2026-08-08, 15:42
Medlem
IPA-öl som ju inte är gott och löjliga sådana hipsterpizzor som bara består av smält ost och en grön kvist av något slag. En decimeter breda kanter har de små äcklen också (ok, de är säkert godare än vad de ser ut men jag stör mig dels på hur de ser ut och dels på de osäkra människor som äter dem. Ge mig en kebabpizza med stark sås från Jönköpingstrakten alla dagar i veckan )
Citera
2026-08-08, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t

Jag har funderat flera vändor om jag ska ta mig modet att beställa in en Beef Wellington. Ditt inlägg bekräftade min tankegång, blir ingen Wellington för min del med andra ord.

Eller ja möjligtvis att man besöker Wellington någon gång, Nya Zeeland är för mig ett inte helt ointressant resmål. Sorry för sidospåret.

Du driver...?

Beef Wellington har inget med NZ att göra.

Namnet alluderar till Arthur Wellesley, den förste Hertigen av Wellington - upphovsman till gummistövlarna vi bär idag och Napoleons besegrare vid Waterloo

Om han sedan verkligen åt fint kött inlindat i deg är det ingen som verkligen vet, men New Zeelands Wellington heter som den gör för att hedra hertigen - inte maträtten.
Citera
2026-08-08, 16:11
Bannlyst
Valfritt myllimäkis recept. Total hoax och man undrar om han är ärlig med hur han får till rätten.
Citera
2026-08-08, 16:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Trenden senaste åren är väl att undvika ultraprocessad mat, därav att folk gör egen buljong mm.

Själv säger jag Beef Wellington. Hopplöst svår maträtt som inte är värd besväret. Fuck Gordon Ramsay.
Håller med om Wellington. Gjorde en efter Ramsays recept vid nyår. Fast det blev jäkligt gott. Inte värt besväret dock.
Citera
2026-08-08, 16:28
Medlem
talcsofts avatar
Grönkålschips - Äckligt och man missbrukar verkligen ordet "chips" här.

Sjögräschips - Äckligt, se ovan.

Blomkålsris/blomkålsmos - Äckligt, lågkolhydratmat, från min LCHF period. Smakar och stinker så mycket prutt i köket efteråt. Måste slänga rester och gå med soppåsen direkt.
Citera
2026-08-08, 16:40
Medlem
Biff Rydberg, tills jag såg någon kock göra den med ganska stora bitar oxfilé.

Absolut inte så att den är äcklig med alla bitar, lök, potatis och kött lika stora, men då är det inte mer än en vanlig pytt.
Citera
2026-08-08, 16:49
Medlem
Terrorstorms avatar
Glasnudlar var en stor besvikelse. De smakar verkligen ingenting.
Citera
2026-08-08, 17:01
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Biff Rydberg, tills jag såg någon kock göra den med ganska stora bitar oxfilé.

Absolut inte så att den är äcklig med alla bitar, lök, potatis och kött lika stora, men då är det inte mer än en vanlig pytt.

Eller hur! Biff Rydberg är en sorterad pyttipanna. Gott, såklart, men som rätt uppnår det knappast verkshöjd.
Citera
2026-08-08, 17:08
Avstängd
All utländsk mat
Citera
2026-08-08, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
All utländsk mat
Menar du mat som har sitt ursprung i andra länder, som kåldolmar och köttbullar, eller mat som ännu inte blivit försvenskad (kebabpizza får väl anses som försvenskad mat), eller mat som är gjord av råvaror från andra länder?
Citera
2026-08-08, 17:14
Medlem
NorthSNKRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Glasnudlar var en stor besvikelse. De smakar verkligen ingenting.

Utfyllnad - det är allt det andra i rätten som ska smaka
Citera
2026-08-08, 17:16
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Jag gick på hypen med Grönkålschips. Helvete vilken dum trend.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in