heter "Vladimir Vladimirovich Putin" och inget annat.
(Där har du exempel på sk fakta, fakta som du verkar ha väldigt svårt att identifiera)
Han prioriterar naturligtvis sitt lands säkerhet och intressen över allt annat som en ledare för ett så stort land bör och ska göra. Och svarar helt enligt proportion på sabotage, hot och provokationer, naturligtvis.
Detta har har alltså ingenting med "imperialism" att göra..
Din sinnessjuka papegoja...

3
NATO är en krigs-allians som aldrig har "försvarat" någonting överhuvudtaget. Provokationer och sabotage och vapenhandel är vad dom sysslar med, försvar är inte deras grej nej.

Så nu har vi klarat upp dom bitarna för dig, så du slipper vara så förvirrad och muppig av dig I fortsättningen.
Varsågod du kan tacka mig senare.
Senast redigerad av Tarkov 2026-08-08 kl. 13:21.
Citera
2026-08-08, 13:30
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
1
Du har aldrig ställt en enda "enkel fråga" eller kommit med några "fakta" överhuvudtaget i något av dina oändliga och repetiva inlägg i det här ämnet.
Det du yrar om är helt uteslutande påståenden och ingenting annat.
Påståenden som du har lärt dig att repetera konstant som om du vore helt frälst eller snarare besatt.
Du har det här nästan som ett ofrivilligt tvångs-beteende som har satt sig i hjärnan för dig..

2
Presidenten och den store ledaren i Ryssland som för övrigt heter "Vladimir Vladimirovich Putin" och inget annat.
(Där har du exempel på sk fakta, fakta som du verkar ha väldigt svårt att identifiera)
Han prioriterar naturligtvis sitt lands säkerhet och intressen över allt annat som en ledare för ett så stort land bör och ska göra. Och svarar helt enligt proportion på sabotage, hot och provokationer, naturligtvis.
Detta har har alltså ingenting med "imperialism" att göra..
Din sinnessjuka papegoja...

3
NATO är en krigs-allians som aldrig har "försvarat" någonting överhuvudtaget. Provokationer och sabotage och vapenhandel är vad dom sysslar med, försvar är inte deras grej nej.

Så nu har vi klarat upp dom bitarna för dig, så du slipper vara så förvirrad och muppig av dig I fortsättningen.
Varsågod du kan tacka mig senare.
Har du fått nåt slags psykbryt eller?? bara ryss?

Tråden handlar om ryska svin som jagar civilister med drönare.

Och för övrigt är din putlers krig ett rent kolonisations/ imperie-krig enligt bokens 1a.
Citera
2026-08-08, 14:08
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Och där hade vi den andra papegojan som kommer med off-topic svammel.

Har din mamma möjligen någon psykisk sjukdom som kan föras vidare genetiskt tro? Eller bara inavlad?

Tråden handlar om obefogat rysshat och består av spridande av propaganda. Folk blir sprängda av drönare varje dag 4 år i det där skithålet nu, så detta gnäll över en enskild incident saknar egentligen relevans och är enbart till för att fåren (som du) ska ha något yttligare "nytt" att bräka över i all oändlighet..
Tröttsamt minst sagt.
Jag offtopic??
Du kan inte ha mycket innanför pannbenet du.

Det är bara ryssland som siktar på civila med drönare.
Uppenbarligen kan eller vill du inte ta in fakta utan börjar lalla om " rysshat"
Ja tror f-n att folk avskyr er.
Citera
2026-08-08, 15:47
Bannlyst
Hur kan man veta om den är äkta? Alltså jag misstror så gott som all info som finns på nätet, särskilt allt som berör krig. Hur vet du ens att det har hänt? Hur kan du vara säker? Vem styrde drönaren? Varför har klippet så rutten kvalitet?
Inget går att luta på nuförtiden när AI kan ringa mina föräldrar och be om pengar som de skickar till nån neger i indien.
Citera
2026-08-08, 15:57
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snakewatch
Hur kan man veta om den är äkta? Alltså jag misstror så gott som all info som finns på nätet, särskilt allt som berör krig. Hur vet du ens att det har hänt? Hur kan du vara säker? Vem styrde drönaren? Varför har klippet så rutten kvalitet?
Inget går att luta på nuförtiden när AI kan ringa mina föräldrar och be om pengar som de skickar till nån neger i indien.
Relevanta frågor

Just det här fallet är väl dokumenterat och med säkerhet äkta, inte AI.
Det finns gott om andra vittnesmål om liknande attacker, också de väldokumenterade .

Att misstro allt är en märklig utgångspunkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in